Keď sa povie Dacia Spring, každý si pravdepodobne predstaví najlacnejší elektromobil na slovenskom trhu. Presne takto sa prezentoval predchádzajúci model, no úplne to isté platí aj pre ten aktuálny po facelifte. Navyše, jeho nízka cenovka zostala zachovaná a medzigeneračne sa nezvýšila. Zlepšilo sa však mnoho detailov, aj keď vo svojej podstate ide stále o to isté vozidlo. Dacia Spring dospela, je zase o niečo lepšia. Bude to však stačiť a presvedčí potenciálnych záujemcov alebo radšej siahnu po objektívne lepšom, no drahšom elektromobile? Toto je test Dacia Spring 2025.
Cena, výbava a konkurencia
Cena Dacia Spring začína na úrovni 16 900 € za základnú verziu s výkonom 45 koní a zrýchlením z nuly na 100 km/h za približne 19 sekúnd. Ja som však testoval najvýkonnejší a najdrahší variant, ktorý začína na sume 19 900 €.
V prvom rade ponúka vyšší výkon (65 koní), čo je naozaj poznať. Kapacita batérie či nabíjacie možnosti sú naprieč celou ponukou úplne rovnaké. Pozor na to, že v základe sú všetky varianty bez DC nabíjania, to je tu za príplatok 600 € a rozhodne ho odporúčam zaškrtnúť. Taktiež AC nabíjací kábel za 300 eur sa určite hodí.
Môj testovací model mal aj veľmi pekný infotainment a do pozornosti dávam funkcionalitu V2L, ktorá nie je samozrejmosťou ani pri drahších elektromobiloch. Štandardom pri verzii Extreme je aj zadná parkovacia kamera, denné LED svetlá, elektronicky nastaviteľné zrkadlá či systém rozpoznávania dopravných značiek a varovania pred prekročením rýchlosti. Pokiaľ máte záujem o predné a zadné parkovacie senzory, tie sú za príplatok 140 eur.
Konkurenčných modelov je síce viac, no ani jeden z nich neponúka takto nízku cenu. Na druhú stranu, objektívne ide o lepšie elektromobily. Za zmienku stojí napríklad Citroen e-C3, ktorý je v základe približne o tisícku drahší ako testovaná najvyššia verzia Dacie. Zaujímavou novinkou je aj Hyundai Inster, ktorého cena začína na 22 690 € a počas jeho českej premiéry nás pozitívne prekvapil.
Parametre
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 3 700 x 1 622 x 1 516 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 984 kg |
Výkon | 48 kW / 65 koní |
Krútiaci moment | 113 Nm |
Poháňaná náprava | Predná |
Kapacita batérie | 26,8 kWh |
WLTP dojazd | 225 km |
Maximálny DC nabíjací výkon | 34 kW |
Výkon palubnej AC nabíjačky | 7 kW |
Objem batožinového priestoru | 308 l (1004 l po sklopení) |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 13,7 s |
Čas nabíjania z 20 na 80 % | 45 min |
Cena testovaného vozidla | od 19 900 eur |
Test Dacia Spring 2025: Batéria a nabíjanie
Technický základ Dacie Spring zostal v porovnaní s predchodcom nezmenený. To znamená 26,8 kWh batériu (25 kWh využiteľných) a základ bez DC nabíjania. Maximálny výkon AC nabíjania je 6,6 kW, čo pre potreby malého mestského elektromobilu s malou batériou postačí, no trojfázová nabíjačka by nebola na škodu. Príplatkové DC má maximálny výkon 34 kW a počas testu na diaľnici som následne bez problémov dosiahol 34 kW nabíjací výkon aj v zime.
Nabíjací port sa nachádza vpredu, umiestnenie je fajn, no ja radšej k nabíjačke cúvam. Tu je to ale o preferenciách. Škoda, že port musím odomknúť zvnútra vozidla, na čo som pravidelne počas testovania zabúdal.
