Test Renault Kangoo E-Tech Techno EV45: Popoluška v trblietavých šatách

Zdroj: Michal Lauko

Hoci segment rodinných MPV postavených na osobnej platforme výrobcovia pomaly opúšťajú, modely na úžitkovej platforme sa stále držia v ponuke. Renault na prelome rokov 2023 a 2024 dokonca svoju ponuku rozšíril, kedy ku úžitkovému elektromobilu Kangoo Van pridal do ponuky aj jeho osobnú verziu s elektrickým pohonom. Test Renault Kangoo E-Tech Electric Techno EV45 odhalí jeho silné aj slabé stránky.

Už v roku 1997 zišiel z výrobných liniek závodu v Maubeuge prvý Renault Kangoo, ktorý sa svojím jedinečným praktickým dizajnom a posuvnými bočnými dverami stal jedným zo zakladateľov segmentu MPV. Hneď po uvedení na slovenský trh v roku 1998 dosiahol predajný úspech, predalo sa ho viac než 300 kusov. To vtedy predstavovalo viac než 10-percentný podiel na celom portfóliu vozidiel Renault, čím predbehol aj zavedený model strednej triedy Laguna.

Renault Kangoo 1. generácie | Zdroj: Renault

O 25 rokov neskôr už počet vyrobených vozidiel Kangoo prekročil 4,4 milióna kusov. Aktuálne sa vyrába už v tretej generácii a je to taktiež najpredávanejšie elektrické vozidlo vo svojom segmente.

Rodina Kangoo sa totiž v priebehu rokov rozrástla čo sa týka variantov dĺžky, výbavy aj pohonu. V najbližších týždňoch výrobca avizuje uvedenie predĺženej verzie pre úžitkovú aj osobnú verziu. Osobná predĺžená verzia prinesie aj tretí rad sedadiel, čím ponúkne celkom až 7 miest na sedenie.

Renault Kangoo E-Tech Electric

Recenzia Renault Kangoo E-Tech Electric Techno EV45 prináša odpovede na otázky ohľadom priestoru, pocitu z jazdy, parametrov či spotreby a dojazdu.

Test Renault Kangoo E-Tech Techno: Karoséria a jazdné vlastnosti

Ako býva zvykom, aj Renault Kangoo medzigeneračne narástol. Prvá generácia začínala na úrovni štyroch metrov, druhá generácia štandardnej dĺžky dosahovala 4,2 metra a súčasný model meria na dĺžku 4 488 mm. Šírka vozidla je 1 859 mm, výška 1 801 mm a rázvor dosahuje hodnotu 2 716 mm. Na rozdiel od prvej generácie, ktorú v danej dobe bolo možné označiť až za (podarený) módny výstrelok, je tretia generácia citeľne konzervatívnejšia. Skelet karosérie totiž zdieľa v rámci širšej kooperácie aj s vozidlami Mercedes-Benz triedy T / EQT / Citan a Nissan Townstar.

Úžitková verzia Renault Kangoo Van E-Tech Electric | Zdroj: Renault

Zaujímavosť úžitkovej verzie modelu Kangoo Van, ktorou je absencia B-stĺpika pre väčší nakladací otvor aj z bočnej strany, v osobnej verzii Kangoo nenájdeme. Dozaista to majú na svedomí najmä požiadavky na pevnosť konštrukcie karosérie a bezpečnosť pasažierov. Praktické zadné bočné posuvné dvere sú však prítomné aj tu.

Renault Kangoo E-Tech Electric

Veľmi podarená je v prípade testovaného vozidla metalická farba modrá Sodalite. Z vozidla, ktoré bolo stvorené primárne za praktickým účelom, robí v kombinácii s čiernymi a chrómovými doplnkami aj veľmi elegantné auto. Svoj podiel na tom určite majú aj 17-palcové leštené disky z ľahkých zliatin.

Zvolený lak a disky kolies posúvajú auto vizuálne na vyššiu úroveň

Čo nás taktiež veľmi príjemne prekvapilo, sú jazdné vlastnosti vozidla. Prispieva k tomu nízko položené ťažisko vďaka akumulátoru uloženému v podlahe pred zadnou nápravou, čo zlepšuje aj rozdelenie hmotnosti medzi nápravami. Vďaka dlhému rázvoru vozidlo poskytuje vysokú stabilitu v priamke, pozitívnou správou je aj ochota držať stopu v zákrute bez akéhokoľvek zaváhania, ktoré by sa prenášalo do karosérie.

