Test Peugeot 508 SW PSE: Taxi Marseille prichádza po 25 rokoch s elektrickým dopingom

Zdroj: Michal Lauko

Test Peugeot 508 SW PSE začneme trochu nostalgicky. Pamätáte si ešte na francúzsky film Taxi z konca 90. rokov? Filmový taxikár Daniel tam brázdil ulice mesta aj prístav v Marseille v ikonickom bielom taxíku Peugeot 406. No nie len tak hocijakom, ale poriadne upravenom sedane, s ktorým naháňal nemecký gang na Mercedesoch.

Filmový Peugeot 406 | Zdroj: Film Taxi

Film sa dočkal aj pokračovania ďalších troch dielov, v ktorých auto dokázalo lietať, či bolo vybavené pásmi pre jazdu v snehu. Napriek obrovskému úspechu týchto filmov sme sa nikdy nedočkali ani limitovanej edície, ktorá by naň odkazovala. V poslednom pokračovaní už hlavnú rolu hral novší Peugeot 407, ktorý bol neskôr nahradený modelovým radom 508.

Test Peugeot 508 SW PSE

A práve v druhej generácii 508 prišla verzia, ktorá svojim zjavom, výkonom, aj jazdnými vlastnosťami okamžite pripomína filmovú legendu.

Test Peugeot 508 SW PSE: Karoséria a jazdné vlastnosti

V ponuke sú karosárske varianty sedan aj kombi, my sme testovali tú praktickejšiu z nich. Masívne spojlery v kombinácii s bielym lakom dotvárajú celkový dojem z tohto auta, ktoré už na prvý pohľad nevyzerá obyčajne.

Peugeot 508 SW PSE

Práve jazdné vlastnosti sú prednosťou tohto vozidla, a to nielen v porovnaní so štandardnou verziou. Už východiskový Peugeot 508 SW je relatívne nízke auto, verzia PSE je však doslova pribitá k zemi. Odvrátenou stránkou je, že najmä pri parkovaní, či manévrovaní vo vjazdoch do parkovacích garáží treba dávať pozor na predný a zadný spojler. Ich rohy vytŕčajú z obrysu auta a sú takpovediac prvé na rane.

Test Peugeot 508 SW PSE
Test Peugeot 508 SW PSE

Kladne sa to ale odrazilo na jazdnej stabilite – auto nepozná bočné náklony ani v situáciách, ktoré prekonávajú limity pneumatík. Sedí na ceste perfektne, ovláda sa vyslovene hravo a predikovateľne. Pri dynamickej jazde tak máte možnosť na vlastnej koži zažiť to, čo filmový taxikár Daniel z Marseille.

Peugeot 508 SW PSE

Vďaka okamžitému nástupu výkonu 112 koní zo zadného elektromotora sa dá s 508 PSE nádherne rozložiť prejazd zákruty. Jazdnej stabilite pridávajú aj veľké kolesá obuté pneumatikami s rozmerom 245/35 R20.

Test Peugeot 508 SW plug-in hybrid: Interiér a batožinový priestor

Interiéry Peugeotov súčasnej dekády pôsobia poriadne futuristicky. Malý hranatý volant, vystúpené jednotlivé časti, tlačidlá pripomínajúce ovládacie prvky v lietadle. Prekvapí však absencia 3D displeja, ktorý poznáme napr. z malého Peugeotu 208.

test Peugeot 508 SW PSE

V interiéri sa všeobecne sedí dosť nízko, a to aj na pomery relatívne nízkych vozidiel. Do určitej miery sme mali problém nájsť si vhodnú pozíciu sa volantom, pedále sa totiž nachádzajú dosť vzadu, a tak je na správny posed vyššieho vodiča potrebné posunúť si vodičovu sedačku vzad a pritiahnuť k sebe volant.

