K testovaniu elektrických áut som sa dostala až nedávno, no nové skúsenosti sa vždy veľmi teším. Každé auto je iné a každá značka ponúka rozdielne zážitky. Či už ide o pohodlnú jazdu, presnosť riadenia, bezpečnostné funkcie alebo softvérové vychytávky, ktorých býva niekedy, na môj vkus, až priveľa.
Všetky tie bezpečnostné doplnky, ktorými dnešné autá prekypujú, sú vítaným pomocníkom a neraz dokážu zvýšiť bezpečnosť jazdy, no vodič by sa na ne nemal 100 % spoliehať. Nesmie zabúdať na ostražitosť a predvídavosť počas šoférovania. Keď som dostala možnosť otestovať „Miníčko“, neváhala som. Tušila som, že zažijem niekoľko dní plných štýlu a nových technológií. Nemýlila som sa.
Mini Aceman E je štýlový elektrický crossover, ktorý kombinuje ikonický dizajn značky Mini s modernými technológiami a ekologickým pohonom. Tento model zaujme tých, čo hľadajú kompaktné mestské vozidlo s dostatočným priestorom a atraktívnym vzhľadom.
S Mini Aceman už máme v redakcii bohaté skúsenosti. Už na jeseň minulého roka sme mali možnosť ho vyskúšať vo výkonnejšej verzii SE s väčším akumulátorom na prvých jazdách v Slovinsku a Chorvátsku. Mini Aceman SE k nám potom začiatkom roka zavítalo aj na týždňový redakčný test.
Tentokrát sme sa však zamerali na vstupnú verziu Mini Aceman E. Tá láka najmä na priaznivejšiu cenu a zároveň poskytne elegantnejší dizajn interiéru.
Dizajn a interiér
Mini Aceman E púta pozornosť robustným a zároveň elegantným vzhľadom. Testovaná verzia bola vo farebnom prevedení Indigo Sunset Blue (príplatková farba za 662 €). Vozidlo stojí na 18-palcových dvojfarebných diskoch Slide Spoke, ktoré dodávajú autu športový vzhľad. Relatívne kompaktné rozmery (4 079 mm dĺžka, 1 991 mm šírka) robia z Acemana ideálne auto do mesta.

Interiér pôsobí moderným a pritom útulným dojmom. V testovanom modeli dominovala kombinácia látky a eko-kože v odtieňoch Grey/Blue. Tento dizajn, ktorý miestami imituje rifľovinu, sa mi veľmi páčil. Komfort sedenia je na vysokej úrovni, či už sedíte vpredu alebo vzadu. Predné sedadlá sú pohodlné aj pre dlhšiu cestu a navyše vyhrievané. Čo som v zimnom období ocenila.
Áno, treba myslieť na spotrebu a dojazd, ktorý úprimne, nie je nijak závratný a v zime sa pri využití vyhrievania výraznejšie znižuje. Ja som mala nastavených 20 °C, čo na komfort v kabíne úplne stačilo.
Možno drobnosť, ale nedá mi to nespomenúť. „Kľúč“ k vozidlu je na môj vkus príliš robustný a zbytočne zaberá viac miesta, než by bolo nutné. Ani jeho dizajn a materiály nenadchnú. Od prémiovej a štýlovej značky by som očakávala niečo iné.

Infotainment
Interiér je ladený v modernom štýle s použitím kvalitných materiálov a inovatívnych technológií. Dominantným prvkom je typický 9,4-palcový kruhový OLED displej, ktorý slúži ako centrálny ovládací panel pre infotainment systém. Farebné ambientné osvetlenie interiéru je nastaviteľné podľa vašich preferencií, čo pridáva na celkovej atmosfére vozidla.
Na výber máte viacero rôznych štýlov, ktoré zmenia dizajn dotykového displeja. Prepínate ich pomocou fyzického prepínača označeného ako „Experience Modes“. Každý režim dodá iný vzhľad, zmení farbu interiérového posvietenia a môže aj „vyladiť“ zvuk auta pri zrýchľovaní.
Prekvapil ma režim Balance, ktorý zahalil interiér aj displej do modrej farby a z reproduktorov sa začali ozývať zvuky ako na ajurvédskej masáži a z času na čas bolo počuť aj jemné cvrlikanie. Prekvapivo ma to ale neuspávalo, no možno tento režim podvedome vedie vodiča k pokojnejšej jazde bez zbytočnej agresie.
Veľký displej plný informácií
Infotainment systém v Aceman E je intuitívny a ponúka širokú škálu funkcií. Len škoda, že veľký displej sa dá ovládať iba dotykovo. Niektoré informácie sú malým písmom a ak nie ste úplne oboznámení s umiestnením jednotlivých údajov, počas jazdy nie je zrovna bezpečné, hľadať na displeji potrebné informácie, prípadne ťukať doňho a prepínať medzi položkami.
Ja osobne som zástancom hardvérového ovládania informačných displejov, tie dotykové a veľké sú síce pekné a prehľadné, no odvádzajú pozornosť od cesty a ak navyše displej dobre nereaguje na dotyky, býva príčinou zbytočnej frustrácie a nervozity za volantom. V prípade displeja v Mini Aceman E ale problémy s reakciou na dotyky neboli. Všetko fungovalo bezchybne a s rýchlymi reakciami.
Podpora pre systém Android Auto fungovala bezchybne, takže som namiesto integrovanej navigácie, mimochodom veľmi vydarenej (aj s ukážkou nabíjacích bodov a ich obsadenosťou), mohla používať obľúbený Waze. Jednou z výhod integrovanej navigácie je Mini Navigation Augmented Reality. Funkcia využíva rozšírenú realitu na lepšiu orientáciu v mape a premieta navigačné pokyny priamo na displej. Vodič tak jasne vidí, kam má odbočiť a v ktorom pruhu sa pri jazde držať.


Oceňujem i prémiový audiosystém Harman Kardon poskytuje vysokokvalitný zvukový zážitok pre všetkých pasažierov, vpredu i vzadu.
Súčasťou stredového panela medzi prednými sedlami je bezdrôtové nabíjanie mobilných zariadení a nechýbali ani dva USB-C porty, čo zabezpečuje, že vaše zariadenia budú vždy pripravené na použitie. Veľmi chválim lakťovú opierku. Bola v pre mňa primeranej výške aj vzdialenosti, jedna z najpohodlnejších, aké som v aute zažila.
Úložný priestor
Zadné sedadlá sa dajú sklopiť, čím sa zvyšuje praktickosť batožinového priestoru. Ten dosahuje objem 300 litrov a stačí na uloženie nákupu či batožiny. Ak však sklopíte dvojicu zadných sedadiel, zmestí sa tam oveľa viac aj rozmernejších vecí a na zadnom sedadle navyše môže ostať sedieť spolujazdec. Takže sa v aute odveziete napríklad na dlhšiu dovolenku traja pasažieri aj s tromi väčšími kuframi.
Pohodlie a ovládanie
Jazdu v Mini Aceman E som si užívala. Či už som išla krátku trasu po meste, alebo na výlet do Smoleníc. Sedadlá sú maximálne pohodlné aj počas dlhších jázd. Presné a rýchle riadenie umožňuje dynamickú jazdu v mestských uliciach aj na kľukatých cestách. Podvozok zabezpečuje stabilitu v zákrutách, avšak pri vyšších rýchlostiach môže byť jazda o niečo tvrdšia. Pri jazde po diaľnici som miestami cítila výraznejšie nadskakovanie.
Bezpečnosť
Mini Aceman E ponúka bohatú výbavu, ktorá kombinuje komfort, moderné technológie a bezpečnostné prvky. Už v základnej verzii obsahuje množstvo štandardných funkcií, pričom vyššie balíky výbavy pridávajú ďalšie prvky pre ešte väčšie pohodlie a bezpečnosť.
Driving Assistant zahŕňa funkcie ako sledovanie mŕtveho uhla, asistent jazdy v pruhu a automatické rozpoznávanie značiek. V prípade nehody je súčasťou výbavy Legal Emergency Call (núdzové volanie).Pre tých, ktorí si potrpia na rozšírenú bezpečnosť, MINI ponúka prípravu na Driving Assistant Plus, ktorý vylepšuje existujúce asistenčné systémy o ďalšie pokročilé funkcie.
Vozidlo má tiež asistenta parkovania, ktorý výrazne uľahčuje manévrovanie a dokonca aj dokáže zaparkovať úplne sám. Bez toho, aby sa čo i len dotkli volantu.
Viackrát som si vyskúšala automatické parkovanie a pre toho, kto má pri tomto úkone problém, ide o veľkého pomocníka. Na začiatku som mu veľmi neverila a keď sa automobil začal pohybovať inak, než ako by som to manuálne spravila ja, prevzala som nad autom kontrolu a parkovací manéver dokončila.
Pri ďalšom pokuse som ale všetko nechala na asistenta, len moja pravá noha bola stále tesne pri brzdovom pedáli pripravená opäť prevziať kontrolu. No nebolo to potrebné. Mini síce parkovalo dlhšie než by to trvalo mne, ale zvládlo to na jednotku a vozidlo skončilo presne medzi dvomi čiarami. Len vzadu si nechalo viac voľného miesta než bolo nutné, to je ale maličkosť. Parkovacieho asistenta teda chválim.
Komfortná výbava
Aceman E je vybavený viacerými prvkami, ktoré zvyšujú komfort vodiča aj pasažierov. Medzi ne patrí vyhrievaný volant, ktorý je ideálny na zimné mesiace, čo som aj využívala a vyhrievané predné sedadlá. Komfortný vstup a štartovanie umožňuje odomknutie vozidla bez použitia kľúča. Štartujete otočením ovládača na doske pod informačným displejom.


Veľkým lákadlom je panoramatická strecha, ktorá sa síce nedá otvoriť, ale prináša do interiéru viac prirodzeného svetla, a zvyšuje pocit priestrannosti. Automatické stmavovanie vnútorného zrkadla a balík vnútorných a vonkajších spätných zrkadiel tiež prispievajú k lepšiemu komfortu a viditeľnosti pri jazde za rôznych svetelných podmienok.
Vodič má k dispozícii Head-Up displej, ktorý premieta dôležité informácie priamo do zorného poľa, čím znižuje potrebu odvracať pohľad od cesty. Jeho výšku si viete upraviť a prispôsobiť v nastaveniach systému.
Mobilná aplikácia umožňuje diaľkové ovládanie vybraných funkcií vozidla, čo zvyšuje pohodlie a flexibilitu pri každodennom používaní.
Tst Mini Aceman E: Batéria, dojazd a spotreba
Mini Aceman E disponuje batériou s kapacitou 38,5 kWh a dojazdom 305 km (WLTP). V zimnom období sa dojazd o čosi kráti a po plnom nabití mi displej ukázal dojazd cca. 250 km. Komu by to nestačilo, v ponuke je aj výkonnejšia verzia SE s väčšou batériou. Priemerná spotreba udávaná výrobcom je 14,4 kWh/100 km, čo je veľmi priaznivé číslo a môžem ho potvrdiť.


Okolo tejto spotreby som sa pohybovala najmä pri kombinovanej jazde mesto / okresky. Bez obmedzovania komfortu, ako by bolo znižovanie teploty v kabíne a podobne.
Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - zimné pneu | |||
---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
Dacia Spring | 10,9 kWh / 100 km | 246 km | 4 °C |
Mini Aceman E | 12,9 kWh / 100 km | 298 km | 4 °C |
Mini Aceman SE | 13,9 kWh / 100 km | 354 km | 3 °C |
Škoda Superb Combi PHEV | 14,0 kWh / 100 km | 141 km (plug-in hybrid) | 14 °C |
Cupra Born VZ | 16,5 kWh / 100 km | 478 km | 3 °C |
Porsche Macan Turbo | 17,7 kWh / 100 km | 537 km | 3 °C |
BMW M5 | 21,6 kWh / 100 km | 86 km (plug-in hybrid) | 3 °C |
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV | 21,8 kWh / 100 km | 541 km | 3 °C |
Audi Q8 e-tron Edition Dakar | 22,8 kWh / 100 km | 465 km | 6 °C |
Mercedes-Benz EQV 300 | 22,9 kWh / 100 km | 393 km | 2 °C |
Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology | 26,4 kWh / 100 km | 439 km | 4 °C |
Audi SQ6 e-tron | 27,0 kWh / 100 km | 351 km | 3 °C |


Na diaľnici sa spotreba zvýšila. Pri testovacej jazde Bratislava – Malacky a späť (tempomat nastavený na 123 km/h) sa vyšplhala na 19,1 kWh/100 km v smere do Malaciek, opačným smerom bola spotreba o niečo vyššia, 22,7 kWh/100 km.
Ak ste si zadali do navigácie cieľ, dostali ste informáciu nielen o predpokladanom čase príjazdu, ale aj o percentách batérie, po ukončení jazdy. Výpočet odzrkadľoval realitu a po zaparkovaní som naozaj mala na displeji zostatok kapacity v akumulátore taký, ako softvér predpokladal.
Mini Aceman E: Nabíjanie a nabíjacia krivka
Nabíjanie je možné prostredníctvom trojfázovej AC nabíjačky s výkonom 11 kW, k dispozícii je aj možnosť DC nabíjania maximálnym výkonom 70 kW, čo umožňuje rýchle doplnenie energie počas dlhších ciest.


Z 10 % na 80 % kapacity mi to na 200 kW DC nabíjačke trvalo necelých 33 minút, vonku však bola teplota tesne nad nulou. Za tento čas sa nabilo necelých 200 kilometrov dodatočného dojazdu. Mini Aceman E dosiahlo počas nabíjania maximálny nabíjací výkon 65,4 kW, čo je len kúsok od výrobcom udávaného maxima. Z krivky je evidentné, že do stavu nabitia (SoC) cca. 37 % sa akumulátor ešte teplotne pripravoval.
Ak by ste využívali domácu AC nabíjačku (11 kW), proces by bol pomalší. Nabitie z 0 % na 100 % by trval približne 4 hodiny a 15 minút. Rýchlosť nabíjania vždy ovplyvňuje teplota batérie, výkon nabíjacej stanice a aktuálny stav batérie.


2025 Mini Aceman E: Technické údaje
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 4 079 x 1 754 x 1 514 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 720 kg |
Výkon | 135 kW (184 k) |
Krútiaci moment | 290 Nm |
Typ pohonu | Pohon predných kolies |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 14,4 kWh / 100 km |
Kombinovaný dojazd (WLTP) | 305 km |
Maximálna rýchlosť | 160 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,9 s |
Kapacita batérie | 42,5 kWh (38,5 kWh využiteľných) |
Výkon palubnej nabíjačky | 11 kW |
Výkon DC nabíjania | 75 kW |
Objem batožinového priestoru | 300 l / 1 000 l |
Cena testovaného vozidla | 43 293 € |
Elektrické Mini Aceman E: Cena, výbava a konkurencia
Základná cena modelu Mini Aceman E v roku 2025 začína na úrovni 35 119,99 eur s DPH (23 %). Ide o základný model s výkonom 135 kW a dojazdom približne 305 km v kombinovanom cykle (WLTP). Nami testovaná verzia s príplatkovou výbavou v hodnote vyše 9-tisíc eur, ktorá zahŕňala, 18“ kolesá, vyhrievaný volant a balík označeným ako Paket L. Jeho súčasťou je okrem iného Head-Up displej, audio sústava Harman Kardon, bezdrôtové nabíjanie telefónu, navigácia s rozšírenou realitou, asistent parkovania Plus i príprava pre Driving Assistant Plus.


