MojElektromobil

Keď Porsche v októbri 1974 na autosalóne v Paríži odhalilo svoj prvý model preplňovaný turbodúchadlom, Porsche 911 Turbo, azda nikto nečakal, že sa stane až takou ikonou. V roku 2024 označenie Turbo oslávilo svoje 50. narodeniny a za obdobie od svojho uvedenia na trh sa stalo viac než len názvom výkonného typu Porsche. V súčasnosti je to skôr samostatná značka, ktorá sa naďalej rozširuje v celom modelovom rade Porsche. Toho dôkazom je aj fakt, že dnes vám predstavíme test Porsche Macan Turbo.

Úvod a história

Prvá generácia Porsche 911 Turbo (930) mala pôvodne prísť len ako limitovaná edícia. Mala 3,0-litrový šesťvalcový boxer motor s turbom, ktorý dosahoval výkon 191 kW (260 k). Vďaka nemu dokázala zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy a dosahovala maximálnu rýchlosť viac ako 250 km/h. Po 50 rokoch však tieto parametre praktickejšia a pohodlnejšia novinka Porsche Macan Electric hravo prekonáva. Dnes je Turbo známym pojmom, ktorý každému hneď prezradí, že pred sebou nevidí základný model Porsche, ale naopak vrchol ponuky.

porsche 911 turbo frankfurt motor show 1973
Prototyp Porsche 911 Turbo | Zdroj: Porsche

Prvý, v tom čase ešte benzínový Macan Turbo sa objavil v roku 2014. Na elektromobile sa však označenie Turbo objavilo prvýkrát na modeli Porsche Taycan v roku 2019 a teraz sa ponuka rozšírila aj o elektrické SUV Porsche Macan Turbo. Ide to vôbec dokopy – Porsche, elektrika, SUV a značka Turbo?

Samozrejme, práve elektrický pohon posúva limity dynamických parametrov do nových sfér. Už pri teste štandardného Macanu sme spomínali, že ide o jedno z najlepších a najpríjemnejších (a to nielen elektrických) SUV na trhu. Po stránke techniky, či jazdných vlastností medzi nimi ťažko nájde konkurenta. Pri novom Porsche Macan Turbo však dvojnásobne platí, že ide o poriadne výkonné športové vozidlo, ktoré je zároveň aj komfortné a plne použiteľné na každý deň.

2025 electric Porsche Macan Turbo test bev
Test EV Porsche Macan Turbo 2025 | Zdroj: Tomáš Meňuš

Náš test sa zameria práve na odlišnosti tejto vrcholnej verzie. Všeobecnejšie informácie o novom modeli Porsche Macan Electric nájdete v samostatnom teste z minulého roka. Elektrický Macan už teraz môžeme považovať za úspech, keďže na trh prišiel len v septembri 2024 a do konca roka sa výrobcovi podarilo predať vyše 18 278 kusov. Už za necelé štyri mesiace sa ho tak predalo len o 10 % menej, než nedávno modernizovaného Taycanu za celý rok. Ako obstál v našom teste vrcholný model Porsche Macan Turbo?

Test Porsche Macan Turbo: Karoséria a dizajn

Charakteristickým znakom vrcholných modelov Porsche Turbo sa okrem mohutného spojleru (v našom prípade el. ovládaného) stala aj rozšírená karoséria, ktorá vytvorila priestor pre širšie kolesá. Od modelu 911 generácie 996 taktiež pribudli ďalšie dizajnové a zároveň funkčné prvky, ako napríklad bočné prívody vzduchu na optimalizáciu chladenia motora. To síce v prípade nového elektrického Macanu nie je potrebné, no ich dizajnový odkaz nájdeme aj tu.

wide-body porsche macan turbo electric ev
2025 Porsche Macan Turbo | Zdroj: Michal Lauko

Ako sme už spomenuli v teste verzie Macan 4, elektromobil má oproti predchádzajúcej generácii so spaľovákom podstatne lepšiu aerodynamiku. Pozitívny vplyv má napríklad automaticky vysúvaný zadný spojler, aktívne chladiace klapky na predných prívodoch vzduchu, či zakrytovanie podvozku.

