Test MG eHS PHEV: Príjemné elektrifikované prekvapenie z Číny

Zdroj: Miroslav Schwamberg

Značka MG k nám oficiálne prišla v minulom roku a na trhu chce preraziť zaujímavým pomerom ceny a parametrov. Pôvodnú britskú automobilku MG odkúpila SAIC Group. Ide o spoločnosť, ktorá je najväčším výrobcom automobilov v Číne. Značku MG teda môžeme brať ako čínsku značku. Avšak nie všetko, čo je z Číny, musí byť automaticky horšie. Dôkazom toho môže byť napríklad aj tento test MG eHS PHEV, teda dizajnovo atraktívneho menšieho SUV so zaujímavými parametrami a slušným výkonom.

EKO financovanie MG eHS PHEV
Elektromobily majú u nás vždy zelenú. Pozrite si našu ponuku financovania, a vyberte si tú, ktorá vám najviac vyhovuje. Jazda v elektromobile nemusí byť len sen. Financovanie od ČSOB Leasing je skvelou možnosťou.

MG eHS PHEV môžete mať za 493 € mesačne. Ponuka platí pre podnikateľské subjekty.

Test MG eHS PHEV: Cena a výbava

MG eHS PHEV začína na cene 36 790 € s daňou vo výbave Emotion. Odporúčaná cena nami testovaného vozidla vo výbave Exclusive je 39 990 €. Výrobca dáva 7-ročnú záruku (alebo 150 000 km) na systém hybridného pohonu a aj batériu. Prvky konkrétnej výbavy si môžete pozrieť nižšie v tabuľke.

Výbava EmotionVýbava Exclusive
6 airbagovPredné LED svetlomety
Bezpečnostné systéme ABS, SCS, FCW, LDW, RTA360° panoramatická kamera
Zadná parkovacia kameraPanoramatické strešné okno
Vyhrievanie predných sedadielPredné športové sedadlá v kombinácii s Alcantarou
Sedadlo vodiča ovládané elektrickyKožené čalúnenie sedadiel
Automatická dvojzónová klimatizáciaSedadlo spolujazdca ovládané elektricky
Adaptívny tempomatElektricky ovládané piate dvere
Audiosystém s 10,1" displejomHliníkové športové pedále
Navigácia
Digitálny prístrojový panel s 12,3" displejom
18" kolesá z ľahkých zliatin

Na čo dáva MG záruku:

  • Základná záruka na vozidlo: 7 rokov alebo 150 000 km
  • Systém hybridného elektrického pohonu: 7 rokov alebo 150 000 km
  • Batéria: 7 rokov alebo 150 000 km
  • Záruka na neprehrdzavenie vozidla: 7 rokov, neobmedzené km
  • Asistenčná služba: prvý rok v cene nového vozidla, druhý až 15. rok pre zákazníkov, ktorí vykonávajú pravidelnú údržbu v autorizovanom servise MG

Tabuľka s parametrami

Rozmery (dĺžka x šírka x výška)4 574 x 1 876 x 1 685 mm
Hmotnosť1 812 kg
Systémový výkon190 kW / 258 k / 370 Nm
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h6,9 s
Maximálna rýchlosť190 km/h
Kapacita batérie16,6 kWh (hrubá)
Udávaný elektrický dojazd52 km (WLTP)
Výkon palubnej nabíjačky3,7 kW
Cena od35 590 €
Cena testovaného modelu39 990 €

Batéria a nabíjanie

Akumulátor v tomto plug-in hybride má kapacitu 16,6 kWh. Či ide o hrubú alebo využiteľnú kapacitu, výrobca neudáva. Avšak prikláňam sa k druhej možnosti. Výrobca sa chváli kompaktnými rozmermi, vďaka ktorým nezaberá takmer žiadny batožinový priestor. To môže byť sčasti aj pravda, no dno kufra je pomerne vysoko. Nejaký priestor predsalen zaberá.

Automobilka oficiálne uvádza elektrický dojazd na úrovni 52 km, sklamaním pre mňa osobne je slabá palubná nabíjačka s výkonom len 3,7 kW. V roku 2023 by takýto základný výkon mal byť už dávno minulosťou. Dobrým štandardom je aspoň dvojnásobok. V rámci elektrifikácie je toto za mňa najväčšie mínus inak celkom podareného vozidla.

Nabíjací port | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Reálne som na AC nabíjacej stanici nabíjal výkonom 3,4 kW. MG k vozidlu pribalí aj kábel do klasickej 230 V zásuvky, no radšej by som privítal obojstranný Type 2 kábel pre použitie na verejných nabíjacích stĺpikoch.

