Dlhšie káble, lepší algoritmus: Tesla rieši problémy s nabíjaním iných elektromobilov na Superchargeroch

Sieť nabíjacích staníc Tesla Supercharger začala ako výborný marketingový ťah, kedy automobilka dávala k svojim elektromobilom doživotné nabíjanie zdarma. Avšak keď začala vozidlá predávať naozaj vo veľkom, tento benefit buď úplne zmizol, prípadne bezplatné nabíjanie je pre nových majiteľov iba na obmedzený čas.

Superchargery pre Teslu, ale aj iné elektromobily

Ešte donedávna boli Superchargery výlučne pre nabíjanie Tesiel, no to sa zmenilo a na vybraných lokalitách je možné nabiť aj elektromobily iných značiek. Čo sa týka Slovenska, táto možnosť je odomknutá pre všetkých 5 lokalít. Avšak s týmto prichádzajú aj menšie problémy s kompatiblilitou. Nabíjačky a káble boli navrhnuté tak, aby dokázali v prvom rade obslúžiť Tesly, no na iné elektromobily sa nemyslelo. Na tému upozornil portál Insideevs.

Tesla Supercharger v meste České Budějovice | Zdroj: Terms

Tesly majú nabíjací port v zadnej ľavej strane a káble boli práve tomuto prispôsobené. Problém môže nastať vtedy, ak chcete nabiť elektromobil s portom vzadu vpravo, ktorých je väčšina. A keďže nie vždy je kábel dostatočne dlhý, vozidlo je potrebné zaparkovať prakticky na dve miesta. A to nie je ideálne. V prípade väčšiny modelov Audi e-tron či Porsche Taycan s nabíjacím portom umiestneným za predným kolesom sme tak videli niektorých vodičov stáť dokonca kolmo na parkovacie miesto.

Súvisiacie články

Superchargery V4 tento problém riešia už v zárodku, keďže automaticky sú inštalované s dlhšími káblami. V príspevku na sociálnej sieti X Tesla uviedla, že onedlho bude viac Superchargerov s dlhšími káblami ako tých s kratšími.

Vždy aktuálne informácie o obsadenosti nabíjačiek

Max de Zegher, vedúci severoamerického nabíjania Tesla tiež dodal, že algoritmus Supercharger teraz aktualizuje stav dostupnosti pre blízke nabíjačky každých 15 sekúnd. Tesla dokonca uviedla, že vie, kedy sa elektromobil s nabíjacím portom umiestneným inde ako vzadu vľavo zapojí do nabíjačky a výsledkom je, že algoritmus automaticky zníži počet voľných miest nabíjacej lokality, keďže predpokladá, že vozidlo zablokovalo dve miesta.

Nemali by ste prehliadnuť:

Automobilka tiež uviedla, že upravila viac ako 1500 nabíjacích miest, aby vodiči nemuseli použiť viac ako 2 nabíjacie miesta. Akým spôsobom to urobila, síce zdroj neuvádza, no predpokladáme, že káble vymenila za dlhšie. O úpravách nabíjačiek v Európe zdroj neinformoval.

Náš tip
Ssangyong sa pripravuje na rok 2025: Predstaví zaujímavý elektrický pickup
Related Post
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.