Napríklad chladiace vzduchové klapky bývajú počas nabíjania úplne otvorené, aby pomáhali chladiť batériu. Počas jazdy sú ale obvykle zatvorené, čo znižuje odpor vetra a predlžuje dojazd. Ak systém tepelného manažmentu rozpozná, že je potrebné dodatočné chladenie pre batériu, pohonné jednotky alebo klimatizáciu, klapky sa podľa potreby otvoria.

kremnica hrad 2025 zima porsche macan turbo
Porsche Macan Turbo v zasneženej Kremnici | Zdroj: Tomáš Meňuš

Vo výsledku sa koeficient aerodynamického odporu vzduchu medzigeneračne podarilo znížiť z cx = 0,35 až na cx = 0,25. To zabezpečí značnú úsporu energie, ale aj lepšiu dynamiku najmä pri vysokých rýchlostiach.

LED Matrix svetlomety nachádzajúce sa v prednom nárazníku sú z pohľadu dizajnu skôr schované. Dominantou prednej časti zostávajú horné svetlá, ktorých úlohou je denné svietenie, či funkcia smerového svetla.

2026 porsche macan turbo led matrix headlights
Hlavné LED Matrix svetlomety Porsche Macan Turbo sa nachádzajú v prednom nárazníku | Zdroj: Michal Lauko

V prípade testovaného vozidla sú tónované do farby Glacier Blue, rovnako ako linka nad zadnými svetlami, či nápis Porsche na zadnej časti. Ten však na rozdiel od spomínanej horizontálnej línie nie je podsvietený.

Nenájdeme tu ani mohutný spojler typický pre modely „Turbo“ z minulého tisícročia. Decentné zadné krídlo je totiž za normálnych okolností skryté vo veku batožinového priestoru a jeho aktivácia (resp. vysunutie) sa ovláda elektronicky. Aktívny zadný spojler sa vysúva v dvoch stupňoch v závislosti od rýchlosti a zvoleného jazdného režimu. Do úvahy sa berie aj to, či je voliteľná panoramatická strecha otvorená alebo zatvorená.

price 2025 porsche macan turbo test
Elektrické Porsche Macan Turbo 2025

Exteriér vozidla bol ladený do lesklej čiernej, ktorú dopĺňali aj monochromatické logá v odtieni „Turbonite“ typické pre modely Turbo. V kontraste s nimi však nájdeme detaily v sýtej farbe „Neodyme“.

Neodýmové doplnky dominujú hlavne pri bočnom pohľade. Tento odtieň bol v matnom vyhotovení zvolený napríklad na bočné lišty.

Nájdeme ho však aj na masívnych 22-palcových diskoch Porsche Exclusive za príplatok takmer 4 650 eur. Za nimi sa schovávajú brzdové strmene lakované sýto červenou farbou.

Elektrické Porsche Macan Turbo: Jazdné vlastnosti

Na úsporu či zníženie valivého odporu sa pri takomto výkone nehrá, pneumatiky zadných kolies majú šírku až 295 mm. Vďaka nim je vozidlo nielen extrémne stabilné a predvídavé, ale aj ohromne komfortné. Napriek nízkemu profilu pneumatík sa do kabíny neprenášajú takmer žiadne nerovnosti z cesty.

driving experience Test Porsche Macan Turbo 2025 recenze jizdni vlastnosti
Test Porsche Macan Turbo 2025

Čím širšie a väčšie koleso, tým menšia pravdepodobnosť, že spadne priamo do výtlku. S autom sme jazdili najčastejšie v komfortnom režime a komfort poskytovalo prvotriedny.

