MojElektromobil

Ako to býva so všetkým v živote, aj reputácia Tesly raz stúpa a potom zas klesá. Jeden z nedávnych úspechov súvisí s novou aktualizáciou svojho autopilota. Spustili beta verziu FSD 12.1 pre viac ako 15 000 vozidiel. Túto zásluhu ale zatemnil investigatívny článok, ktorý sa objavil na internetovom portáli Reuters. Ich redakcia sa rozhodla posvietiť si na veľké množstvo kontroverzných prípadov, ktoré sa okolo značky kopia. Tesla podľa všetkého predávala vozidlá s chybnými súčiastkami a následne keď došlo k problémom, odopierala reklamácie.

Prípadov, keď zlyhali súčiastky, je mnoho

Jeden z prípadov, ktorý predstavuje len malé množstvo z reálnej štatistiky, bol opísaný dopodrobna. Majiteľ vozidla mal na tachometri iba 115 míľ (približne 185 km), keď zrazu mu na výlete s rodinou zlyhalo pravé predné zavesenie kolesa. Zničilo sa natoľko, že bolo počuť ako auto pri jazde škrípe o cestu.

takto skončila Tesla z príbehu vyššie | Zdroj: Reuters

Pokiaľ by išli väčšou rýchlosťou, mohlo to pre nich skončiť fatálne. Oprava škôd servisu trvala 40 hodín a majiteľa stála dokopy až 14 000 USD. Tesla odmietla nahradiť škody a vyjadrila sa, že už muselo na elektromobile existovať nejaké predošlé poškodenie. Podobných prípadov je zdokumentovaných mnoho.

Podobné záhadné poškodenia siahajú až sedem rokov do minulosti a týkajú sa rôznych modelov. Netýkajú sa len elektromobilov predaných v USA, ale aj v Európe a v Ázii. Prebehli rozhovory s viac ako 20 zákazníkmi a deviatimi bývalými manažérmi, či servisnými technikmi Tesly.

Tesla o problémoch vedela

Po zhrnutí všetkých záznamov je aj obyčajnému pozorovateľovi jasné, že Tesla o daných problémoch dlho vedela. Nielenže vedela, ale spoločnosť vzniknutú situáciu nemala v záujme nijak riešiť. Dokonca by sa dalo povedať, že sa ju snažila ututlať. Od roku 2016 až do 2022 boli v kontakte s mnohými servisnými centrami. Mali zasielať správy technikom po celkom svete, v ktorých ich inštruovali, aby zodpovednosť za poškodené diely padla na zákazníkov.

K situácii sa zatiaľ nevyjadril žiaden vrcholový pracovník Tesly, taktiež k situácii nemal čo povedať ani samotný Elon Musk. Ten iba uznal, že niektoré modely Tesly v minulosti mali problémy už od výroby, ale trvá na tom, že ich vozidlám sa kvalitatívne žiadna iná značka nevyrovná. Problémy sa týkali hlavne Modelu 3. Vo väčšine prípadov išlo o súčiastky dvoch druhov. Z tých menej finančne náročných ide o spoje na závesoch kolies. Do tých drahších a komplikovanejších patria ľavá a pravá polos a hriadele riadenia.

Náš tip
Prvá nehoda Tesly Cybertruck. Čo sa stalo?
1. januára 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+