Pohľad spredu
Pohľad zozadu

Klasické slovenské dilatačné špáry najmä v zákrutách diaľničných nájazdov, ktoré robia pri vyššej rýchlosti problém mnohým súčasným SUV, sú pre vysoký Renault Kangoo brnkačka. Nielen že sa nenakláňa, ale ani zadná náprava neodskočí a karosérie krásne kopíruje krivku stopy kolies. Za takéto precízne nastavenie podvozku si Renault zaslúži veľkú pochvalu.

Test Renault Kangoo E-Tech Techno: Interiér a batožinový priestor

Už tradične je najväčšou devízou vozidiel kategórie MPV práve priestranný interiér. Ten je v prípade súčasnej generácie Kangoo citeľne rozľahlý najmä do šírky a výšky.

Pri jazde sa navyše do kabíny prenáša len minimum ruchov vo forme neželených zvukov či vibrácií, čo je na MPV vychádzajúce z úžitkového vozidla nevídané. Konštruktéri evidentne dbali na vysokú úroveň izolácie.

Interiér Renault Kangoo vo verzii Techno

Pred, resp. nad hlavami predných pasažierov sa nachádza ešte dodatočný úložný priestor. Zaujímavým doplnkom je úložný priestor v kaplnke prístrojového štítu. V rámci príplatkovej výbavy je možné ho rozšíriť o USB nabíjačky a držiak na telefón. Tento prvok ocenia nielen kuriéri šoférujúci úžitkovú verziu Kangoo, ale aj rodina na dovolenke.

Praktická schránka s nabíjacími konektormi
Predné sedadlá sú príjemné
Materiál poťahov pôsobí odolne

Predné aj zadné sedadlá sú pohodlné, horšie to je však s pozdĺžnym priestorom v druhom rade. Za vyššieho predného pasažiera sa pohodlne zmestí len nižšia osoba alebo dieťa. Dôvodom je najmä vyšší posed cestujúcich v druhom rade z dôvodu batérie umiestnenej pod zadnými sedadlami. Úchytmi na detské sedačky ISOFIX sú vybavené len krajné zadné sedadlá.

Posed vzadu je vyšší oproti predným sedadlám, celé chodidlá pod ne nezmestíte
Vyslovene rodinným cestovným doplnkom sú sklopné stolčeky pre zadných pasažierov
Vedľa seba vôjdu aj tri detské sedačky, ideálne s najväčším dieťaťom uprostred

Prekvapí, že v tejto triede nie sú vzadu tri samostatné a vyberateľné sedadlá, ale štandardná sklopná a posuvná lavica v pomere 60:40. Výhodou ale je, že posuvné zadné sedadlá sa dajú nielen sklopiť, ale aj vyklopiť smerom ku predným sedadlám. Tým sa batožinový priestor podstatne zväčší na dĺžku.

Zadný rad sedadiel sa dá sklopiť, alebo vyklopiť a posunúť až ku prednému
Vďaka veľkému nakladaciemu otvoru Kangoo pomôže aj s údržbou záhrady

Základná kapacita batožinového priestoru je 775 litrov, po sklopení sedadiel sa zväčší až na 2 800 litrov. Veľkú pochvalu si zaslúži celé čalúnenie interiéru vrátane batožinového priestoru, kde Renault použil veľmi kvalitný koberec, ktorý sa na rozdiel od lacnejších materiálov veľmi jednoducho vysáva.

Pri spotrebe zaváži aj tvar vozidla, neprekvapí tak vyššia spotreba pri MPV či dodávkach | Zdroj: Michal Lauko
Ocenenie si zaslúži kvalitný koberec s krátkym vlasom
Plato je rozdelené na dva segmenty

Test Renault Kangoo E-Tech Techno: Infotainment a asistenčné systémy

Prístrojová doska sa Renaultu veľmi podarila a aj umelá imitácia dreva vďaka svojmu dizajnu a povrchovej úprave pôsobí luxusným dojmom. Vysoké kvality dosahuje aj 7-palcový digitálny prístrojový štít, ktorý zobrazuje všetky podstatné informácie. V tejto triede prekvapí aj možnosť zobrazenia presného tlaku v pneumatikách.

Kokpit Renault Kangoo E-Tech Electric vo verzii Techno

Taktiež otočné ovládače automatickej dvojzónovej klimatizácie sú veľmi pekné a dobre sa s nimi pracuje. Trošku slabší dojem zanechávajú tlačidlá nad nimi, ktorých konštrukcia pôsobí subtilne. Horšie to je s voličom jazdných režimov, ktorý vyzerá zastaralo a nemá najpresnejší chod.

