Test Jeep Avenger: Elektromobil ovešaný oceneniami, no dokázal presvedčiť aj nás?

Jeep Avenger

Nedávno sme mali možnosť vyskúšať si elektromobil, ktorý sa pýši označením Európske Auto Roka 2023. To, či si tento titul aj naozaj zaslúži, sme sa pokúsili zistiť v našom plnohodnotnom týždňovom teste. Čo myslíte, ako u nás obstál tento, už služobne starší elektromobil? Toto je test Jeep Avenger.

Test Jeep Avenger: Cena, výbava a konkurencia

Tento elektromobil môžete u nás na Slovensku kúpiť v troch rôznych verziách výbavy. Nelíšia sa však vôbec výkonom, nabíjaním, či poháňanou nápravou. Najlacnejšiu verziu Longitude viete zakúpiť už od 37 990 €, strednú Altitude od 39 990 € a najvyššiu Summit zoženiete už od 42 990 €. Navyše ponúka automobilka aj bonus, ktorým je 500 € kredit na nabíjanie v sieti ZSE Drive, spolu s vlastnou nabíjacou kartou.

Jeep Avenger

Na výber máte aj 7 farebných variantov a 6 z nich dokonca môžete nakombinovať s čiernou strechou. Cenovka jednofarebných prevedení je 900 €, dvojfarebných 1 500 €. Za príplatok 1 490 € môžete mať sedadlá čalúnene kožou spolu s masážnou funkciou pre vodiča a elektricky nastaviteľné. Za 550 môžete mať Paket infotainment s 10,25″ dotykovým HD displejom. Za 190 € ešte k tomu spoločnosť ponúka žltú lakovanú prístrojovú dosku a čalúnenie sedadiel so žltým vzorom, ako sme mali aj my v našom testovacom vozidle.

Volvo EX30

Ku konkurentom v triede menších SUV môžeme zaradiť napríklad tvarovo veľmi podobné Volvo EX30. Toho cena štartuje už na 37 950 €, ponúkne 152 kW DC nabíjanie, 69 kWh batériu a 272 koní. Kľudne sem môžeme zaradiť o niečo priestrannejší Hyundai Kona Electric. Tá vychádza cenovo veľmi podobne(od 43 490 €), pričom ponúkne 218 koní, rovnako predný náhon, či dokonca 68,5 kWh batériu.

Parametre

Výkon115 kW/156 koní
Krútiaci moment260 Nm
Poháňaná nápravaPredná
Kapacita batérie54 kWh/50,8 kWh využiteľných
WLTP dojazd404 km
Palubná nabíjačka11 kW
DC nabíjací výkon 100 kW
Objem batožinového priestoru355 l
Prevádzková hmotnosť2 015 kg
Užitočná hmotnosť 495 kg
Maximálna povolená hmotnosť2 510 kg
Maximálna rýchlosť150 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h9,0 s
WLTP spotreba15,3 kWh / 100 km

Test Jeep Avenger: Batéria a nabíjanie

Jeep Avenger dostal batériu s celkovou kapacitou 54 kWh, pričom 50,8 kWh je využiteľných. Ide tak o v dnešnej dobe už celkom malú batériu, pričom sa to odrazí aj na dojazde. Vozidlo ale je vďaka menšej batérii ľahšie, a preto môže spoločnosť ušetriť na systémovom výkone. Konkurencia tak má väčšinou väčšie batérie, napríklad aj taká Tesla Model 3 má už v základnej verzii 60 kWh.

Vyskúšali sme si aj domáce nabíjanie priamo zo zásuvky, keďže sme mali na to k dispozícii kábel. Vozidlo sme do siete napojili večer 20:23, pričom sme ho odpájali ráno 9:50. Za týchto cca 13,5 hodiny dobilo batériu o 46 %, z 26 na 72 %. To nie je vôbec zlý výkon a takéto nabíjanie úplne postačuje a stačilo by viacerým používateľom elektromobilov v dnešnej dobe. K dispozícii je aj DC nabíjanie s maximálnym výkonom 100 kW, kde by som už privítal možno trošku viac.