Vozidlo počas nabíjania ukazuje základné informácie, no chýbal mi hlavne aktuálny nabíjací výkon. To je škoda. Vidím však čas, ktorý je potrebný na nabitie do 80 aj 100 percent, aktuálny stav nabitia a aj aktuálny dojazd.
Čo sa týka dlhších trás, predchodca mal problém s prehrievaním. Druhé nabíjanie na diaľnici tak prebiehalo výkonom maximálne 15-17 kW, čo je veľmi málo. V zime sa mi toto pri novom modeli nepotvrdilo a viacnásobné nabíjanie počas dlhšej trasy bolo v poriadku, stále som sa dostal na výkon cez 30 kW. Ako to je v lete, som z pochopiteľných dôvodov otestovať nemohol, no nepredpokladám, že to bude v porovnaní s predchodcom lepšie. Paradoxne tak Dacia Spring môže byť elektromobilom, na ktorom prejdete dlhšiu trasu s 2 a viac nabíjaniami rýchlejšie v zime ako v lete.
Testovacie nabíjanie prebiehalo po približne 100 km dlhej trase v Beladiciach pri troch stupňoch Celzia. Nabíjal som 42 minút zo 6 do 80 percent. Nabíjací výkon prakticky ihneď vybehol na maximum vozidla a veľmi neklesal. Až do 73 percent nabitia sa dokonca držal nad 25 kW. Nie je to síce veľa, no vzhľadom na maximum na úrovni 35 kW, je to fajn číslo. Nabitie z 20 do 80 percent trvalo 35 minút. Celkový priemerný výkon nabíjania od 6 do 80 percent bol na úrovni 28,9 kW.
Za veľkú výhodu považujem pri novej Dacii Spring aj prítomnosť funkcionality V2L, príslušný adaptér som našiel vzadu vo vozidle. Stačí ho zapojiť do nabíjacieho portu a môžem jednoducho napájať prakticky akékoľvek zariadenie, ktoré funguje na elektriku. Či už ide o kávovar, rýchlovarnú kanvicu, gril alebo pokojne aj elektrickú pílu. V2L je niečo, čo sa môže skutočne hodiť. V súvislosti s touto technológiou odporúčam článok Hyundai IONIQ 5 sme zobrali na rybačku, v ktorom sme poriadne otestovali možnosti V2L.
Jazda, režimy, výkon, rekuperácia
Springa som v minulosti testoval v základnej verzii s doslova mizerným výkon, takže variant so 65 koňmi bol obrovským skokom vpred. Pre ľahké autíčko je výkon v meste plne postačujúci a nepatril som vôbec medzi najpomalších, skôr naopak. Aj údaj zrýchlenia na 100 km/h už znie podstatne lepšie, pretože 13 vs 19 sekúnd je veľký rozdiel.
Pri vyšších rýchlostiach je nižší výkon stále citeľný a pri diaľničných rýchlostiach je už rozbeh naozaj veľmi vlažný. Avšak problém mi to nerobilo. Opakujem, stále oveľa lepšie ako základný model. Vyskúšal som si aj maximálnu rýchlosť, vozidlo ukázalo tachometrických 130 km/h (125 km/h podľa GPS).
Odhlučnenie je však stále na rovnako biednej úrovni, takže pri vyšších rýchlostiach sa vonkajší hluk pohodlne prenáša aj do kabíny. To sme však očakávali, predsalen, je to malé mestské autíčko.
Čo sa týka rekuperácie, sú tu dve možnosti. Jazdný režim D (ktorý má vyššiu intenzitu rekuperácie než by som očakával, čo je fajn) a režim B, v ktorom je rekuperácia maximálna. Tá stále nie je extra silná, ale problém som s tým nemal. Vadilo mi však, že citlivosť pedálu akcelerátora pri rekuperácii nie je najlepšia, čo znamená, že silu brzdenia pri jeho pozvoľnom spúšťaní si neviem dávkovať úplne podľa seba, skôr je taká skoková.