Kokpit Peugeot 508 SW PSE

Ten býva častokrát terčom výhrad, do športového 508 PSE sa však perfektne hodí. Na rozdiel od nedávno testovaného malého SUV e-2008 sme ani nemali problém s viditeľnosťou digitálneho prístrojového štítu, ktorému tam tienil práve hrubý a veniec volantu s malým obvodom.

Interiér Peugeot 508 SW PSE
Interiér Peugeot 508 SW PSE

Sedadlá sami o sebe však ponúkajú športový vzhľad aj potrebnú bočnú oporu pri prejazde zákrutami. Obdržali príjemné čalúnenie so zaujímavým prešívaním v odtieni yellow fluo, typickom pre modely PSE.

Ten je prítomný aj na volante, prístrojovej doske, či bočných výplniach dverí. V interiéri nájdeme aj poctivé audio od značky Focal s poriadnym subwooferom v bočnej stene batožinového priestoru.

Batožinový priestor Peugeot 508 SW PSE
Batožinový priestor Peugeot 508 SW PSE
Subwoofer Focal

Batožinový priestor disponuje základným objemom 530 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel je možné ho zväčšiť až na 1 780 litrov.

Pohonné ústrojenstvo

V prípade pohonného ústrojenstva modelu Peugeot 508 PSE to je slušná kombinatorika. Základom je spaľovací motor 1,6 THP. Tento benzínový štvorvalec s turbom sám o sebe generuje výkon 147 kW (200 koní), ktorý posiela na kolesá prednej nápravy. Spolu s ním poháňa prednú nápravu aj 80-kilowattový elektromotor. A do tretice nájdeme aj na zadnej náprave elektromotor s výkonom 83 kW (112 koní). To dáva výsledný kombinovaný výkon sústavy solídnych 265 kW (360 koní) a krútiaci moment 520 Nm s pohonom 4×4.

Peugeot 508 SW PSE s benzínovým motorom 1,6 THP

Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na hodnote 250 km/h. Poteší aj čisto elektrická maximálka 140 km/h, v elektrickom režime tak viete jazdiť bez problémov aj po diaľnici. Peugeot ponúka aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.

Test Peugeot 508 SW plug-in hybrid: Batéria a nabíjanie

Batériu vozidla považujeme za jednu z najväčších slabín – presnejšie jej veľkosť. Využiteľná kapacita akumulátora je len 11,5 kWh, čo je na dnešné pomery plug-in hybridov už dosť málo. Vozidlo pôsobí veľmi ľahkým dojmom, a preto aby ani o niečo väčšia batéria dozaista nepôsobila až tak negatívne na jazdné vlastnosti, ako pri ťažších vozidlách.

Nabíjanie plug-in hybridu Peugeot 508 SW PSE

Spolu s menšou batériou je priemerný aj samotný výkon nabíjania. Palubná AC nabíjačka je jednofázová, maximálny nabíjací výkon je 7,4 kW. Podľa výrobcu trvá nabíjanie 1 hodinu a 40 minút. Pri 16A prúde však dosiahnete len polovičný výkon. Vhodné je teda mať k dispozícii nabíjačku buď doma, alebo na pracovisku – niekde, kde je vozidlo aj tak odstavené po dlhší čas.

Súvisiacie články

Test Peugeot 508 SW PSE: Spotreba a dojazd

Naopak veľmi pozitívne nás prekvapila spotreba elektrickej energie. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu podľa WLTP na úrovni 16,8 kWh / 100 km. Počas testu sme na plné nabitie spravidla videli na displeji odhadovaný čisto elektrický dojazd v rozpätí 44 až 50 kilometrov.

Test Peugeot 508 SW PSE

Vykonali sme aj náš tradičný test prímestskej spotreby. Ten odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime vozidlo dosiahlo spotrebu 14,3 kWh / 100 km, čo ešte podlieza výrobcom udávanú hodnotu. Tempo bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. Pre porovnanie prikladáme tabuľku najmä s elektromobilmi, ktorým smelo konkuruje aj tento výkonný plug-in hybrid.