Jeep Avenger

Ako som aj spomínal vyššie pri konkurencii, Volvo EX30 ponúka za podobný peniaz až 152 kW nabíjanie, prípadne Tesla Model 3 tak isto v podobnej cenovke ponúkne 170 kW. Pri testovacom nabíjaní sme za 51 minút nabili na 150 kW rýchlonabíjačke z 32 na 88 %, čiže nejakých 28,17 kWh. To nie je nič prevratné, práve naopak, celkom podpriemer. Palubná nabíjačka ešte ponúka 11 kW, čo je v dnešnej dobe už štandard, no sme radi, že bola k dispozícii takáto, a nie nižšia rýchlosť.

Jazda, výkon a rekuperácia

Najdôležitejší ukazovateľ pri výbere auta býva často pri veľkej časti populácie (okrem ceny) aj to, ako jazdí. Práve Avenger ma celkom svojimi jazdnými vlastnosťami a pohodlnosťou pri cestovaní potešil. Nie je to však najpohodlnejšie cestovanie, no úplne to stačí. Minimálne do mesta a na diaľnicu. My sme ho ale (ako môžete vidieť na fotografiách) vytiahli aj do terénu, kde sme si vyskúšali zablatené lesné cestičky.

Jeep Avenger

Ani tu nás Jeep nesklamal a poradil si bez väčších problémov. Do najväčšieho blata som ho nechcel brať, bol som ďalej od civilizácie a keby zapadnem, tak neviem kto by ma vytiahol. Keď už sme pri tom blate, elektromobil ponúka až 6 jazdných režimov. Okrem klasických Eco, Normal a Sport ponúka aj terénne režimy, a to na Sneh, do Blata a do Piesku. My sme väčšinou času využívali Normal a Sport, keďže papierový výkon nie je úplne oslnivý, no zároveň na auto týchto rozmerov stačí.

Rekuperácia vozidla sa nastavuje voličom jazdných režimov (tlačidlo B), ktorá je v tomto vozidle pre mňa veľmi nešťastne riešený. Vo väčšine áut ho máte vo forme “páky”, kolieska, či páčky za volantom. Vy si tak už po pár dňoch zvyknete na jej fungovanie a jej obsluha je veľmi jednoduchá. Jeep (s v rámci koncernu Stellantis nie je jediný) sa však páku rozhodol riešiť svojsky, a to pomocou tlačidiel pod ovládaním klimatizácie. Vy sa tak pre zmenu musíte vždy pozerať na to, na čo chcete kliknúť. Nedá sa to proste po pamäti. Chýbajú bohužiaľ aj páčky za volantom, ktoré mnoho výrobcov používa práve na ovládanie intenzity rekuperácie.

Súvisiacie články

Test Jeep Avenger: Interiér a exteriér

V interiéri už na prvý pohľad zaujme najmä špeciálny žltý dekor palubnej dosky. V praxi to vyzerá fajn a dodáva to interiéru ten správny moderný a štýlový nádych. Okrem neho dokáže zaujať aj pekne vytvarovaný volant s fyzickými tlačidlami, mnoho úložného priestoru pod stredovým displejom, či fyzické tlačidlá na ovládanie klimatizácie. Práve tie si pochvaľuje väčšina používateľov, na čo často automobilky v snahe o napredovanie zabúdajú. Okrem toho však interiér, aspoň pre mňa, pôsobí mierne fádne.

Dominantou je teda práve rovná línia žltej palubnej dosky, z ktorej vyčnieva 10,25″ displej infotainmentu uConnect, s ktorým sme boli veľmi spokojní. Na dotyk reaguje svižne a presne, a naviac má aj peknú ostrú grafiku a zrozumiteľné ovládanie. Mal vstavanú navigáciu aj dobré parkovacie kamery, a tiež plnú smartfónovú konektivitu.

Jeep Avenger

V nami testovanom aute sme dokonca nemali ani elektricky ovládateľné sedadlá, ktoré sú za príplatok. Aj preto elektromobil na mňa pôsobil takým dojmom, že je naozaj stavaný do terénu, pre nejakých poľovníkov či rybárov. Tento pocit mi dodávalo aj množstvo použitých plastov v interiéri, či celkovo lacný pocit. Nemám mu však vo všeobecnosti veľmi čo vyčítať, všetko čo som potreboval bolo na dosah ruky. Čo sa týka vnútorného priestoru, tak vzadu sediaci si ho moc neužijú. Za mnou (194 cm) by si sadlo tak menšie dieťa, no určite nie dospelý človek, čo môžete vidieť aj na fotografiách. Vzadu ešte nájdeme aj 355 litrový kufor.