Pribalený kábel | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Vozidlo ma počas nabíjania informuje o aktuálnom dojazde, percente nabitia batérie a ukazuje aj čas, kedy bude nabité. Takže dobrý základ. Možno by sa ešte zišla informácia o aktuálnom nabíjacom výkone, no pri slabej palubnej nabíjačke je to vlastne jedno. Nabíjací port sa nachádza na pravej zadnej strane, takže jeho umiestnenie je v poriadku, prakticky ideálne.

Jazda, režimy, výkon, rekuperácia

MG eHS PHEV disponuje spaľovacím motorom s elektromotorom, ktoré majú celkový výkon 190 kW / 258 koní. To rozhodne nie je málo a vzhľadom na predný náhon malo auto celkom problém preniesť ho na vozovku. Najmä pri rýchlostiach do 50 km/h sa mi zvyklo stať, že kolesá prešmykli. A to som ani nemusel plynový pedál zatlačiť na podlahu.

MG eHS PHEV | Zdroj: Miroslav Schwambeg

Automobilka spomína, že má 10-stupňovú prevodovku. Teoreticky áno, no prakticky sú tu prevodovky dve. 6-stupňová pre spaľovací motor a 4-stupňová pre elektromotor. Úplné detaily elektrickej prevodovky nepoznám, no počas jazdy mám pocit, akoby tam žiadna nebola. Akcelerácia je rovnako plynulá ako na bežnom elektromobile.

Čo sa týka jazdných režimov, je to tu biednejšie. Veci ako športový režim a podobne chýbajú úplne. Auto je celkovo nastavené skôr na pohodlie. Takže po stlačení plynového pedálu na podlahu mu chvíľu trvá, kým pochopí, čo od neho chcem. Potom podradí a spustí maximálny výkon. Mimochodom, aktuálne dávkovanie výkonu v percentách vidím priamo na budíkoch predo mnou. Celkom zaujímavé. V rámci režimov jazdy je tu len jedno hardvérové tlačidlo, ktoré aktivuje režim jazdy z kopca.

Ak sa na jazdné režimy pozriem z pohľadu typu pohonu, tak sú dva. Čisto elektrický a automatický (hybridný). Auto si celkovo drží na môj vkus trochu vyššie otáčky (chýba aj manuálne radenie páčkami), akoby sa snažilo dobíjať batériu počas jazdy. A ono to asi naozaj tak funguje. Počas testovania sa mi stalo, že som išiel po diaľnici s elektrickým dojazdom 0 km a po niekoľkých kilometroch bol elektrický dojazd 3 km. Žiadny prepínač na prípadnú zmenu tohto režimu som nenašiel.

MG eHS PHEV | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Nastavenia rekuperácie tu taktiež neexistujú. Po uvoľnení plynového pedálu ale auto rekuperuje. Celkovo je rekuperácia slabá, no aspoň niečo. Najviac mi prekáža prechod medzi automatickým a elektrickým režimom pohonu. Počas prepínania, ktoré trvá trochu dlhšie, auto jednoducho prestane ťahať. Plynový pedál mám stále stlačený rovnako silno, no moja rýchlosť sa zrazu zníži. Toto som ešte nezažil počas testovania žiadneho iného auta a nie som s tým úplne komfortný.

Súvisiacie články

Jazdenie je inak pomerne pohodlné. Výhľad z auta je v poriadku, s podvozkom som problém nemal tiež. 360-stupňové kamery sú efektné, no kvalita obrazu je veľmi slabá. Senzory priblíženia síce fungujú, ale pipajú hocijako, je to akési nekonzistentné. Taktiež nevidím žiadnu indikáciu toho, ako ďaleko som od prekážky.

Test MG eHS PHEV: Infotainment

Infotainment vo mne zanechal zmiešané pocity. Na jednu stranu výborná spolupráca s Apple CarPlay aj Android Auto a pomerne jednoduché ovládanie, na druhú stranu pomalý a dizajnovo nemoderný systém. Chýbali mi napríklad aj veci ako automatický jas, USB konektory pre pripojenie telefónu sú len klasické veľké, nie je to USB-C. Farebné podanie obrazovky je ale veľmi dobré, má uhlopriečku 10,1″.

Domovská obrazovka infotainmentu | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Displej za volantom s uhlopriečkou 12,3″ je využitý presne tak, ako si to predstavujem. Neustále tu vidím aktuálny benzínový aj elektrický dojazd, dokonca aj percento nabitia batérie. Nechýba ikonka aktuálneho jazdného režimu (elektrický alebo automatický) a naozaj prepracované informácie o spotrebe. Pekne tu vidím prejdenú vzdialenosť, spotrebu (benzínu aj elektriky), čas jazdy a priemernú rýchlosť. A všetko pekne pokope a naraz.