Pomer hmotnosti medzi prednou a zadnou časťou vozidla je 48:52. Spolu s nízkym ťažiskom vďaka uloženiu akumulátora v podlahe tak poskytuje skvelé predpoklady pre športové jazdné vlastnosti, ktorými disponuje elektrické Porsche Macan Turbo. Tie sú v segmente SUV nevídané. Svoj podiel na tom má aj systém Porsche Torque Vectoring Plus, ktorý obsahuje elektronicky riadenú uzávierku zadného diferenciálu a plne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá.

2026 BEV Porsche Macan Turbo recenze
Zadná časť BEV Porsche Macan Turbo

Do „nášho“ Macanu sa dostala aj možnosť riadenia zadnej nápravy. Pri rýchlostiach do približne 80 km/h sa zadné kolesá natáčajú v opačnom smere ako predné kolesá, pričom maximálny uhol natočenia zadnej nápravy pri parkovaní je až päť stupňov. Manévrovanie je tak jednoduchšie, polomer otáčania sa zmenší približne o jeden meter a požiadavka na uhol natočenia volantu sa zníži až o 24 percent.

Pri rýchlostiach nad približne 80 km/h sa zadné kolesá riadia v rovnakom smere ako predná náprava. Výsledkom je efektívne predĺženie rázvoru, čo ďalej zvyšuje jazdnú stabilitu, napríklad pri zmene jazdného pruhu na diaľnici. Zaujímavosťou je, že riadenie zadných kolies je sprevádzané aj o 15 %  strmším prevodom riadenia prednej nápravy.

Súbežne s Porsche Macan Turbo sme testovali aj jeho koncernového súrodenca, Audi SQ6 e-tron. Vozidlá sú postavené na rovnakej platforme, majú podobné rozmery a poskytujú aj podobný priestor. Porsche však jednoznačne zaujme športovejšou siluetou, či luxusným vyhotovením.

Test Porsche Macan Turbo: Interiér a batožinový priestor

Rovnako v interiéri cítiť rozdiel v materiáloch, kvalite spracovania, ale aj v ergonómii. Tú má Porsche dlhodobo špičkovú aj vďaka tomu, že nepodlieha krátkodobým módnym trendom.

interior porsche macan turbo ev test 2025
Interiér Porsche Macan Turbo 2025

Podobne ako v exteriéri, aj interiér sa nesie v duchu čiernej farby. Ako by to ale vyzeralo, keby Porsche nebolo zladené zvonku aj vo vnútri?

Samozrejme, aj na volante nájdeme logo v monochromatickom vyhotovení Turbonite a kontrastné detaily vo farbe Neodyme – ako napríklad horizontálne lišty na prístrojovej doske, ale aj na výplniach dverí. Tie ústia do rovnako tónovaných vnútorných kľučiek, ktoré zhora dopĺňajú matné karbónové obklady rovnako v odtieni Neodyme.

Vrcholom ponuky sú adaptívne športové sedadlá, ktorými bolo vybavené aj nami testované vozidlo. Vyhrievanie či ventilácia sú tu samozrejmosťou, zaujme však možnosť nastavenia v 18-ich smeroch.

Nad rámec štandardných funkcií zaujme napríklad možnosť dofukovania bočníc operadla či sedacej časti, alebo možnosť nastavenia hĺbky sedacej časti. V kombinácii s elektricky nastaviteľným stĺpikom riedenia si nájde optimálnu pozíciu za volantom naozaj každý. Na rozdiel od nižšieho radu sedadiel si pri nich ale masážnu funkciu nepriplatíte.

Po stránke sedenia vzadu niet čo vyčítať, no na dlhé cesty pre dospelých to vzadu nebude. To isté ale platí aj pre Audi SQ6 e-tron.

V základnom usporiadaní je objem batožinového priestoru Porsche Macan Turbo 480 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel ale narastie až na 1 288 l. V oboch prípadoch je to o 60 litrov menej, než v nedávno testovanom Porsche Macan 4, ktoré je vzadu vybavené menším elektromotorom.

