MojElektromobil

Nad očakávaným spustením viac ako 100 Tesla Superchargerov vo Švédsku zostáva stále veľa otáznikov. Situáciu komplikuje dlhodobý spor medzi švédskymi odbormi a Teslou, ktorý sa začal už v roku 2023. Hlavným dôvodom konfliktu je absencia kolektívnej zmluvy pre zamestnancov Tesly vo Švédsku. Odborová organizácia IF Metall sa snaží tlakom a štrajkami priviesť Teslu späť k rokovaciemu stolu, informuje Electrive.

Konflikt však eskaloval, keď ďalšie odbory ohlásili tzv. štrajky sympatie, ktoré výrazne zasahujú do prevádzky nabíjacej infraštruktúry. Riaditeľ nabíjacej infraštruktúry Tesla, Max de Zegher, ostro kritizoval tieto štrajky na sociálnych sieťach. Uviedol, že Tesla aj napriek prekážkam pokračuje v investovaní do nabíjačiek vo Švédsku. Spomenul nové plánované kapacity v lokalitách Malung, Käppen, Vansbro, Idre, Särna a Sunne.

Tesla Model 3 Performance
Tesla Model 3 Performance

Buď alebo

Zároveň vyjadril vďaku verejnosti za podporu a apeloval na urýchlenie riešenia situácie, aby mohli byť nabíjačky čo najskôr spustené. Štrajky však vyvolali aj značnú kritiku zo strany používateľov elektromobilov. Mnohí hlásili čakacie rady dlhé až 100 metrov, čo spôsobilo značné problémy, najmä počas povianočných presunov. Podľa de Zeghera sú Tesla Superchargery kľúčovou infraštruktúrou, najmä počas dní s najvyššou špičkou, akými sú návraty z vianočných dovoleniek.

Nemali by ste prehliadnuť:

Rovnako zdôraznil, že takéto situácie odrádzajú ľudí od elektromobility, a to v čase, keď je jej rozšírenie kľúčové. „Čakanie v radoch na nabíjanie je veľmi bolestivé a zároveň úplne riešiteľné,“ dodal. Konflikt ukazuje komplikovaný vzťah medzi Teslou, odbormi a verejnosťou vo Švédsku, pričom jeho riešenie bude mať dôležitý dopad na budúcnosť elektromobility v regióne.

Náš tip
Ekologické doručovanie zásielok: Ako kuriérske firmy pristupujú k elektromobilite?
9. januára 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+