Porovnanie spotreby prímestský okruh 2024 - letné pneu
VozidloSpotrebaVonkajšia teplota
Fiat 500e9,9 kWh / 100 km13 °C
Peugeot E-200810,5 kWh / 100 km19 °C
Škoda Enyaq 6011,2 kWh / 100 km16 °C
Volkswagen ID.7 Pro Tourer11,2 kWh / 100 km30 °C
Mini Countryman SE ALL411,7 kWh / 100 km20 °C
MG5 Electric11,8 kWh / 100 km17 °C
Tesla Model 3 Performance12,8 kWh / 100 km24 °C
Renault Scenic E-Tech Electric13,1 kWh / 100 km33 °C
Porsche Taycan13,5 kWh / 100 km28 °C
Audi Q6 e-tron quattro13,7 kWh / 100 km27 °C
Kia EV914,2 kWh / 100 km22 °C
Peugeot 508 SW PSE14,3 kWh / 100 km16 °C
Ssangyong Torres EVX15,0 kWh / 100 km17 °C
BMW i4 xDrive4015,1 kWh / 100 km26 °C
BMW i5 M60 xDrive Touring15,4 kWh / 100 km19 °C
Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC All-Terrain15,7 kWh / 100 km28 °C
Hyundai Ioniq 5 N15,9 kWh / 100 km31 °C
BMW 550e xDrive19,6 kWh / 100 km17 °C
Test Peugeot 508 SW PSE

Výrobcom udávaná hodnota spotreby paliva 1,8 litra na 100 kilometrov je samozrejme meraná v laboratórnych podmienkach, a pre zákazníka nemá takmer žiadnu výpovednú hodnotu. My sme okrem prímestského jazdenia (pokiaľ možno na elektrický pohon) spravili aj veľa diaľničných kilometrov, pri čom sme využívali aj výkonový potenciál vozidla. Počas takmer 800 kilometrov sme v rámci testu dosiahli kombinovanú spotrebu 6,6 litra na 100 kilometrov.

Technické údaje

Rozmery (dĺžka x šírka x výška)4 790 x 1 860 x 1 420 mm, rázvor 2 800 mm
Pohotovostná hmotnosť1 950 kg
Celková hmotnosť2 360 kg
Maximálna hmotnosť prívesu745 kg nebrzdený, 1 270 kg brzdený
Pohon4x4
Objem a počet valcov spaľovacieho motora1 598 cm3 (R4)
Maximálny výkon spaľovacieho motora147 kW (200 k)
Maximálny výkon predného elektromotora81 kW (110 k)
Maximálny výkon zadného elektromotora83 kW (112 k)
Maximálny kombinovaný výkon sústavy265 kW (360 k)
Krútiaci moment (spaľovací motor / predný elektromotor / zadný elektromotor)300 / 320 / 166 Nm
Systémový krútiaci moment520 Nm
Udávaný dojazd na el. pohon (WLTP)45 - 50 km
Maximálna rýchlosť pri čisto elektrickom pohone140 km/h
Maximálna rýchlosť250 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h5,2 s
Kapacita batérie12,4 kWh (11,5 kWh využiteľných)
Výkon palubnej nabíjačky7,4 kW
Objem batožinového priestoru530 / 1 780 l
Cena testovanej verzie74 490 €

Test Peugeot 508 SW PSE: Cena, výbava a konkurencia

Pri cenovke si uvedomíme dôvod, prečo týchto zaujímavých kúskov nevídame na ceste viac. Základná cena verzie Peugeot 508 PSE totiž štartuje na sume 69 990 eur. Keď prirátame 1 300-eurový príplatok za karosériu kombi, elektrické strešné okno a vyhrievané miesta pod stieračmi čelného skla, či bielu metalízu, cena testovaného vozidla sa prehupla na sumu 74 490 eur.