Skutočne veľkorysý objem ponúka predný batožinový priestor, tzv. frunk, ten je pri Porsche Macan dokonca o 20 litrov väčší než u sesterského Audi. Do objemu 84 litrov tak zmestíme nielen nabíjací kábel, ale podstatne viac.

front boot bev porsche macan turbo electric frunk
Frunk Porsche Macan Turbo

Na palube nájdeme aj špičkové asistenčné systémy či vynikajúci head-up displej. V tomto smere sa však verzia Turbo od nižších modelov nijako neodlišuje. Ak vás táto téma zaujíma viac, podrobnejšie ju nájdete spracovanú v obsiahlom teste základnej štvorkolky Porsche Macan Electric.

Test Porsche Macan Turbo: Výkon, zrýchlenie a technika

Techniku nižších verzii tu rovnako nebudeme opakovať. Môžeme však spomenúť, že celé portfólio modelov až na jednu výnimku disponuje pohonom 4×4. Práve základná zadokolka však ponúkne najdlhší dojazd, a to až 644 kilometrov v kombinovanom cykle WLTP.

2025 bev porsche macan turbo power 0-100 max
Pohonné ústrojenstvo Porsche Macan Turbo EV | Zdroj: Porsche

Tentokrát sme ale testovali vrcholný model Porsche Macan Turbo, ktorý poskytuje v režime overboost krátkodobý výkon až 470 kW (639 koní). Kombinácia dvoch elektromotorov (jeden na každú nápravu) dosiahne maximálnu rýchlosť až 260 km/h a zrýchlenie 0-100 km/h zvládne za 3,3 sekundy.

To sú parametre, ktoré ešte nedávno boli považované za špičkové aj medzi superšportami. Prešlo však pár rokov a dnes ich vie ponúknuť aj praktické elektrické SUV, ktoré nemá problém pohodlne odviezť rodinu.

electric motor porsche macan turbo psm silicon carbide bev
Zadná pohonná jednotka Porsche Macan Turbo | Zdroj: Porsche

Ako sme spomínali už v teste štandardného Porsche Macan EV, vďaka prepracovanému vinutiu z medeného drôtu obdĺžnikového tvaru (aby sa maximalizovala jeho účinná plocha) sú elektromotory od Porsche ľahšie, efektívnejšie a produkujú menej tepla v porovnaní s väčšinou súčasnej produkcie.

Predný PSM elektromotor (synchrónny s permanentným magnetom) modelov s pohonom všetkých kolies má priemer 210 mm a aktívnu dĺžku 100 mm. Jeho samotný výkon dosahuje 175 kW. Jednotlivé verzie sa však líšia elektromotorom na zadnej náprave.

2025 porsche macan ev electric motor
Predný a zadný elektromotor Porsche Macan Turbo | Zdroj: Porsche

Zadný elektromotor od modelu Macan 4S má väčší priemer 230 mm a aktívnu dĺžku 150 mm, zatiaľ čo vrcholný Macan Turbo má na zadnej náprave pohonnú jednotku s aktívnou dĺžkou 210 mm pre ešte vyšší výkon. Elektromotor poskytuje vysoký krútiaci moment (spolu s predným motorom je to až 1 130 Nm), vysokú úroveň trvalého výkonu a maximálnu účinnosť až 97 %.  Pri „bežných“ Macanoch je vinutie v zadnom synchrónnom motore s permanentným magnetom v tvare písmena U a zvarené na jednej strane. V prípade vrcholu ponuky – modelu Porsche Macan Turbo – je však vinutie odlišné, v tvare zahnutej hokejky zvarenej na oboch stranách.

Zatiaľ čo štandardné verzie majú prevodový pomer zadného elektromotora v rozpätí 9,8 (Macan a Macan 4) až 10,0 (Macan 4S), Macan Turbo má aj prevodovku s prevodovým pomerom 9,0, ktorá je navrhnutá tak, aby odolala väčším silám. Navyše tu nájdeme aj spomínanú elektronicky riadenú uzávierku diferenciálu zadnej nápravy pre Porsche Torque Vectoring Plus.