Plasty sa nachádzajú aj v exteriéri. Napríklad na prednom nárazníku. Tu by som ich použitie však chcel pochváliť, jednak to nevyzerá zle z estetického hľadiska, no zároveň ide o veľmi praktické riešenie. Nachádzajú sa totiž na mieste, kde sa najčastejšie objavujú ťukance na autách a určite je jednoduchšie vymeniť plastovú časť, ako celý nárazník. Zboku môžeme vidieť, že prahy sú vyhotovené v čiernej farbe, čo celkovo zoštíhľuje vozidlo. Toto riešenie ponúka viacero výrobcov, najmä na maskovanie veľkých batérií, ktoré inak pridávajú vozidlu pár optických kíl navyše.

Jeep Avenger

Z prednej strany nájdeme aj LED svetlá, ktorých kvalita je otázna. Môžete si zapnúť automatické diaľkové svetlá, no oproti idúci šoféri vás nebudú mať veľmi v láske. Prepínajú sa totiž ako sa im zachce a často prineskoro. Na fotkách môžete vidieť 18″ disky kolies z ľahkých zliatin, pričom k dispozícii máte ešte aj 17″ variant. Tie podľa mňa vyzerajú nadštandardne pri takomto aute.

Spotreba a dojazd

Pri testovaní sme sa samozrejme pozreli aj na spotrebu auta a dojazd. Práve ten výrobca udáva na svojich stránkach v hodnotách 390-400 km(WLTP). To je papierovo fajn, no realita už je tradične trošku inde. Pri testovacom okruhu, ktorý robíme pri každom testovacom aute v novom roku sme sa na okreskách dostali na priemernú spotrebu 13,1 kWh/100 km, pri 7 °C. Zaradil sa tak tesne za Škodu Enyaq 85 (12,9 kWh/100 km) a pred Volkswagen ID.7 Pro (13,7 kWh/100 km). Pri jazde v meste sme dokonca namerali aj spotrebu 12,7 kWh/100 km, čo je naozaj skvelé. Záleží však od počasia.

Jeep Avenger

Horšie to však bolo vo vyšších rýchlostiach. Na diaľnici pri priemerných 110 km/h sa pohybovala okolo 19,3 kWh/100 km. Pri pridaní rýchlosti na 130 km/h sa toto číslo výrazne zmenilo, a to na 24,5 kWh/100 km. To už je celkom dosť. Prekvapil ma aj výpočet dojazdu. Pri odchode z BA mi auto ukazovalo dojazd cez 320 km, no po prejdení 110 km na diaľnici sa toto číslo zmenšilo už na 147 km. Pred jazdou som veril, že 170 km trasu prejdem na jedno nabitie, no nakoniec som bol rád, že som sa rozhodol zastaviť na Beladiciach a nejakých 30 % dobiť.

Test Jeep Avenger: Galéria

Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger

Záverečné hodnotenie

Jeep Avenger s elektrickou motorizáciou vo mne zanechal dojem veľmi sympatického malého crossoveru. Má originálny dizajn plný zaujímavých detailov a vlastnej identity aj napriek tomu, že v koncerne Stellantis má viacerých súrodencov. Kabína má svojský štýl, poskytne solídnu výbavu a pohon je dostatočne výkonný. Dojazd je ale aspoň z mojej skúsenosti dosť nespoľahlivý, čo sa odrazilo pri diaľničných výpočtoch.

Slabinou auta je aj jeho cena, pretože Avenger na fotkách stál bez pár drobných 45 000 eur s DPH. Môže za to aj najvyššia výbava Summit. V takejto cenovej kategórii si myslím, že nájdete viacero zaujímavejších modelov, prípadne priestorovo/výkonnostne výhodnejších. To však nemení nič na tom, že voziť sa na ňom bolo pre mňa, ako pre šoféra, veľmi pohodlné a v niektorých veciach dokonca vyčnieval nad ostatnými.

Jeep Avenger

  • Jazdné vlastnosti (aj v teréne)
  • Odozva na stlačene pedálu
  • Dostatočný výkon
  • Fyzické tlačidlá
  • Pekné dizajnové prvky

  • Menej spoľahlivý dojazd
  • Vyššia cena
  • Nešťastne riešené “radenie rýchlostí”
Náš tip
Test Toyota Prius PHEV: Čo sa tu dá vôbec kritizovať?
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.