Test BMW iX2 xDrive30: Fire Red nie je len názov použitého laku

BMW iX2 xDrive30

Len pár dní dozadu sme mali možnosť otestovať jeden z najnovších počinov nemeckej automobilky, ktorá do série X2 priniesla nový vietor v podobe elektromobilu. Mal som tú možnosť vyskúšať si a testovať aj BMW iX1 xDrive30, a preto práve v tomto článku budem mnoho vecí porovnávať a hľadať ich spoločné znaky či odlišnosti. Toto je test BMW iX2 xDrive30.

Test BMW iX2 xDrive30: Cena, výbava a konkurencia

Elektrická iX2 prichádza v dvoch výkonnostných verziách. My sme testovali xDrive30, no k dispozícii je ešte aj eDrive20. Práve tej cena je nižšia, konkrétne začína na 47 760 €. Ponúka napríklad aj 150 kW výkon, 130 kW nabíjanie, spotrebu 16,9-15,3 kWh/100 km, či pohon len prednej nápravy. Nami testovaná xDrive30 je o čosi drahšia, konkrétne začína cenovo na 55 360 €, pričom ponúkne výkon 230 kW a pohon všetkých kolies. Nami testovaný model stál 71 743 €.

BMW iX2 xDrive30

Vo výbave sme mali navolený napríklad taký balík M Sport, ktorý sám o sebe stojí 4 083 €. 20-palcové disky by vás vyšli na 672 €, panoramatické strešné okno na 1 375 €, vyhrievanie sedadiel vpredu 413 €, asistenti z balíka Driving Assistant Professional už od 2 047 €, prípadne Balík Comfort (aktívne sedadlá vpredu, pamäťová funkcia a elektrické nastavanie, Harman Kardon zvuk…) by vás vyšiel na 1 602 €. V našej výbave sa dokonca nachádzal aj balík Innovation, ktorý ponúka viaceré funkcie pre profesionálnu jazdu, a stál by vás 4 031 €.

Tesla Model Y | Zdroj: Radovan Hlôška

Asi každé auto, ktoré môžeme zaradiť medzi menšie SUV, má medzi konkurentmi najpredávanejší elektromobil v podobe Tesly Model Y, ktorá aj v najvyššej verzii Performance stojí od 49 000 € bez DPH. Na jedno nabitie však prejde až 514 km a na 100 km/h zrýchli za 3,7 sekundy. Spomenúť môžeme aj ďalšie kompaktné SUV, v podobe Volva EX30. Toho cena začína už na 36 000 €, pričom v najvyššej verzii zaplatíte od 49 850 €. Dojazd je vyšší, a to 480 km, no ponúkne napríklad aj 153 kW nabíjanie, či 318 litrov batožinového priestoru.

Test BMW iX2 xDrive30: Parametre

Výkon230 kW/313 koní
Krútiaci moment494 Nm
Poháňaná nápravaVšetky 4
Kapacita batérie66,5 kWh/64,8 kWh využiteľných
WLTP dojazd449-417 km
Palubná nabíjačka11 kW
DC nabíjací výkon 130 kW
Objem batožinového priestoru525 l/1 400 l
Prevádzková hmotnosť2 095 kg
Užitočná hmotnosť 585 kg
Maximálna povolená hmotnosť2 605 kg
Maximálna rýchlosť180 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h5,6 s
WLTP spotreba17,1 kWh / 100 km

Batéria a nabíjanie

Základom celého systému je akumulátor, ktorý dostal kapacitu 64,8 kWh, čo je o 4,8 kWh viac ako má Tesla Model Y vo verzii Standard. Na trhu nájdeme oveľa väčšie batérie, napríklad niektoré modely od Mercedesu majú aj 100 kWh verzie. Menšia batéria však znamená menšiu váhu, no zároveň aj nižší dojazd. Akumulátor modelu iX2 dokážete nabíjať rýchlosťou až 130 kW, čo dokáže nabiť 10-80 % za približne 30 minút. Štatisticky si viete za 10 minút nabíjania zabezpečiť až 130 km dojazdu.

BMW iX2 xDrive30

Nechýba ani podpora pomalého AC nabíjania. V takomto prípade môžete vozidlo nabíjať aj 11 kW palubnou nabíjačkou ako my. Pri našom testovaní sme sa z 16 % na 85 % dostali pri DC nabíjaní za 37 minút. Posledné percentá však už štandardne nabíja pomalšie a pri vyťahovaní ká bla nám ukazovalo rýchlosť nabíjania už len 39 kW.

Nabíjacia krivka vozidla | Zdroj: GreenWay

Pri nabíjaní sa údaje o batérii a dojazde nachádzajú na displeji vodiča, kde vám presne vyráta čas nabíjania či dojazd. Všetko je veľmi šikovne spracované do najmenších detailov a nezaznamenal som so systémom žiadne problémy. Treba však rátať, že na displeji vidíte, kedy bude mať batéria 100 %. Ak chcete nabíjať len pár percent tak je pre vás celkový čas nabíjania menej podstatný, pretože výkon nabíjania sa mení.