Výkonová elektronika s polovodičmi z karbidu kremičitého (SiC)

Impulzný menič obsahuje výkonovú elektroniku, ktorá premieňa jednosmerný prúd z batérie na trojfázový striedavý prúd pre elektromotory. Hlavnými rozlišovacími znakmi sú prúdová zaťažiteľnosť a polovodičový materiál. Impulzný menič použitý v elektromotore na prednej náprave využíva ako polovodičový materiál kremík.

formula e pascal wehrlein london 2024 porsche tagheuer
Pohľad do boxov tímu TAG Heuer Porsche | Zdroj: Tomáš Meňuš

V impulznom meniči na zadnej náprave všetkých modelov Macan sa v záujme vyššej účinnosti používa vysoko účinný polovodičový materiál silicon carbide (SiC). Ten si automobilka vyskúšala napríklad pri elektromotoroch monopostov Formuly E, kde minulý rok získala titul majstra sveta. Použitie karbidu kremíka výrazne znižuje straty v impulznom meniči a dovoľuje vyššie spínacie frekvencie. Vo výsledku tak impulzný menič na zadnej náprave v modeli Porsche Macan Turbo dosahuje prúd až 900 A.

Test Porsche Macan 4: Batéria a nabíjanie

Elektromobil Porsche Macan používa 100 kWh lítiovo-iónový akumulátor, ktorého využiteľná kapacita batérie je 95 kWh. Chemické zloženie anódy je 100-percentný grafit, ktorý pomáha ku zvýšeniu počtu možných nabíjacích cyklov. Katóda akumulátora potom pozostáva z niklu, mangánu a kobaltu (NMC) v pomere 8:1:1.

battery porsche macan turbo ev baterie kwh
Akumulátor Porsche Macan Turbo 2025 | Zdroj: Porsche

Samotná batéria je zospodu fyzicky chránená ľahkým, ale pevným ochranným krytom z kompozitného materiálu so sklenenými vláknami. Nová platforma PPE ponúkne vďaka 800 V architektúre výborný maximálny nabíjací výkon až 270 kW, čo znamená nabitie z 10 na 80 % SoC už za 21 min.

Nabíjací port v prípade Macanu nie je len jeden, nájdeme tu rovno dva. Nabíjací port s CCS konektorom v ľavom zadnom blatníku umožňuje rýchle DC nabíjanie aj pomalé AC nabíjanie. Naopak port v pravom zadnom blatníku (Type 2) je vyhradený len pre AC charging, pri čom palubná AC nabíjačka dosahuje výkon 11 kW.

Možnosť aktivovať si predohrev akumulátor manuálne tu nenájdeme. Predohrev baterky je riešený automaticky, spustí sa po zadaní nabíjačky do cieľa navigácie. Po príjazde do cieľa má tak akumulátor optimálnu teplotu, tak ako to bolo aj v našom prípade pred meraním nabíjacej krivky v mraze.

Nabíjacia krivka

Jednou z hlavných predností nového Macanu je jeho nabíjací výkon. Výrobcom udávaný maximálny nabíjací výkon 270 kW pre BEV Porsche Macan sa nám dokonca podarilo prekročiť a namerali sme hodnotu 286,8 kW. Nabíjanie pri tom prebiehalo v mrazivej teplote 0 stupňov Celzia. Zaujímavosťou je, že krivka má mierne odlišný priebeh aj maximum oproti Audi SQ6 e-tron postavenému na rovnakej platforme PPE, ktoré využíva rovnaký akumulátor.