Okrem bežného jazdného režimu je tu aj špeciálny ECO režim, ktorý musím pochváliť. Výkon vozidla sa rapídne zníži, no v meste je to veľmi fajn. Pekné pozvoľné zrýchľovanie bez zbytočných skokov sa pozitívne prejaví aj na nižšej spotrebe. Na diaľnici ECO režim radšej vypnite, výkon nie je postačujúci. Maximálna možná rýchlosť v ECO režime je 105 km/h, no rozbehnúť sa na ňu trvá extrémne dlho.
Prepínanie jazdy dopredu a dozadu je vyriešené ovládačom, ktorý je až príliš od ruky a nachádza sa nízko. Chýba tu tiež režim P, máme tu len dopredu, dozadu a neutrál. Pre znehybnenie aj vypnutého vozidla je potrebné zatiahnuť fyzickú ručnú brzdu. To by som ešte zvládol, no jej umiestnenie pod lakťovou opierkou nie je úplne ideálne. Opierka pri manipulácii s ňou zavadzia. Aby toho nebolo málo, zatiahnuť na testovanom kuse ju bolo potrebné naozaj poriadne, pretože aj na štvrtom zube sa auto v kopci samovoľne pohlo. No a štartovanie klasicky kľúčom pri elektromobile sa tiež len tak nevidí. Tu je presne vidieť, že Dacia šetrila, kde sa dalo.
Zároveň musím spomenúť aj jeden stierač predného skla namiesto štandardných dvoch. S jeho používaním som ale problém pri takto malom aute nemal, pravdou však je, že v ľavej strane skla a na jeho spodku necháva trochu viac priestoru nezotretého.
Test Dacia Spring 2025: Infotainment
Infotainment je pre mňa jednou z najpozitívnejších zmien v porovnaní s predchodcom. Pri ňom som mal v minulosti množstvo výhrad. Kvalita displeja bola veľmi biedna, farby vyblednuté, maximálny jas nedostatočný a viditeľnosť počas slnečného dňa veľmi slabá. Navyše, USB konektor sa nachádzal priamo nad displejom a mať tam zapojený kábel vyzeralo prinajlepšom divne. S týmto je však po facelifte koniec a v tomto smere budem Daciu chváliť.
Začnem umiestnením infotainmentu, ktoré je prakticky ideálne. Displej by mohol byť trochu naklonený na vodiča, no aj takto je to v poriadku. Dva USB-C konektory sa nachádzajú až pod ovládaním klimatizácie, takže aj tu nastal posun vpred.
Obraz je podľa mňa teraz porovnateľný s ktorýmkoľvek iným, drahším elektromobilom. Konečne, takto to mohlo byť už v prvej generácii. Samotný infotainment je fajn, jednoduchý a aj pomerne rýchly a výhrady k nemu prakticky nemám. Väčšinou som mal k nemu bezdrôtovo pripojený smartfón prostredníctvom služby Apple CarPlay, čo fungovalo výborne. Aj pripojenie bolo veľmi rýchle hneď po naštartovaní. Zmenu som si doslova užíval a s predchodcom sa to vôbec nedá porovnať.
V systéme sa dokonca nachádzala navigácia a po jej spustení sa v rohu objavila informácia o tom, že mapové podklady budú od Here (pôvodne navigácia od Nokie), no po spustení…. nič. Mapu nenačítalo, skúšal som vozidlo pripojiť k hotspotu kvôli dátam, no stále nič. A tak som integrovanú navigáciu vyskúšať nemohol.
Reproduktory multimediálneho systému sú tu tiež o poznanie kvalitnejšie a je to naozaj poznať. Sú hlasnejšie, zvuk je celkovo plnší, a to výrazne. Na druhú stranu, v porovnaní s konkurenciou sú stále pomerne slabé, no hudba sa teraz aspoň ako-tak dá počúvať. Ovládanie hlasitosti je umiestnené čudne nad displejom, našťastie sa dá ovládať aj pomocou tlačidiel na páčke za volantom. Taktiež sa tu nachádza koliesko, ktorým viem preskakovať skladby.