Test BMW iX2 xDrive30: Spotreba a dojazd

Elektromobil pri jazdení po meste pôsobí naozaj príjemným dojmom. Čo tiež prekvapilo, bola aj jeho spotreba. V meste sa nám podarilo pri teste jazdiť pri spotrebe 19,8-20,1 kWh/100 km, čo je celkom vysoké číslo, v porovnaní s takým BMW iX1. Elektromobil sme vzali aj na diaľnicu, kde auto ukazovalo spotrebu 23,2 kWh/100 km. To je veľmi pekné číslo keď vezmeme do úvahy, že ide o SUV, pri ktorom nie je núdze o výkon. Zároveň sme začínali v Bratislave pri cca 10 °C, končili v Česku pri 2 °C a snežení. Podmienky teda neboli vôbec ideálne. Netlačil som na pedál a priemerná diaľničná rýchlosť bola tak 120 km/h, pričom pre porovnanie malo v letnom období iX1 pri 130 km/h spotrebu 22,4 kWh/100 km.

BMW iX2 xDrive30

Spotrebu nájdete aj na displeji vodiča, no prehľadnejšie štatistiky dohľadáte na stredovom displeji infotainmentu. Tu nájdete spotreby “od nabíjania”, “od začiatku jazdy” a “individuálne nastavenie”. Okrem spotreby ste sa tu mohli dozvedieť aj trvanie jazdy, no chýbala tu priemerná rýchlosť na daný úsek. Pri niektorých testovacích autách spotrebu ukazovalo veľmi nešikovným spôsobom a musel som dlho hľadať, kde ju vôbec nájdem. Tu dávam teda palec hore.

Pozreli sme sa aj na spomínaný dojazd. Ten sa podľa štandardov WLTP nachádza na úrovni 449-417 kilometrov. Avšak už pri prvom nabití sme pozorovali na palubnom počítači pri 96 % batérie dojazd len niečo málo cez 310 km. Áno, vonku nebolo úplne teplé počasie, no pri teplotách 12-13 stupňov Celzia by som túto odchýlku čakal výrazne nižšiu. Nad 400 km je podľa mňa možné sa dostať len pri veľmi šetrnej jazde v meste a na okreskách pri priaznivom počasí. Našou jazdou by sme sa kombinovane dostali na tých 320-330 kilometrov.

Jazda, výkon, rekuperácia

Jazda v aute bola dostatočne príjemná. Dokonca aj podvozok pôsobil veľmi príjemným dojmom, najmä v režime Comfort. Niektoré jamy mu však dali zabrať a všimol som si, že často nerovnosti rozkývali auto a ja som si tak niekedy šúchal hlavu o hlavovú opierku. V zákrutách drží veľmi dobre a zrýchlenie má viac ako optimálne. Z 0 na 100 km/h vystrelí už za 5,6 sekundy, čomu v triede menších SUV dokáže konkurovať málokto.

Súvisiacie články
BMW iX2 xDrive30

Na výber máte hneď niekoľko jazdných režimov – Relax, Expressive, Efficient, Digital Art a Sport. Každý z nich má už prednastavené parametre, no vy si ich ešte pomocou displeja dokážte prispôsobiť. Pri zmene jazdného režimu sa menia aj vlastnosti digitálnych budíkov. Najväčšou zaujímavosťou je, že každý režim má špeciálne prispôsobený zvukový prejav vo vnútri vozidla. S niečím podobným sa stretnete napríklad aj pri luxusnom BMW i7, kde sa nachádzajú identické zvukové prejavy. O tie sa postaral skladateľ Hans Zimmer a musím povedať, že mne sa táto vychytávka veľmi páči.

Už tradične, ako tomu býva pri BMW zvykom, sa po stlačení plynového pedálu auto rozbieha okamžite. Niekedy to ale je na úkor cestujúcich, pretože sem-tam sa vám stane, že pridáte o trošičku viac ako ste chceli, a auto vás doslova kopne. Nie je to až také citeľné ako v športovom BMW i5 M60, no pri takto rodinne orientovanom aute by som očakával možno trošku plynulejší rozbeh. Zvyknete si.

BMW iX2 xDrive30

Rovnako je štandardom aj rekuperácia. Tú si automaticky môžete vybrať na riadiacej páke, kde sa schováva pod písmenkom “B”. Zaujímavosťou je, že v tomto režime je nastavená automaticky a vy s jej intenzitou neviete pomocou menu hýbať. Nastaviť si jej intenzitu môžete len v režime “D”, a to pomocou stredového dotykového displeja. Je to určite zaujímavé a menej štandardné riešenie, no mne to úplne vyhovovalo. Elektromobil ponúka aj mobil jazdy len jedným pedálom, a teda po pustení nohy z plynu úplne zastaví.