Integrovaná navigácia | Zdroj: Miroslav Schwamberg

K najdôležitejším funkciám infotainmentu mám k dispozícii aj hardvérové tlačidlá, takže tu neexistuje žiadne zbytočné hľadanie. Prakticky akúkoľvek funkciou mám na niekoľko málo klikov. Takto je to správne, kombinácia dotykového displeja a tlačidiel, ako je nastavená tu, mi vyhovovala.

USB konektory | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Reproduktory nehrajú zle, no je potrebné pohrať sa trochu s ekvalizérom. Pri predvolenom nastavení je zvuk mdlý a nevýrazný. S basmi opatrne, pri vyššej hlasitosti už reproduktory až tak nestíhajú.

Test MG eHS PHEV: Exteriér a interiér

Zvonku auto pôsobí výborne. Je atraktívne, SUV dizajn majú Slováci radi. Počas testovania som od okolia nezaznamenal absolútne žiadne negatívne ohlasy. MG eHS PHEV je moderný a štýlový hybrid, ktorý zaujme. Napríklad aj zaujímavou červenou farbou, ktorá je síce pomerne výrazná, no celkový dojem určite nekazí.

MG eHS PHEV | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Interiér je zvládnutý veľmi dobre. Umiestnenie jednotlivých prvkov je intuitívne, materiálny rozhodne nepatria medzi lacné. Vo vnútri sa posádka bude určite cítiť dobre. Či už vpredu alebo vzadu. Miesta je tu naozaj dosť. Na druhú stranu, nie je tu nič, čo by ma po dizajnovej alebo estetickej stránke nejako ohúrilo. Proste dobrý interiér. Navyše veľmi dobre odhlučnený.

Zdroj: Miroslav Schwamberg

Prítomný je tu aj filter pevných častíc PM2.5, ktorý dokáže odstrániť škodlivé častice, vrátane peľu či vírusov. V mnou testovanej verzii EXCLUSIVE bolo aj panoramatické strešné okno s plochou až 1,2 metra štvorcového.

Spotreba a dojazd

Začnem tým, čo vás na našom webe zaujíma najviac, a teda elektrickou časťou. Ako som už spomínal vyššie, výrobca udáva elektrický dojazd 52 km pri batérii s kapacitou 16,6 kWh. Túto hodnotu sa mi podarilo celkom výrazne prekonať, a to aj napriek tomu, že počasie vonku nebolo vôbec ideálne. Bola jednoducho zima, teploty klesali pod bod mrazu. Reálne som zvládol na jedno nabitie prejsť až 59 km, čo je na takéto podmienky veľmi dobré. Priemernú spotrebu mi v tomto režime vozidlo ukazovalo 18,9 kWh / 100 km.

MG eHS PHEV | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Ale nie je všetko také ružové, ako sa môže na prvý pohľad zdať. Ak chcem v zime jazdiť len na elektriku, nemôžem zapnúť kúrenie. Akonáhle ho zapnem, naštartuje sa aj spaľovací motor. Síce na krátke vzdialenosti v meste kúrenie zapínať nezvyknem na žiadnom aute, určite je to mínusom. Napríklad nedávno testovanému BMW 230e xDrive Active Tourer kúrenie nevadilo a spaľovací motor nenaštartoval.

Počas testovania som si vyskúšal aj elektrickú jazdu na diaľnici. Síce to pri PHEV veľmi zmysel nedáva, ale prečo nie. Efektivita tu ide bokom, pri rýchlosti 105 km/h bola spotreba až 29 kWh / 100 km. A to je veľa. Poďme na spotrebu benzínu. V meste s vybitou batériou sa pohybovala na úrovni 8,5 – 9 l na 100 km, čo tiež nie je málo. Na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h to bolo 9,1 l / 100 km.

Test MG eHS PHEV: Záverečné hodnotenie

Musím uznať, že ide o naozaj podarené auto. Či už zaujímavá cena, atraktívny dizajn alebo dobrá výbava dávajú predispozície slušných predajov. Väčšie problémy som počas testovania našiel len dva. Predný náhon je na takto výkonné auto nepostačujúci a výkon nie vždy dokáže preniesť aj na vozovku. No a v druhom rade je to slabý výkon palubnej nabíjačky, ktorý už v roku 2023 nemá v plug-in hybridoch čo robiť. Nabíjanie je dlhé a pomalé.

MG eHS PHEV | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Na druhú stranu, elektrickým dojazdom v meste eHS PHEV potešilo. Poteší aj pekný displej infotainmentu, aj keď s pomalším a menej dizajnovo atraktívnym prostredím. Našťastie tu máme podporu Apple CarPlay aj Android Auto.

  • Dobrý elektrický dojazd
  • Atraktívny dizajn
  • Vysoký výkon
  • 360-stupňové kamery
  • Zaujímavá cena

  • Pomalé nabíjanie
  • Predný náhon
  • Slabšia kvalita kamier
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.