V nedávnom teste dojazdu elektromobilov portálu Motor, stanovila Tesla Model S Long Range nový štandard tým, že prekonala neuveriteľnú vzdialenosť 672 kilometrov. Tento pozoruhodný úspech prekonáva všetky predchádzajúce rekordy v ich testoch dojazdu a dokonca prekračuje sľubovaný dojazd Tesly o celých 38 kilometrov. Portál teraz prináša súhrn, ako dopadli ostatné elektromobily.
Zaujímavosťou je, že tento konkrétny variant Modelu S držal aj rekord v najdlhšej prejdenej vzdialenosti počas zimného testu. Po najazdení 530 kilometrov však zaostal o 16 % v porovnaní s odhadovaným dojazdom.
Tieto údaje poskytujú cenné informácie o vplyve sezónnych zmien na dojazd vozidla. Zatiaľ čo mnohé vozidlá dosahovali výsledky blízko svojich odhadov WLTP, hŕstka zaznamenala negatívnu odchýlku aj viac ako 15 %, čo je prekvapivo vysoká hodnota pre teplé letné poveternostné podmienky. Trasa, ktorú vozidlá absolvovali sa nachádzala v Nórsku a prechádzala aj cez Oslo, či iné menšie mestá. Počas testu však dbali na bezpečnosť cestnej premávky, aj preto sa pri znížení batérie na minimum pohybovali po cestách s dostupnými krajnicami, kde by mohli autá odstaviť.
Pri testovaní sa robil aj okruh okolo hory Donbas a až prekvapivo veľa áut so svojim dojazdom bojovalo. Ako prvé skončili po 360,5 respektíve 363 kilometroch modely Subaru Solterra a Jeep Avenger. Model Solterra je dvojča známej Toyoty bZ4X. Po 364 km jazdy skončil rovnako aj BYD Atto 3. Medzi automobilmi s odchýlkou v okolí 15 % sa nachádzali aj Byd Han, Nio EL7, ale aj spomínané BYD Atto 3, Subaru Solterra či Toyota bZ4X (s pohonom predných kolies).
Skvelé výkony aj veľké sklamania
Model bZ4X s pohonom všetkých kolies však mal odchýlku veľmi miernu oproti lacnejšiemu variantu. Doteraz žiadne auto však nezašlo ďalej ako Tesla Model 3 v lete roku 2021. Tá sa zastavila až na hranici 654 km. Počas tohtoročného testu bolo ideálne počasie, a to v priemer 20 stupňov Celzia, slabý vietor a nízka oblačnosť.
Medzi elektromobily, ktoré sa dostali v teste najďalej, patria aj Nissan Ariya (pohon predných kolies) a Xpeng P7 a Xpeng G9. Ich skutočný výkon predstavoval až viac ako 10 % navýšenie oproti ich papierovému dojazdu. Celkovo však test ovládla práve spomínaná Tesla Model S Long Range. Tá síce svoj papierový dojazd prekonala “len” o 6 %, no stanovila jednoznačne najlepší výsledok v oblasti prejdenej vzdialenosti. V teste prešla až 634 km, čo je o 19 km viac, ako druhý Polestar 2 a o 54 km viac ako tretie Nio ET7.
V teste však nenájdeme všetky elektromobily. Ide o tohtoročný test a v ňom sa nachádzajú modely, ktoré ešte netestovali viac ako dvakrát. Ak hľadáte svoje vozidlo a v grafe sa nenachádza, kliknite na tento odkaz.
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom