Test Opel Astra GSe: Ohúri v každom smere

Michal Lauko

Od SRi a VXR až po GSe: počas rokov sme videli mnoho výkonnostných podznačiek od firmy Opel, ale nikdy sme nevideli žiadnu zameranú na elektrifikovaný výkon – až doteraz. To, čo tu vidíte, je rýchlejšia a športovejšia verzia Opel Astra plug-in hybrid. Test Opel Astra GSe odhalí viac o jej športových aj praktických vlastnostiach.

Ešte skôr ako začnete namietať: áno, označenie GSE sme už videli. V skutočnosti sa prvýkrát objavilo na výkonnostne zameranom kupé Monza GSE, ktoré sa predávalo v showroomoch Opel od roku 1983. Rozdiel je v tom, že teraz toto označenie znamená Grand Sport Electric a má za cieľ poskytnúť zákazníkom to, čo Opel nazýva “zodpovedný výkon”.

Opel Astra GSe
Opel Monza GSE | Zdroj: media.stellantis.com
EKO financovanie Opel Astra GSe
Elektromobily majú u nás vždy zelenú. Pozrite si našu ponuku financovania, a vyberte si tú, ktorá vám najviac vyhovuje. Jazda v elektromobile nemusí byť len sen. Financovanie od ČSOB Leasing je skvelou možnosťou.

Opel Astra GSe môžete mať za 434 € mesačne. Ponuka platí pre podnikateľské subjekty.

Čo to vlastne znamená? Okrem prepracovaného zavesenia pre lepšiu ovládateľnosť môže Astra GSe využiť 225 konských síl, keď svoje sily spoja 1,6-litrový benzínový motor a elektrický motor – čo je nárast o 45 koní oproti bežnému PHEV s 180 konskými silami.

To všetko je pekné a dobré, ale toto nie je jediný plug-in hybrid zameraný na poskytovanie výkonu a efektívnosti. Skutočne, koncernový súrodenec Peugeot 308 SW Plug-In Hybrid používa dokonca ten istý motor a hybridný systém s výkonom 225 konských síl. Okrem toho musí Astra čeliť aj španielskej konkurencii v podobe Seat Leon e-Hybrid a veľmi zdatnému Nemcovi Volkswagen Golf GTE.

Má naozaj to, čo je potrebné, aby sa dostala na vrchol? Poďme to zistiť.

Test Opel Astra GSe: Dizajn exteriéru

Hneď na prvý pohľad bolo zrejmé, že ide o niečo zásadne odlišné od toho, čo je bežne dostupné na trhu. Opel spojil svoju tradičnú spoľahlivosť s moderným retro dizajnom, ktorý pôsobí veľmi súčasne. Dizajnéri odviedli skvelú prácu, ktorá je viditeľná v mnohých výrazných dizajnových prvkoch a liniách.

Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko

Dizajn novej Astry je, z môjho pohľadu, vydarený najmä svojou hlavnou dizajnovou líniou prechádzajúcou stredom vozidla, opticky rozdeľujúcou priestor pre vodiča a spolujazdca. Táto línia sa tiahne od predného loga cez interiér, strechu, tretie brzdové svetlo až po zadný difúzor. Pôsobí veľmi príťažlivo, aj vďaka svojim jedinečným detailom, ktoré z nej nerobia ďalšie hranaté a športovo vyzerajúce vozidlo.

Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko

Jedným z najvýraznejších aspektov tohto modelu sú unikátne 18-palcové disky kolies, inšpirované konceptom Manta GSe. Ich konečný dizajn na Astre je dokonca ešte atraktívnejší. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že ide len o bežné 18-palcové disky, no vzhľad karosérie a blatníkov nie je prehnane výrazný, čo vozidlu dodáva vyvážený výzor.

Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko

Prednej časti dominuje charakteristická maska s typickými svetlami pre značku Opel. Volajú sa IntelliLux Pixel Lights a ich účinnosť a funkčné možnosti prevyšujú štandardy tohto segmentu. Svojou schopnosti sa môžu porovnávať iba s vozidlami od nemeckých konkurentov, pričom disponujú až 168 LED segmentmi, ktoré majú schopnosť samostatne sa zapínať a vypínať. Zaujímavým doplnkom by mohla byť čierna kapota v štýle modelov Grandland alebo Mokka.

Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko

Dizajn interiéru

Interiér vozidla je podobne ako jeho exteriér jednoduchý, nenápadný, ale pohodlný. Opel sa drží overeného dizajnu, čo je príjemná zmena. Sedadlá a dvere sú v porovnaní s inými verziami Astry navyše čalúnené Alcantarou v spojení s čiernym lesklým plastom. Lesklý stredový panel zachytáva odtlačky prstov, čo môže byť esteticky vyrušujúce a podľa môjho názoru nevydrží dlho bez škrabancov.

Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko

Súčasťou interiéru sú aj elektrické športové sedadlá s lepším držaním tela. Vynikajú fyzické tlačidlá a pohodlné sedadlá. Ak hovoríme o displejoch, niektoré informácie sú premiestnené na head-up displej, čo je veľkým plusom, pretože netreba dávať oči dole z cesty. Kožený volant má plochú spodnú hranu a drží sa veľmi dobre. Oceňujem tlačidlá na volante, sú intuitívne a ide z nich kvalitný pocit pri stlačení.

Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko

Test Opel Astra GSe: Infotainment a výbava

Vo vozidle nájdeme dva 10-palcové displeje. Ich ovládanie je intuitívne, s dostatkom tlačidiel pre základné funkcie. Audiosystém vozidla je kvalitný a bude stačiť veľkej väčšine šoférov, avšak sa nemôže rovnať prémiovým reproduktorom v limuzínach značky Mercedes a BMW. Nájdeme tu aj bezkľúčový vstup a veľmi sofistikovaný štart-stop systém v spojení s elektrickým motorom. Bezdrôtové pripojenie smartfónu s apple carplay a android autom fungovalo 95% času bezchybne, avšak pri testovaní mi 2x zamrzlo a musel som mobil odpojiť a znovu pripojiť.

Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko

Jazdné vlastnosti a dynamika

Na koniec by som rád zdôraznil dynamickú a ostrú jazdu testovaného modelu, ktorá ma nadchla ešte viac ako samotný pocit za volantom. Hlavnou prednosťou tohto vozidla je bezpochyby podvozok. Vyniká najmä vďaka tlmičom s technológiou KONI FSD, ktoré sú známe z vozidiel ako Abarth 695 a poskytujú unikátnu schopnosť prispôsobiť sa povrchu cesty. Na rozdiel od bežných adaptívnych tlmičov, ktoré reagujú na zmenu jazdného režimu, tlmiče Astry GSe sa inteligentne prispôsobia akémukoľvek terénu, čím umožňujú ostrú jazdu aj na menej ideálnych slovenských cestách. Musím povedať, že v každej situácii sa Astra chovala ako perfektné vozidlo.

Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko

Astra GSe, aj keď nie je extrémnym športovým vozidlom, vďaka svojmu hybridnému pohonu a zadnej náprave s torznou priečkou, ponúka veľa zábavy. Tento model je nielen spoľahlivým spoločníkom pre bežný život, ale svojím jazdným prejavom dokáže osviežiť stereotypný deň a poskytnúť vzrušujúci zážitok.

Hybridný systém a plne elektrický režim prispeli k efektívnej a príjemnej jazde. S 12.4 kWh batériou som dosiahol reálny dojazd na úrovni približne 45 kilometrov čisto na elektrickú energiu.

Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko

Vynikajúce odhlučnenie kabíny je ďalším aspektom, ktorý výrazne prispieva k pohodlnému cestovaniu. Nepočul som hluk od podblatníkov ani motor, a toto spolu s vynikajúcim jazdným komfortom z Astry urobili vozidlo, ktoré ma veľmi potešilo.

Test Opel Astra GSe: Spotreba, dojazd a cena

Všetky spotreby boli merané v zime -2°C až 7°C. V tomto aute sa skrývajú dve osobnosti, jedna pokojná určená na každý deň a druhá športová. Ak máte jemnú nohu, dokážete spraviť veľmi nízku spotrebu, tá moja bola niekde v strede, ako si to môžete všimnúť v tabuľke. S Astrou dokážete pri športovej jazde po okreskách cez hory mať spotrebu 10l – 12l v smere do kopca a potom nabiť batériu jazdou dole a pokračovať ležérnym tempom.

Súvisiacie články

Na jedno nabitie baterky prejdete približne 45 kilometrov a dobíjanie vám trvá z 0% na 100% 2h 10 minút za použitia 7,4 kW AC nabíjačky.

