Okrem dnešného oznámenia základnej verzie Modelu 3 za 35 000 USD Tesla tiež oznámila významnú zmenu v predajnej stratégii. Bude sa sústreďovať predovšetkým na on-line predaj, pričom showroomy si ponechá iba na tých najexponovanejších miestach. Tie budú fungovať ako informačné a výstavné centrá.
Prepúšťanie v predajniach
Tento krok bude sprevádzať zatvorenie mnohých Tesla predajní a zníženie počtu ich zamestnancov, hoci Tesla neuviedla, koľko percent zamestnancov plánuje v tejto súvislosti prepustiť. Zároveň však plánuje navýšiť servisné kapacity, preto je možné, že predajcom budú ponúknuté napríklad miesta prijímajúcich technikov.
Správa prichádza tesne pred otvorením novej pobočky v Prahe. Nie je jasné či a ako ju ovplyvní toto rozhodnutie, Tesla však od začiatku komunikuje túto lokalitu ako servis.
Okrem zmeny na výlučne online predaj Tesla oznámila, že rozšíri svoju “politiku vrátenia tovaru” a poskytne novým majiteľom až 7 dní resp. 1000 míľ (1600 km) na vrátenie vozidla v prípade, že s ním nebudú spokojní. Dokonca vyzýva zákazníkov, aby si “kúpili Teslu, najazdili niekoľko stoviek kilometrov na víkendovom výlete s priateľmi a potom ju zadarmo vrátili.” Tesla si je istá, že po tejto skúsenosti budú noví majitelia spokojní a že si radšej auto nechajú.
Apple Store model
Tesla sa pôvodne sústredila na to, že vybuduje sieť obchodov vo vyťažených obchodných centrách a domnievala sa, že takto bude jednoduchšie predstaviť zákazníkom novú značku automobilov. S touto stratégiou prišiel bývalý šéf maloobchodu spoločnosti Apple George Blankenship. Hoci Tesla patrila medzi predajne s najvyšším obratom na meter štvorcový, s touto stratégiou sú spojené aj vysoké náklady na nájomné.
Jedným z dôvodov, prečo Tesla dokázala predávať automobily s vyššou maržou ako zvyšok priemyslu bolo, že má celú výrobu aj predaj pod svojou kontrolou, namiesto toho, aby sa o zisk delila s dealermi.
”Dôležité pre zákaníkov je uvedomiť si, že vďaka online predaju si vedia jednoducho kúpiť náš elektromobil kedykoľvek a kdekoľvek sa nachádzajú.”
Ďalší dôvod pre zmenu stratégie bola “neefektívnosť v predajoch”. Tento krok pomôže znížiť cenu produktov a umožní aj výrobu najlacnejšieho 35-tisícového Modelu 3.