2025 porsche macan turbo charging curve soc ladekurve
Nabíjacia krivka Porsche Macan Turbo podľa SoC

Uvádzaný maximálny nabíjací výkon sa drží až do 35 % nabitia akumulátora a nad úrovňou 200 kW sa udrží až do 56 % SoC. Následne však postupne klesá na úroveň približne 100 kW pri 81 % SoC, pri čom v rozmedzí 10-80 % dosahuje perfektný priemerný výkon vyše 207 kW. Pokračovať v nabíjaní ďalej nad 80 % má význam len v prípade, že sa práve neponáhľate a pripravujete vozidlo na dlhšiu jazdu. V opačnom prípade je lepšie vyraziť na cestu a nabíjať opäť až pod 10 % SoC.

2025 porsche macan turbo charging curve time ladekurve zeit
Nabíjacia krivka Porsche Macan Turbo podľa času

Referenčné nabíjanie z 10 na 80 % SoC nám trvalo presne 21 minút, čiže aj v mrazivej zime dokáže splniť výrobcom udávanú hodnotu. Počas celého nabíjania zo 9 na 91 % SoC sa nám za 35 minút podarilo doplniť dodatočný (zimný diaľničný) dojazd približne 350 kilometrov. Prvých 50 % energie sa dá pri takto vybitej baterke získať za približne 12 minút, čo je vďaka mierne odlišnému tvaru nabíjacej krivky ešte o kúsok rýchlejšie než pri Audi.

Test Porsche Macan Turbo: Spotreba a dojazd

Výrobca udáva pre nami testovanú konfiguráciu Porsche Macan Turbo kombinovanú spotrebu 19,5 kWh / 100 kilometrov a dojazd až 562 kilometrov. My sme však vozidlo testovali na zimných pneumatikách a v teplotách pod bodom mrazu.

bev electric porsche macan turbo test consumption verbrauch kwh/100km
Spotreba Porsche Macan Turbo 2025

Náš klasický test spotreby odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime vozidlo dosiahlo spotrebu 17,7 kWh / 100 km, pri čom vonkajšia teplota sa pohybovala na 3 stupňoch Celzia. Tempo jazdy bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd aj v zime mohol pohybovať na úrovni takmer 540 kilometrov.

Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - zimné pneu
VozidloSpotrebaTeoretický el. dojazdVonkajšia teplota
Dacia Spring10,9 kWh / 100 km246 km4 °C
Mini Aceman E12,9 kWh / 100 km298 km4 °C
Mini Aceman SE13,9 kWh / 100 km354 km3 °C
Škoda Superb Combi PHEV14,0 kWh / 100 km141 km (plug-in hybrid)14 °C
Cupra Born VZ16,5 kWh / 100 km478 km3 °C
Porsche Macan Turbo17,7 kWh / 100 km537 km3 °C
BMW M521,6 kWh / 100 km86 km (plug-in hybrid)3 °C
Audi Q8 e-tron Edition Dakar22,8 kWh / 100 km465 km6 °C
Mercedes-Benz EQV 30022,9 kWh / 100 km393 km2 °C
Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology26,4 kWh / 100 km439 km4 °C
Audi SQ6 e-tron27,0 kWh / 100 km351 km3 °C

Naraz s ním sme testovali aj spotrebu Audi SQ6 e-tron. To dosiahlo za rovnakých podmienok podstatne vyššiu spotrebu, a to až 27,0 kWh / 100 km. To je priam neuveriteľný rozdiel, Porsche je totiž aj ťažšie, má väčší rozmer kolies a podstatne vyšší výkon.

Autá boli nabité približne rovnako (cca. 80 % SoC), teplota baterky bola v prípade Audi na úrovni 16 stupňov. Porsche ju malo chladnejšiu s teplotou 13 stupňov Celzia. Teplota v kabíne sa pohybovala okolo 21 stupňov Celzia.

audi q6 etron porsche macan turbo 2025 test consumption range
Porovnanie prednej časti Porsche Macan Turbo a Audi SQ6 e-tron

Samozrejme sme ich vyskúšali aj na diaľnici, keď sme absolvovali trasu po diaľnici D4. Tam pri obvyklej priemernej rýchlosti 120 km/h bola spotreba Porsche Macan Turbo na úrovni 26,9 kWh / 100 km, čo znamená reálny diaľničný dojazd vyše 350 kilometrov. A to napriek tomu, že vonkajšia teplota sa pohybovala na úrovni 3 stupňov Celzia.