Prístrojový panel vodiča taktiež prešiel obrovskou zmenou k lepšiemu. Z maličkého displeja s veľmi slabou grafikou a zlou čitateľnosťou tu máme poriadny panel, ktorý ponúka všetky potrebné informácie. Dokonca si môžem pomocou tlačidiel na volante aj meniť jeho aktuálne zobrazenie. Trochu výčitku mám k informácii o spotrebe, pretože tento údaj sa obnovuje s odchýlkou niekoľkých sekúnd. Spočiatku som sa čudoval, prečo mi vozidlo ukazuje zníženú spotrebu, keď som pridával, no práve toto bolo dôvodom. V konečnom dôsledku to ale podstatné nie je, všimnete si to len pri kratších trasách.
Test Dacia Spring 2025: Exteriér
Tu sa toho zmenilo veľa. Nový svieži dizajn dodáva Springu úplne nový charakter. Na fotkách vyzerá toto auto dokonca ako menšie SUV, pomerne robustne. Realita je však úplne iná a je tak malé, že je to niekedy aj trochu úsmevné. V každom prípade, štýl sa mu ubrať nedá. Mne osobne sa vonkajší dizajn páčil už na prvých fotografiách a páči sa mi stále. Nové tvary sa zosúladili s aktuálnym dizajnovým jazykom automobilky a vyzerá to naozaj dobre.
Dokonca sa myslelo aj na niekoľko detailov. Na čiernom C stĺpiku je nenápadný nápis Spring, disky kolies vyzerajú tiež veľmi pekne. Nedá sa nevšimnúť nový svetelný podpis, dizajn svetiel je mimoriadne atraktívny. Ich výkon v noci síce neoslní, no do tmavých mestských uličiek určite postačí.
Vzadu je zase veľmi pekný čierny pás s veľkým nápisom Dacia a pod ním trochu kontroverzné dekoračné nálepky s označením variantu modelu. Toto vylepšenie má len najvyšší Extreme variant a názor na to s môžete z fotografií urobiť sami. Ja s tým problém nemám, je to celkom zaujímavé a iné.
Test Dacia Spring 2025: Interiér
Priestoru vnútri je prakticky rovnako ako v predchodcovi, no teraz to tu vyzerá podstatne modernejšie a atraktívnejšie. Áno, odvezú sa aj štyria priemerne vysokí pasažieri, no naozaj maximálne pár minút v meste, inak to už nie je pohodlné.
Pochváliť musím príjemnú lakťovú opierku, ktorá je mäkčená a dokonca obsahuje aj malý odkladací priestor. V mojom prípade som ho využíval na odloženie telefónu. Druhá ruka však počas dlhších trás trpela, pretože opierka vo dverách je tvrdá plastová, takže svoj lakeť som naozaj cítil.
Pri prvom otvorení dverí na mňa vykukla výrazná biela časť okolo “radenia” a odkladací priestor vo dverách v rovnakej farbe. Uvidíme, ako to bude z dlhodobého hľadiska a či sa nebude ľahko špiniť. Zadné dvere stále odkladací priestor neponúkajú. Celkovo je pre pasažierov dostupných približne 34 litrov úložného priestoru vovnútri.
Keď už som pri dverách, stále je tu prítomný ten plechový zvuk pri zatváraní, čo svedčí o tom, že sú tenké a aj tu sa maximálne šetrilo. Materiálmi vo všeobecnosti sa vnútri dosť šetrilo, čo nie je žiadnym prekvapením. Zatiaľ som nezaznamenal nejaké výrazné škrípanie a vŕzganie, no testoval som prakticky nové vozidlo. Ako to bude po niekoľkých desiatkach tisíc kilometroch, zhodnotiť teraz neviem.
