Tesla zverejnila správu o bezpečnosti systému Autopilot za druhý štvrťrok 2019 a informácie o požiaroch svojich vozidiel.
Je to už štvrtý takýto report automobilky, vytvorila ho ako reakciu na nespravodlivé vykresľovanie nehôd jej vozidiel v médiách. Týka sa to aj požiarov spojených s elektromobilmi Tesla.
Autopilot je jednoznačne bezpečnejší
V októbri minulého roka vydala Tesla prvý takýto report a povedala, že nastala jedna nehoda so zapnutým Autopilotom za 3,34 milióna míľ (5,44 mil. kilometrov).
Bez Autopilota jazdili Tesly horšie – Tesla zaregistrovala jednu nehodu alebo udalosť podobnú nehode za každých 1,92 milióna míľ (3,07 mil. km).
Report za druhý štvrťrok 2019 však ukazuje veľké zlepšenie.
Pre tento štvrťrok Tesla pridala aj nové porovnanie so svojimi vozidlami, ktoré nie sú vybavené funkciou Autopilot alebo funkciami aktívnej bezpečnosti:
„V 2. štvrťroku sme zaregistrovali jednu nehodu na každých 3,27 milióna míľ so zapnutým Autopilotom. Vozidlá bez Autopilota, ale s funkciami aktívnej bezpečnosti, zaznamenali jednu nehodu na každých 2,19 milióna míľ. Vozidlá bez Autopilota a bez aktívnych bezpečnostných prvkov zaznamenali jednu nehodu za každých 1,41 milóna míľ. Pre porovnanie, najnovšie štatistiky NHTSA (úrad pre cestnú bezpečnosť) ukazujú, že v Spojených štátoch dochádza všeobecne k havárii automobilov každých 498 000 míľ (797 000 km).”
Jeden požiar na 170 miliónov míľ
Tesla hovorí, že v rokoch 2012 až 2018 došlo k požiaru vozidla Tesla raz za každých 170 miliónov najazdených míľ (272 mil. km):
„Od roku 2012 do roku 2018 došlo k približne jednému požiaru vozidla Tesla na každých 170 miliónov najazdených míľ. Štatistiky z Národnej agentúry protipožiarnej ochrany (NFPA) ukazujú, že v Spojených štátoch nastane požiar vozidla každých 19 miliónov najazdených míľ.
Jeden z požiarov Tesly na nabíjacej stanici v Šanghaji. Batéria sa vznietila z neznámych príčin.
Hlavná kritka ohľadom údajov zo nehôd vozidiel Tesla spočíva v tom, že systém Autopilot sa väčšinou používa na diaľnici, pričom v mestskej premávke sú nehody častejšie.
Je potrebné dodať aj to, že údaje agentúry NHTSA a NFPA zahŕňajú aj omnoho staršie vozidlá ako elektromobily značky Tesla.
Tesla zverejňuje tieto údaje dobrovoľne a podobné kroky nevidíme u žiadneho iného výrobcu automobilov. Mohli by byť zaujímavou metrikou na sledovanie bezpečnosti autonómnych systémov v celom priemysle.