Rovnako sme testovali aj diaľničnú spotrebu spolu s Audi, ktoré opäť išlo na najdlhší tempomatový odstup v závese za Macanom. Podvozok oboch vozidiel sme znížili do najnižšej možnej jazdnej úrovne. Audi tu dosiahlo spotrebu 30,6 kWh / 100 km.

Oproti modelu Audi SQ6 e-tron (s menším rozmerom kolies a výkonom nižším o 122 koní) tak Porsche dosahuje na diaľnici o 13 % nižšiu spotrebu. K tomu však dozaista prispieva aj koeficient odporu vzduchu 0,25 (Porsche Macan) vs. 0,28 (Audi Q6 e-tron).

range audi q6 etron porsche macan turbo 2025 test
Porovnanie zadnej časti Porsche Macan Turbo a Audi SQ6 e-tron

Technické údaje Porsche Macan Turbo

Rozmery (dĺžka x šírka x výška)4 784 x 1 938 x 1 621 mm, rázvor 2 893 mm
Maximálna svetlá výška (off-road režim)224 mm
Maximálna brodivosť (off-road režim)340 mm
Pohotovostná hmotnosť2 405 kg
Celková hmotnosť2 950 kg
Maximálna hmotnosť prívesu750 kg nebrzdený, 2 000 kg brzdený
Koeficient odporu vzduchu (cx)0,25
Maximálny kombinovaný výkon elektromotorov470 kW (639 k), pohon oboch náprav (AWD)
Krútiaci moment1 130 Nm
Kombinovaná spotreba (WLTP)19,5 kWh / 100 km
Kombinovaný dojazd (WLTP)562 km
Maximálna rýchlosť260 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h3,3 s
Kapacita batérie100 kWh (95 kWh využiteľných)
Maximálny výkon DC nabíjania270 kW
Výkon palubnej AC nabíjačky11 kW
Objem batožinového priestoru480 l / 1 288 l + frunk 84 l
Cena testovaného vozidla150 528,61 €

Elektrické Porsche Macan Turbo: Cena, výbava a konkurencia

Základná cena Porsche Macan v roku 2025 začína na úrovni 87 051 eur s DPH (23 %). Ide o vstupný model s výkonom 250 kW, pohonom zadnej nápravy a zároveň aj najdlhším dojazdom (až 644 km v kombinovanom cykle WLTP)

preiss 2025 electric Porsche Macan Turbo price
2025 Porsche Macan Turbo Cena

Nami testovaná verzia Porsche Macan Turbo s pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom 470 kW (639 koní) štartuje na sume 124 843 eur. Cena testovaného kusu Porsche Macan Turbo s množstvom príplatkov sa zastavila na cifre 150 528,61 eur.

Ku konkurencii môžeme napríklad zaradiť Mercedes EQE SUV. Vrcholný model Mercedes-Benz EQE 53 AMG 4MATIC+ SUV poskytuje podobný výkon 460 kW (625 koní), v šprinte z nuly na stovku ho však Porsche porazí o 0,4 sekundy (0-100 km/h za 3,7 s).

Mercedes-Benz EQE 53 AMG 4MATIC+ SUV | Zdroj: Mercedes-Benz

Cena elektromobilu Mercedes-Benz EQE 53 AMG 4MATIC+ SUV začína na sume 139 199,10 eur. Rozmermi karosérie je o čosi väčší, no ponúkne o niečo menší akumulátor s využiteľnou kapacitou 90,6 kWh pre dojazd 452 kilometrov. Najväčší rozdiel je potom v maximálnom nabíjacom výkone, ktorý vrcholí už pri 170 kW (Porsche Macan ponúkne vďaka 800 V architektúre nabíjací výkon až 270 kW).