Test Dacia Spring 2025: Spotreba a dojazd
Springa sme zobrali aj na náš klasický prímestský okruh, kde sme otestovali jeho spotrebu. Aj napriek tomu, že vonku je už zima a Dacia jazdila na zimných pneumatikách, pri štyroch stupňoch Celzia je výsledok výborný. A očakávaný. Dacia Spring je elektromobil, ktorý patrí medzi najúspornejšie, čo sa len potvrdilo. Okruh sme zvládli so spotrebou 10,9 kWh/100 km. Toto číslo sa približuje tým najúspornejším elektromobilom v ideálnych letných podmienkach, v zime pri porovnaní s väčšími autami nemá premožiteľa.
Porovnanie spotreby prímestský okruh 2024 - zimné pneu | |||
---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
Citroen ë-C4 X | 11,2 kWh / 100 km | 413 km | 12 °C |
Fiat 600e | 11,3 kWh / 100 km | 450 km | 12 °C |
MG4 Electric Elegance | 11,7 kWh / 100 km | 527 km | 11 °C |
Hyundai Ioniq 6 Premium | 11,8 kWh / 100 km | 627 km | 10 °C |
Škoda Enyaq 85 | 12,9 kWh / 100 km | 597 km | 7 °C |
Jeep Avenger | 13,1 kWh / 100 km | 387 km | 7 °C |
Volkswagen ID.7 Pro | 13,7 kWh / 100 km | 562 km | 5 °C |
Škoda Enyaq Coupé 85x | 13,8 kWh / 100 km | 558 km | 7 °C |
Hyundai Kona Electric | 14,2 kWh / 100 km | 461 km | 12 °C |
Volkswagen ID. Buzz Pro | 15,1 kWh / 100 km | 510 km | 12 °C |
Kia EV6 GT | 15,3 kWh / 100 km | 474 km | 21 °C |
BMW i5 M60 xDrive | 15,8 kWh / 100 km | 514 km | 10 °C |
Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC | 15,8 kWh / 100 km | 573 km | 12 °C |
Mercedes-Benz EQA 350 4MATIC | 16,0 kWh / 100 km | 416 km | 4 °C |
Cupra Tavascan 4Drive | 16,0 kWh / 100 km | 481 km | 7 °C |
Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC | 16,0 kWh / 100 km | 416 km | 7 °C |
Mercedes-Benz EQE 350 SUV 4MATIC | 16,0 kWh / 100 km | 566 km | 15 °C |
Volvo EX30 Single Motor Long Range | 16,7 kWh / 100 km | 383 km | 4 °C |
Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC | 18,0 kWh / 100 km | 108 km (Plug-in hybrid) | 16 °C |
Renault Kangoo EV45 | 18,4 kWh / 100 km | 245 km | 8 °C |
Porsche Cayenne E-Hybrid | 23,3 kWh / 100 km | 94 km (Plug-in hybrid) | 10 °C |
Pri teplote okolo 20-25 stupňov Celzia si trúfam povedať, že takmer s istotou by sme sa dostali pod 10 kWh/100 km. S touto spotrebou Dacia Spring teoreticky prejde 230 kilometrov na jedno nabitie.
Podobnú spotrebu je možné dosiahnuť aj v meste, čo potvrdzujem. Spotreba dosť závisela od nastavenia klimatizácie, ktorá je celkom slušným žrútom a vie ju pokojne zvýšiť o 2-3 kWh/100 km. Samozrejme, všetko závisí aj od priemernej rýchlosti, prípadne zápchy a podobne. Presne pri 13 percentách nabitia batérie mi vozidlo pravidelne odporučilo prepnúť do ECO režimu, automatické navádzanie k najbližšej nabíjačke sa však nekoná.
Test Dacia Spring: Ako zvláda diaľnice?