Pekne spracované otočné ovládače klimatizácie sú už tradičnou pýchou Renaultu
Dekor z imitácie dreva spríjemňuje pobyt v interiéri

V porovnaní s výbornou grafikou digitálneho prístrojového štítu nás sklamala grafika centrálneho displeja infotainmentu. Na nej už vidno pokročilý vek. Ďalším problémom je, že vonkajšie krycie sklo s matným povrchom (zrejme na zvýšenie odolnosti) mení zobrazované tvary a text na rozpité a ťažko čitateľné.

Chýba tiež možnosť regulácie hlasitosti otočným ovládačom. Tradičná Renaultová páčka schovaná pod volantom je značne nepraktická na používanie. Spravidla o ňu človek zavadí vtedy keď ju nepotrebuje použiť, a naopak keď ju potrebuje, tak na ňu absolútne nevidí.

Infotainment pôsobí veľmi zastaralo a obraz je vplyvom matného krycieho skla rozpitý
Navigácia zobrazuje aj akčný rádius

Treba ale vyzdvihnúť prítomnosť bezdrôtového spojenia cez Android Auto, ktoré nie je samozrejmosťou ani v niektorých drahších osobných autách.

Vozidlo bolo vybavené rozsiahlym balíčkom asistenčných systémov. Veľmi dobre fungoval adaptívny tempomat s funkciou stop&go, ktorý vodiči ocenia najmä v kolónach. Asistent vedenia v jazdných pruhoch je tiež plne použiteľný, systémy tu pracujú premyslene a bez vzniku rizikových situácii.

Prehľad ponuky asistenčných systémov
Nastavenie asistenta jazdných pruhov

Oproti nedávno testovanej novej generácii Renault Espace tu oveľa spoľahlivejšie pracuje aj systém monitorovania mŕtveho uhla. V Espace mal problémy zachytiť najmä väčšie osobné vozidlá, kamióny či autobusy; no v prípade Kangoo spoľahlivo upozorňoval na každé vozidlo nachádzajúce sa v mŕtvom uhle.

Test Renault Kangoo E-Tech Techno: Batéria a nabíjanie

Pohon vozidla zaobstaráva elektromotor s maximálnym výkonom 90 kW. Keďže ide o vozidlo vychádzajúce zo spaľováku, motor je umiestnený vpredu a poháňa kolesá prednej nápravy. Najväčší 30-minútový výkon motora však dosahuje len 51 kW, čo je v prípadne vozidla plne obsadeného rodinou aj s batožinou málo. Či už dlhá diaľničná jazda, alebo dlhé stúpania na hory nebudú úplne to, na čo je elektrické Kangoo stavané. A tu prechádzame k ďalšiemu problému.

Na vozidlo s relatívne vysokou spotrebou má akumulátor pomerne malú kapacitu. Tá dosahuje hodnoty 45 kWh, čo sa v praxi ukazuje ako veľmi málo. Najlepším rajónom pre elektrické Kangoo tak bude práve mesto a prímestské lokality. V takom prípade nie sú kladené vysoké požiadavky na dojazd a vozidlo dosahuje aj nižšiu spotrebu elektrickej energie. Napríklad na rozvoz a zvoz detí do/zo školy či na krúžky, je vozidlo priam ideálne. Tiché, ekologické, priestranné, s ľahkým nastupovaním a nízkymi prevádzkovými nákladmi.

Súvisiacie články
Nabíjací konektor je ukrytý vpredu pod dvierkami, ktoré sa otvárajú tlačidlom zvnútra

Renault ponúka dve verzie, ktoré sa však nijako nelíšia kapacitou akumulátora, ale rýchlosťou nabíjania. Základná verzia ponúkne výlučne AC nabíjanie výkonom do 11 kW. Nami testovaná verzia disponovala aj DC nabíjaním až do 80 kW a rýchlejším 22 kW AC nabíjaním.

Vozidlo sme nabíjali aj striedavým prúdom z domáceho wallboxu, čo je asi najvhodnejší spôsob nabíjania nového Kangoo. Relatívne malý akumulátor sa nabije rýchlo a lacno. Hodinka na obed postačí na nabitie dodatočných 50 % kapacity.