V budúcnosti mu v koncerne vyrastie konkurencia v podaní Audi RS Q6 e-tron, no zatiaľ Audi ponúka len o čosi slabší športový model Audi SQ6 e-tron s výkonom 380 kW (517 koní).

Audi SQ6 e-tron
Audi SQ6 e-tron

Ten sme testovali naraz s Porsche pre čo najlepšie porovnanie za rovnakých podmienok. Cena Audi SQ6 e-tron na Slovensku štartuje na úrovni 96 660 eur. Spolu s príplatkovou výbavou sa cena testovaného vozidla vyšplhala až na sumu 116 974 eur.

Modelovou modernizáciou v uplynulých dňoch prešlo aj BMW iX. Práve dizajnové zmeny prijala veľká časť publika s nadšením – mnohým totiž pôvodné iX dizajnovo nevyhovovalo.

BMW iX 2026
BMW iX 2026

Jeho vrcholná verzia BMW iX M70 xDrive ponúka výkon až 485 kW (659 koní) a dojazd 577 kilometrov podľa WLTP. Nabitie akumulátora z 10 na 80 % zaberie 35 minút. Cena BMW iX M70 xDrive po facelifte začína od 125 620 eur.

Tesla Model Y Juniper Facelift 2025 | Zdroj: Tesla

Začiatkom roka 2025 prešiel modernizáciou prešiel aj najpredávanejší elektromobil na svete, Tesla Model Y. V budúcnosti môžeme očakávať aj príchod športovej verzie Performance, ktorá v minulosti ponúkla výkon vyše 500 koní. V prípade, ak príde s rovnakým pohonom ako nová Tesla Model 3 Performance, môžeme od vozidla očakávať systémový 461 kW (627 koní).

Galéria

Záverečné hodnotenie

Keď sme minulý rok v teste chválili Porsche Macan 4, skonštatovali sme, že ide o jedno z najlepších SUV na trhu – a to nielen elektrických. Len ťažko sme si predstavovali, ako by sa dalo ešte viac vylepšiť.

Nové Porsche Macan Turbo však posúva hranice ešte ďalej. Nejde pri tom len o ohromný výkon, dynamické parametre, či perfektné jazdné vlastnosti. Auto je taktiež extrémne komfortné a tiché aj na obrovských zimných pneumatikách. Testovali sme ho v januári, kedy denná teplota kolísala okolo bodu mrazu a vonku bolo častokrát poriadne nasnežené. Koniec koncov, zobrali sme ho aj nad Kremnicu do známeho lyžiarskeho strediska na Skalke (1 231 m. n. m.).

bev electric porsche macan turbo test verdict
Verdikt Porsche Macan Turbo test 2025

V pomere k výkonu a karosérii SUV bola výborná aj zimná spotreba (v rozumných hodnotách sa držala aj na diaľnici). Prekvapila nás však nielen efektivita tohto vrcholného elektromotora, ale aj efektivita kúrenia/klimatizácie v zime. Úplne na špičke doby sú parametre nabíjania, kedy sa nám aj v mraze podarilo podstatne prekonať maximálny nabíjací výkon udávaný výrobcom… Nameraný maximálny nabíjací výkon takmer 287 kW a priemerný výkon v spektre 10-80 % SoC na úrovni 207 kW má na našom trhu len jediného premožiteľa – Porsche Taycan

✅ Klady

  • perfektné odladenie dávkovania vysokého výkonu
  • športové jazdné vlastnosti a zároveň výborný komfort na palube
  • špičkové predné adaptívne športové sedadlá
  • vysoký nabíjací výkon
  • výborná spotreba a solídny dojazd aj v zime po diaľnici

❌ Zápory

  • absencia režimu one-pedal-drive
  • privítali by sme manuálne tlačidlo aktivácie predohrevu akumulátora

Náš tip
Test Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology: Elektromobil je lepší v (takmer) každom ohľade
11. februára 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+