Slávnostné predstavenie nevšedného elektrického pickupu Tesla Cybertruck nedopadlo úplne podľa predstáv. Všetko išlo fajn až do momentu, kým neprišlo na demonštráciu vysokej odolnosti tohto vozidla, presnejšie skiel Tesla Armor Glass.
Tie majú byť mimoriadne tvrdé a odolné, preto do nich v rámci ukážky šéfdizajnér Tesly, Franz von Holzhausen, hádzal kovovú guľu, ktorá sa mala odraziť a sklo zanechať bez akýchkoľvek následkov. Guľa síce neprenikla dnu, no sklo prasklo, a to aj pri opakovanom hode do druhého okna.
Vzhľadom na to, ako sklá dovtedy Elon Musk vychvaľoval, vznikla na pohľad nepríjemná situácia, ktorú sa následne priamo na pódiu snažil odľahčiť. Tesla chybu priznala a neskôr vysvetlila, čo mohlo byť hlavným problémom náhleho a nečakaného zlyhania. Medzitým však internet zaplavila celá spŕška rôznych vtipov.
Ponúka sa ale aj úplne iný pohľad na vec. Celá prezentácia s rozbitím skiel mohla byť veľmi šikovným marketingovým ťahom. Ako sa totiž hovorí, aj zlá reklama je reklama, a “nerozbitné” sklá, ktoré sa rozbili, vtedy obleteli celý svet, vrátane hlavných spravodajských relácii slovenských televízií.
Túto teóriu teraz živí aj Tesla, ktorá tento ikonický moment využíva na ďalší marketing.
Spustila predaj tričiek s potlačou, ktorá ho takpovediac “oslavuje”. Na prednej časti trička sa nachádza obrazec, ktorý vznikol rozbitím okna Cybertrucku, zadná časť patrí logu tohto nevšedného elektrického vozidla. A nebol by to Elon Musk, keby k spusteniu predaja nepripojil svoj komentár: “Tričko je nepriestrelné a spraví vás svalnatými”.