Medzi hlavných konkurentov Aceman E na slovenskom trhu patria napríklad Fiat 600e alebo Volvo EX30. Fiat 600e môžeme zaradiť medzi kompaktné mestské crossovery, pričom jeho cena v základnej verzii začína od 35 490 eur. Volvo EX30 je malé elektrické SUV s cenovkou, ktorá začína tesne spod hranicou 40-tisíc eur.
Mobilná aplikácia MINI
Počas testovania som využívala aj mobilnú aplikáciu MINI, ktorá je pre majiteľom týchto vozidiel veľkým pomocníkom. Prvé spárovanie je mierne zdĺhavé, keďže musíte ručne zadávať aj VIN číslo. Prekvapilo ma, že značky BMW aj MINI majú samostatné apky napriek tomu, že ide o jedného výrobcu a dizajn aplikácií je úplne rovnaký pre obidve značky.
Skôr som očakávala, že sa v apke bude dať preklikávať v menu medzi značkami a spárovanými vozidlami. No je pravda, že toto asi trápi len tých, čo testujú autá a často ich striedajú, prípadne by to ocenil majiteľ vozidla BMW, ktorý má vo svojom vozovom parku aj MINI.
V aplikácii nájdete základné informácie o vozidle vrátane úrovne nabitia batérie. Počas nabíjania si kontrolujete percentá a vidíte približný čas, ktorý ostáva do konca nabíjania.
Pomocou aplikácie môžete:
- Zamknúť a odomknúť dvere bez použitia fyzického kľúča.
- Aktivovať svetlá a klaksón pre jednoduchšie nájdenie vozidla na parkovisku.
- Spustiť vyhrievanie alebo chladenie interiéru pred príchodom k vozidlu
- Vyhľadávať nabíjacie stanice v okolí alebo na plánovanej trase.
- Odosielať navigačné pokyny priamo do infotainment systému auta, čím si ušetríš čas pri nastavovaní cieľa v navigácii.
- Skontrolovať dopravnú situáciu v reálnom čase a vybrať najlepšiu trasu.
- Vidíte stav nabitia batérie a odhadovaný dojazd.
- Skontrolujete si históriu nabíjania a štatistiky spotreby elektrickej energie.
- Dostanete upozornenia na servisné intervaly a technický stav vozidla.
Galéria
Záver
Mini Aceman E je štýlový a moderný elektrický crossover, ktorý kombinuje ikonický dizajn s pokročilými technológiami. Je ideálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú kompaktné a dynamické vozidlo s dôrazom na komfort, bezpečnosť a ekologickú prevádzku.


Ide o technologicky vyspelé vozidlo s bohatou výbavou a dôrazom na bezpečnosť. Vďaka moderným prvkom ako Head-Up displej, navigácia s rozšírenou realitou a pokročilé asistenčné systémy, vrátane šikovného parkovacieho asistenta, ponúka vodičom komfortné a bezpečné cestovanie. Mínusom je nízky dojazd najmä v zimných mesiacoch, 200 km. Pri plánovaní dlhšej cesty na to treba myslieť.
✅ Klady
- Štýlový dizajn
- Slušný výkon
- Atraktívny interiér
- Pekný dizajn infotainmentu
- Dobrá spotreba v meste, aj v zime
- Výborná 360-stupňová kamera s parkovacím asistentom
- Pohodlná lakťová opierka
- Po sklopení zadných sedadiel dostatok miesta na väčší náklad
- Pohodlné sedenie
- Komfortné ovládanie riadenia
❌Zápory
- Menej priestoru pre pasažierov vzadu (najmä vysokých)
- Vyššia spotreba na diaľnici
- Menší objem kufra
- Pri vyšších rýchlostiach pocit „nadskakovania“
- Vyššia cena
- Zbytočne veľký kľúč