Dacia Spring je síce vyslovene mestské autíčko, no vzhľadom na prítomnosť DC nabíjania som vyskúšal aj trochu dlhšiu trasu. A hneď na úvod môžem povedať, že to nie je úplne pohodlné. Trasy maximálne s jedným nabíjaním by som vedel absolvovať možno raz za týždeň-dva, no dlhšie trasy naozaj výnimočne. Ja som mal naplánovanú cestu z Bratislavy do Brezna, čo je približne 260 kilometrov. A po ceste som už potreboval nabíjania dve, čo ju značne predĺžilo. Poďme ale pekne poporiadku.
Z Bratislavy som vyrážal s batériou nabitou na 80 percent a prvé nabíjanie bolo naplánované v Beladiciach. Maximálnou rýchlosťou som sa vzhľadom na podmienky a typ auta neodvážil, zvolil som kompromis v podobe 110 km/h (106 km/h podľa GPS). Počasie ale veľmi neprialo. Pršalo a silno fúkalo. Asi po polovici cesty som ubral na rýchlosť 100 km/h (96 km/h podľa GPS). Do cieľa som dorazil so 6 percentami po prejdení 117 kilometrov so spotrebou 16,5 kWh/100 km. Spotreba pred znížením rýchlosti bola 17,3 kWh/100 km.
Ďalšia testovacia trasa bola z Banskej Bystrice opäť do Beladíc. Tentokrát som neustále držal tempomatových 110 km/h a výsledná spotreba bola 17,8 kWh/100 km. Vonkajšia teplota počas testu bola 3 stupne Celzia, klimatizácia samozrejme zapnutá. V takomto nastavení Dacia Spring prejde na jedno nabitie cca 140 kilometrov.
Vyskúšal som si následne aj trasu z Beladíc do Bratislavy pri stálej rýchlosti 100 km/h, vtedy bola spotreba na úrovni 16,3 kWh/100 km. V tomto prípade je celkový dojazd vozidla približne 153 km. Diaľničnú spotrebu porovnávame pri každom elektromobile, no Daciu Spring som do tabuľky nezahrnul, pretože jazdiť s ňou reálnymi diaľničnými rýchlosťami je prakticky nereálne. V tabuľke nižšie môžete vidieť iné modely, pri ktorých sme tento rok testovali diaľničnú spotrebu.
Porovnanie diaľničnej spotreby 2024 | ||||
---|---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Trasa | Vonkajšia teplota | Poznámka |
Porsche Taycan | 18,8 kWh / 100 km | Bratislava-Nitra a späť | 24-27 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Tesla Model 3 Performance | 18,8 kWh / 100 km | Bratislava-Nitra a späť | 24-31 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Fiat 500e | 18,9 kWh / 100 km | Bratislava-Dunajská Streda a späť | 17 °C | Tempomat 120 km/h |
BMW i4 xDrive40 | 19,2 kWh / 100 km | Bratislava-Nitra a späť | 25 °C | Tempomat 120 km/h |
Volkswagen ID.7 Pro Tourer | 19,2 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 25 °C | Tempomat 120 km/h |
Hyundai Ioniq 6 | 19,5 kWh / 100 km | Senec-Piešťany a späť | 7-11 °C | Limit 110 + 130 km/h |
BMW iX2 | 21,0 kWh / 100 km | Bratislava-Malacky a späť | 10-11 °C | Tempomat 120 km/h |
Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC | 21,0 kWh / 100 km | Bratislava-Malacky a späť | 10-11 °C | Tempomat 120 km/h |
MG Cyberster AWD | 21,1 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 7-8 °C | Tempomat 120 km/h |
Škoda Enyaq 60 | 21,1 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina | 14-17 °C | Tempomat 120 km/h |
Tesla Model S Plaid | 21,3 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 22 °C | Tempomat 120 km/h |
Škoda Enyaq 85 | 21,4 kWh / 100 km | Bratislava-Budapešť a späť | 7-13 °C | Tempomat 120 km/h |