Testovaný plug-in hybrid Opel Astra GSe s cenou 44 690 € sa nachádza v priamom súboji s konkurenciou ako je Peugeot 308 SW Plug-In Hybrid, ktorý je cenovo mierne výhodnejší na úrovni 41 990 €. Peugeot 308 SW Plug-In Hybrid ponúka tiež atraktívny dizajn a slušnú výbavu.

Mesto / 100km Okresky / 100km

Diaľnica

90 km/h / 100km

Diaľnica

130 km/h / 100km

Elektrika 18.3 kWh 20.3 kWh
El. + Benzín 1.3l + 15.8 kWh 3.3l + 6.4 kWh 4.6l + 1.3 kWh
Benzín 6-10l (~premávka) 5.5l 4.7l 6.5-8l
Opel Astra GSe | Zdroj: Michal Lauko

Záverečné hodnotenie

Opel Astra GSe je skutočným majstrovským dielom, ktoré dokonale spája každodennú pohodlnosť so vzrušujúcim športovým duchom. V každodennom režime je Astra GSe oázou pokoja a efektivity, kde jemné línie a pohodlný interiér poskytujú dokonalé útočisko pred každodenným zhonom. Jej tichý a plynulý chod spolu s pôsobivým dojazdom na elektrinu z nej robí ideálne vozidlo pre denné dojazdy a mestský život.

Keď však zatúžite po dynamike, Astra GSe sa premení na športového draka. S 225 konskými silami a intuitívnym podvozkom, ktorý sa prispôsobí každej zákrute, ponúka vzrušujúci zážitok z jazdy, ktorý zrýchli váš pulz. Je to vozidlo, ktoré vás zatlačí do sedadla pri každom stlačení plynu a zároveň ponúka precíznu kontrolu a stabilitu.

Test Opel Astra GSe bol pre mňa počas každého kilometra skutočným potešením. Od pohodovej jazdy po športový režim, každý moment bol naplnený kvalitou a potešením z jazdy. S touto unikátnou kombináciou vlastností by som Astru odporučil každému, kto hľadá nielen spoľahlivého, ale aj vzrušujúceho spoločníka na cesty. Astra GSe je jednoducho vozidlo, ktoré musíte zažiť na vlastnej koži.

Klady a zápory

Dvojitá osobnosť vozidla: Astra GSe ponúka pohodlnú a tichú jazdu na každý deň a zároveň dokáže premeniť každú cestu na vzrušujúci zážitok vďaka športovému režimu s 225 konskými silami.

Moderný a príťažlivý dizajn: Toto vozidlo zaujme na prvý pohľad svojím moderným exteriérom a unikátnymi 18-palcovými diskami kolies, ktoré dopĺňajú celkový atraktívny vzhľad.

Vysoká kvalita jazdy: Vďaka prepracovanému podvozku s technológiou KONI FSD a vynikajúcemu odhlučneniu kabíny ponúka Astra GSe pohodlnú jazdu aj na menej ideálnych cestách.

Pokročilé technológie: Vozidlo je vybavené najmodernejšími technológiami, ako sú IntelliLux Pixel Lights pre vynikajúce osvetlenie a dva 10-palcové intuitívne displeje pre infotainment a ovládanie.

Podobnosť s konkurenciou: Astra GSe zdieľa niektoré komponenty, ako napríklad motor a hybridný systém, s vozidlami ako Peugeot 308 Plug-In Hybrid, čo môže niektorým zákazníkom pripadať ako nedostatok vlastnej techniky.

Viditeľnosť odtlačkov na lesklých povrchoch: Lesklý stredový panel a iné povrchy v interiéri rýchlo zachytávajú odtlačky prstov, čo môže znižovať estetický dojem a vyžadovať častejšie čistenie.

Krátky dojazd čisto na elektrinu: Pri teste dosiahla Astra GSe len 45 km na čisto elektrický pohon, čo môže byť pre niektorých užívateľov obmedzujúce, najmä pri dlhších cestách alebo v mestskom prostredí, kde by sa preferoval dlhší elektrický dojazd.

Chýbajúca funkcia autohold a absencia elektrického kufra: Vozidlo neponúka funkciu autohold, ktorá by pridala pohodlie pri jazde rozjazdoch z križovatiek a taktiež mu chýba elektrické ovládania veka batožinového priestoru, čo znižuje komfort pri nakladaní a vykladaní batožiny.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.