Test BMW iX2 xDrive30: Interiér a exteriér

Zostaňme teda vo vnútri vozidla. Ako prvé musím vyzdvihnúť sedačky. Tie sú veľmi elegantné, dajú sa nastaviť v každom smere a navyše sú aj vyhrievané (spolu s volantom). Pri spomínanej trojhodinovej ceste do Česka a následne v ten istý deň aj ceste späť som povedal, že vôbec necítim, že by mi niečo vadilo alebo by ma niečo bolelo. Možno to bude tým, že som týždeň pred iX2 testoval Kia EV6 GT, ktorá mala veľmi tvrdé a športové sedenie. Predné sedadlá(iX2-ky) dokonca ponúkajú aj funkciu masírovania, no tá funguje len za využitia bedrovej opierky. Aj to je aspoň niečo a ja som bol spokojný.

BMW iX2 xDrive30

Infotainment systém je takmer identický tomu v BMW iX1, dokonca veľmi podobný tomu v i5-ke. Mne vyhovoval, najmä to, že bol dostatočne prehľadný a dizajnovo jednoduchý. Zvykalo sa naň veľmi rýchlo a po pár dňoch som už presne vedel, čo kde hľadať. Nemôžem opomenúť, že vo vnútri bolo cítiť prítomnosť balíka M Sport, ktorý interiér ťahal do takého športovejšieho prevedenia. Poteší aj dostatok úložného priestoru vďaka “lietajúcej” lakťovej opierke. Nechýbali ani držiaky na pitie, či bezdrôtová nabíjačka s úchytkou na mobil. Spomeniem aj priestor pre vzadu sediacich pasažierov, ktorý ho majú tak primerane, no nič za čo by som chcel BMW pochváliť.

V exteriéri nás potom neminie istá kontroverznosť. Sám neviem presne určiť, či sa mi auto z vonkajšej strany páči alebo nepáči. Minimálne vpredu je veľmi pekné, čo ešte vo večerných hodinách dopĺňa elegantne podsvietená predná maska chladiča. Vzadu je to ale otázne a záleží veľmi na vašom vkuse. My sme mali vozidlo v červenej “Fire Red metallic”, za ktorú sa normálne pripláca 972 €. K dispozícii sú ešte aj Mineral White, Black Saphire, Skyscraper Grey, Cope York Green a Utah Orange za rovnakú cenu, alebo Storm Bay(1 892€), Frozen Portimao Blue či Frozen Pure Grey za 2 811 €.

BMW iX2 xDrive30

Zvonku môžeme vidieť aj zapustené kľučky dverí, ktoré pridávajú vozidlu na aerodynamike. Jeho aerodynamický koeficient je na úrovni Cd=0,25. To vôbec nie je zlé číslo pre automobil takéhoto tvaru a môžeme vidieť, že sa dizajnéri snažia získať čo najvyšší dojazd aj vďaka takýmto úpravám. Pre porovnanie, iX1 má koeficient 0,26, Tesla Model Y má 0,23 a napríklad taký Hyundai Ioniq 5 iba 0,288 Cd. Napomáhajú mu aj rôzne výduchy, či zadné krídlo.

Galéria

BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30
BMW iX2 xDrive30

Test BMW iX2 xDrive30: Záverečné hodnotenie

BMW iX2 xDrive30 je veľmi príjemné auto, v ktorom cestovať je naozaj radosť. Počas testovania som ho vyskúšal na viacerých povrchoch, za viacerých vonkajších podmienok a nesklamalo ma v žiadnom prípade. Má určite aj svoje nedostatky, no tie prevyšujú jeho prednosti. Najviac som si pochvaľoval pohodlie v interiéri, infotainment s rýchlou odozvou, kvalitný hudobný systém či množstvo úložného priestoru.

BMW iX2 xDrive30

Viem si však predstaviť, že niekomu môže vadiť vyššia cena, minimálne nami testovaného modelu. Nie každému tiež sadne dizajn exteriéru a aj ja som sa počas testu stretol s rôznymi názormi. Osobne by som privítal ešte o niečo viac miesta na nohy pre vzadu sediacich, možno aj na úkor kufra. Dokážem si ale predstaviť, že veľa z vás čitateľov by toľkoto miesta pohodlne stačilo. K veciam čo sa mi ešte ako-tak nepozdávajú, patrí dojazd, ktorý sa nám pri testovaní nepodarilo ani z ďaleka priblížiť tomu, ktorý sľubuje výrobca.

  • Jazdné vlastnosti
  • Úložné priestory
  • Pohodlie
  • Odozva
  • Zrýchlenie a mrštnosť
  • Fyzické tlačidlá

  • Dizajn zadnej časti vozidla
  • Menej priestoru vzadu
  • Otázny dojazd

Náš tip
Test BMW i5 M60: Diabol v červenej farbe, ktorý vzbudzuje vášne
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.