Volkswagen ID.7 Pro | 21,5 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina a späť | 1,5-7 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Škoda Enyaq Coupé 85x | 21,5 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina a späť | 10-15 °C | Limit 110 + 130 km/h |
MG4 Electric Elegance | 21,6 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina | 7-8 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Porsche Macan 4 | 21,7 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 5-6 °C | Tempomat 120 km/h |
Volvo EX30 Single Motor Long Range | 21,9 kWh / 100 km | Bratislava-Malacky a späť | 14 °C | Tempomat 120 km/h |
Mini Countryman SE ALL4 | 22,0 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 22 °C | Tempomat 120 km/h |
Mercedes-Benz EQA 350 4MATIC | 22,4 kWh / 100 km | Kúty-Bratislava | 12 °C | Tempomat 120 km/h |
Hyundai Kona Electric | 22,7 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina | 17-19 °C | Limit 110 + 130 km/h |
BMW i5 M60 xDrive | 23,8 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina | 7-8 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Audi Q6 e-tron quattro | 23,8 kWh / 100 km | Bratislava-Piešťany a späť | 24-33 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Ssangyong Torres EVX | 24,1 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 20 °C | Tempomat 120 km/h |
Volkswagen ID. Buzz Pro | 24,2 kWh / 100 km | Bratislava-Malacky a späť | 16 °C | Tempomat 120 km/h |
Mercedes-Benz eSprinter 420 Long Pro | 28,0 kWh / 100 km | Piešťany-Senec | 17 °C | Tempomat 95 km/h (N2) |
Renault Kangoo EV45 | 29,1 kWh / 100 km | Bratislava-Piešťany a späť | 10-11 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Kia EV9 | 32,4 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina | 1,5-7 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Test Dacia Spring 2025: Záverečné hodnotenie
Dacia Spring je stále najlacnejším elektromobilom na našom trhu. Poteší, že začína na rovnakej cene ako predchodca, a to aj napriek viacerým zmenám k lepšiemu. Bohužiaľ, tie sa neudiali pod kapotou a stále tu máme rovnakú batériu a možnosti nabíjania.
Pozitívne hodnotím dizajnové zmeny, vylepšený infotainment, lepšie reproduktory aj prístrojový panel. Viaceré negatívne vlastnosti sa ale nezmenili. Je tu mnoho síce lacných, ale otravných riešení. Napríklad parkovacia brzda pod lakťovou opierkou, manuálne otváranie nabíjacieho portu len zvnútra auta a podobne.
V každom prípade, Dacia Spring vo mne zanechala pozitívne dojmy a ak hľadáte elektromobil čisto na jazdenie po meste, prípadne po okolí a máte možnosť nabíjať doma, bude veľmi zaujímavou voľbou. Navyše, vďaka nízkej spotrebe a všeobecne lacnému servisu do budúcnosti ušetríte nemalé peniaze. Avšak ak plánujete jazdiť aj dlhšie trasy, radšej by som zvolil nejaký model s dlhším dojazdom a hlavne rýchlejším nabíjaním.
✅
- Najlacnejší elektromobil na trhu, medzigeneračne sa cena nezvýšila
- Podpora V2L
- Nízka spotreba, nízke prevádzkové náklady
- Veľmi zaujímavá voľba do mesta
- Vylepšený dizajn exteriéru aj interiéru
- Množstvo medzigeneračných zlepšení (infotainment, digitálny prístrojový štít…)
❌
- Otvorenie nabíjacieho portu len zvnútra
- Slabé odhlučnenie kabíny
- Šetrilo sa kde sa dalo
- Vo vnútri chýba akékoľvek pohodlie, dokonca si nemám ani kam “odložiť” ľavú nohu
- Volant nie je nastaviteľný len výškovo, sedadlám výškové nastavenie chýba
- Na dlhšie trasy rovno zabudnite, trvá to dlho a je to nepohodlné