MojElektromobil

Toto som fakt nečakal. Včera som spravil porovnávací test reálnej diaľničnej spotreby. Tak ako po diaľnici jazdím ja…

Proti mne sa postavil Hyundai IONIQ 5, 4×4, ale s menšou 57 kWh baterkou. Táto verzia sa dnes už ani nenachádza v konfigurátore. Auto má 7 mesiacov a najazdených 8 000 kilometrov.

Moja Tesla Model Y Long Range má 4 mesiace a za sebou 19 800 kilometrov. V obidvoch autách sedel iba vodič a vonkajšia teplota počas obidvoch jázd dosahovala 22 stupňov Celzia. Podmienky jazdy boli vyrovnané.

Bernolákovo – Holice – Bernolákovo

Trasa Bernolákovo – Holice – Bernolákovo. Spolu 90 kilometrov, z toho 80 kilometrov po diaľnici. Išli sme obe autá naraz, s odstupom 50 až 100 metrov. Rovnaké podmienky všade, kde sa to dalo ovplyvniť – počasie, cesta, rýchlosť aj teplota v aute.

Bolo to presne 50 minút, takže priemerná rýchlosť dosahovala 108 km/h. Z trasy viedlo 10 kilometrov mimo diaľnice, kde sa rýchlosť pohybovala v rozmedzí 30 až 40 km/h, diaľnica, tá bola proste rýchlo… Mňa za kamiónom fakt neuvidíte.

Čakal som že bude Tesla úspornejšia/efektívnejšia na diaľnici… Ale taký rozdiel?!

Rozdiel 3, 4 či dokonca 5 kWh na 100km, to by bolo ešte celkom ok… ALE, Tesla 25kWh/100km a IONIQ 5 až 34,8kWh/100km. To je rozdiel 9,8kWh/100km! Pritom sú to autá v rovnakej veľkostnej kategórii, obe sú 4×4, a Tesla má papierovo o 200 kW vyšší výkon. V neprospech Tesly pritom hrala aj celková váha – 2 003 kg. Naproti tomu hmotnosť IONIQu 5 sa pohybuje v rozsahu 1 830 až 1 950 kg. Ak do úvahy vezmeme strednú hodnotu, tak to nie je až taký veľký rozdiel, ale predsa je to rozdiel.

Foto: Richard Volárik
Foto: Richard Volárik

Mäkšie a tichšie ako Tesla…

IONIQ 5 som mal dva dni. Je to pohodlné, mäkšie a tichšie auto ako moja Tesla. V meste a na okreskách s úplne porovnateľnou spotrebou…  Tu však asi plusové body, bohužiaľ, končia.

Vždy porovnávam veci za približne rovnakú cenu. IONIQ 5 bol v nejakej nižšej výbave ale mal v podstate dostačujúcu výbavu na bežné používanie. Mal textilné ale pohodlné sedačky iba s manuálnym ovládaním, aktívny tempomat a Lane Assist (ktorý sa automaticky aktivuje pri každom “naštartovaní” auta, a otravuje aj pri jazde v obci – nutné ho zakaždým vypnúť dlhým podržaním tlačidla na volante). Toto auto stálo nové v Nemecku 57 000€.

Keď nakonfigurujem IONIQ 5 tak aby sa približne podobal na Model Y, tak bude Tesla asi o 2 000 € lacnejšia. Pre niekoho, komu sa toto auto vyslovene páči a nepotrebuje jazdiť dlhé vzdialenosti, hlavne po diaľnici, je to dobré auto. Pre mňa určite nie. S mojou Teslou som za 4 mesiace najazdil skoro 20 000 km, takže veľmi dobre viem, o čom hovorím… :). Infotainment, aplikácia, výkon, audio, Superchargers a celkový pocit z jazdy v Tesle je pre mňa osobne úplne iný level ako IONIQ 5.

Foto: Richard Volárik

Autor: Richard Volárik

Náš tip
Viac ako 7-tisíc kilometrov: Aká bola cesta elektromobilom po Škandinávii? | Rozhovor


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

29. októbra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+