Cena Peugeot 508 SW PSE

A to už je za kombi strednej triedy poriadna suma. Vzhľadom na to, že sa v posledných rokoch poriadne vyprázdnila kategórie tradičných sedanov a kombi strednej triedy, konkurenciu pre športovú verziu s výkonom 360 koní budeme hľadať len ťažko.

Rozmerovo ho vieme porovnať napríklad s Octaviou RS, ktorej cena predfaceliftovaného modelu začínala tesne pod hranicou 40-tisíc eur. Rozdiel vo výkone je však obrovský (Octavia ponúka 180 kW – 245 koní), dostupná už nie je ani štvorkolka (v minulosti len 200-koňovým s naftovým motorom), ani plug-in hybrid.

Volkswagen Arteon R | Zdroj: Volkswagen

Jeden tvrdý konkurent z Nemecka sa však nájde – Volkswagen Arteon R, ten sa však už po novom bude vyrábať len ako Shooting Brake (kombi). Dvojlitrový benzínový motor s pohonom 4×4 poskytne výkon 325 koní. Prekvapí nižšia cenovka v porovnaní s Peugeotom – a to o takmer 5 000 eur v prípade základnej ceny kombi. Základná cena tohto modelu je totiž 66 590 eur.

Cena nového Peugeotu 508 SW PSE sa však pohybuje ešte o úroveň vyššie – vieme za ňu dokonca zohnať elektromobily vyššej strednej triedy. Na sume 64 590 eur štartuje napríklad elektromobil Volkswagen ID.7 Tourer GTX s pohonom 4×4 a výkonom 340 koní.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer | Zdroj: Volkswagen
Nové BMW i5 Touring | Zdroj: BMW

Do porovnania dokonca môžeme zaradiť aj prémiový elektromobil vyššej strednej triedy BMW i5 eDrive40 Touring. Ten ponúka porovnateľných 250 kW (340 koní), hoci len s pohonom zadnej nápravy, už od 73 050 eur.

Galéria

Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Interiér Peugeot 508 PSE
Kokpit Peugeot 508 PSE
Kokpit Peugeot 508 PSE
Kokpit Peugeot 508 PSE
Infotainment Peugeot 508 PSE
Infotainment Peugeot 508 PSE
Infotainment Peugeot 508 PSE
Navigácia Peugeot 508 PSE
Navigácia Peugeot 508 PSE
Navigácia Peugeot 508 PSE
Infotainment Peugeot 508 PSE
Infotainment Peugeot 508 PSE
Infotainment Peugeot 508 PSE
Infotainment Peugeot 508 PSE
Infotainment Peugeot 508 PSE
Infotainment Peugeot 508 PSE

Záverečné hodnotenie

Podarilo sa Peugeotu skĺbiť svet rodinných kombi so športovým pohonom? Za nás určite áno. Peugeot 508 SW PSE ponúka dynamiku aj výborné jazdné vlastnosti. Vďaka relatívne nízkej hmotnosti aj športovému nastaveniu podvozku je prejazd každou zákrutou radosťou.

Test Peugeot 508 SW PSE

Na bežné jazdenie však výkonovo bohato postačí aj čisto elektrický režim, ktorý bohužiaľ dostal baterku s dosť malou kapacitou. Reálne tak na elektrický pohon možno prejsť len 40 až 50 kilometrov. S väčšou baterkou a trojfázovou nabíjačkou by toto podarené kombi vedelo byť počas pracovného týždňa tichým a kultivovaným spoločníkom, ktorý počas víkendu ponúka možnosť zažiť pocit z jazdy ako v športovom aute.

  • Štýlový dizajn
  • Vysoký výkon
  • Výborné jazdné vlastnosti
  • Plne použiteľný čisto elektrický režim

  • Neobvyklý posed v interiéri
  • Krátky dojazd na elektrickú energiu
  • Len 7,4-kilowattová jednofázová AC nabíjačka

Náš tip
Test Alfa Romeo Tonale Q4: Radosť z jazdy po taliansky
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.