Nabíjacia krivka

Nabíjacia krivka na verejnej nabíjacej stanici odhalila, že maximálny výkon DC nabíjania je dostupný len počas pár minút. Už pri stave nabitia na 50 % totiž začína celkom rýchlo klesať a pri SoC 80 % dosahuje hodnoty AC nabíjania.

Nabíjacia krivka Renault Kangoo E-Tech EV45

Referenčné nabíjanie z 20 na 80 percent SoC trvá približne 34 minút. Výrobcom udávaná hodnota rýchlosti nabitia z 15 na 80 % za 0:37 hod sa dá považovať za reálnu.

Počas nášho 36 minútového nabíjania sa dojazd vozidla zvýšil zo 43 km na 175 kilometrov. To znamená dodatočných 132 kilometrov dojazdu, čo už samo o sebe veľmi neláka na absolvovanie dlhých ciest.

Test Renault Kangoo E-Tech Techno: Spotreba a dojazd

Tu sa dostávame ku kameňu úrazu. Na vozidlo s relatívne vysokou spotrebou má akumulátor pomerne malú kapacitu a počas testu sa reálny dojazd pri plne nabitom akumulátore pohyboval okolo 160 až 200 km.

Renault Kangoo E-Tech Electric Techno EV45

Spotreba sa pri bežnej jazde po meste pohybovala približne na úrovni okolo 20 kWh / 100 km. Pri vonkajšej teplote 8 stupňov Celzia sme odmerali aj bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime vozidlo dosiahlo spotrebu 18,4 kWh / 100 km.

Tempo bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. Klimatizácia bola nastavená na 22 stupňov Celzia. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd mohol pohybovať na úrovni 200 až 250 kilometrov, a teda sa priblížiť ku výrobcom udávanému dojazdu 285 km podľa WLTP. To by však vyžadovalo priemernú spotrebu 15,8 kWh / 100 km, čo sa v našom teste ukázalo ako nereálne.

Porovnanie spotreby prímestský okruh 2024 - zimné pneu
VozidloSpotrebaTeoretický el. dojazdVonkajšia teplota
Citroen ë-C4 X11,2 kWh / 100 km413 km12 °C
Fiat 600e11,3 kWh / 100 km450 km12 °C
MG4 Electric Elegance11,7 kWh / 100 km527 km11 °C
Hyundai Ioniq 6 Premium11,8 kWh / 100 km627 km10 °C
Škoda Enyaq 8512,9 kWh / 100 km597 km7 °C
Jeep Avenger13,1 kWh / 100 km387 km7 °C
Volkswagen ID.7 Pro13,7 kWh / 100 km562 km5 °C
Škoda Enyaq Coupé 85x13,8 kWh / 100 km558 km7 °C
Hyundai Kona Electric14,2 kWh / 100 km461 km12 °C
Volkswagen ID. Buzz Pro15,1 kWh / 100 km510 km12 °C
Kia EV6 GT15,3 kWh / 100 km474 km21 °C
BMW i5 M60 xDrive15,8 kWh / 100 km514 km10 °C
Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC15,8 kWh / 100 km573 km12 °C
Mercedes-Benz EQA 350 4MATIC16,0 kWh / 100 km416 km4 °C
Cupra Tavascan 4Drive16,0 kWh / 100 km481 km7 °C
Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC16,0 kWh / 100 km416 km7 °C
Mercedes-Benz EQE 350 SUV 4MATIC16,0 kWh / 100 km566 km15 °C
Volvo EX30 Single Motor Long Range16,7 kWh / 100 km383 km4 °C
Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC18,0 kWh / 100 km108 km (Plug-in hybrid)16 °C
Renault Kangoo EV4518,4 kWh / 100 km245 km8 °C
Porsche Cayenne E-Hybrid23,3 kWh / 100 km94 km (Plug-in hybrid)10 °C

Asi nikoho neprekvapí, že na diaľnici je spotreba vozidla s vysokou stavbou karosérie relatívne vysoká. Konštrukcia karosérie je prispôsobená aj zástavbe spaľovacieho motora, keďže vychádza zo spaľovacej verzie. Vyššie spomínané sa prejavilo najmä na spotrebe pri vyšších rýchlostiach, pri diaľničnej jazde hovoríme o spotrebe okolo 29 kWh / 100 km. V praxi to znamená nabíjanie každých 100 kilometrov, aby sme sa pohybovali medzi 20 až 80 % SoC.

Položka “Tok energie” zobrazuje efektný prierezový náhľad

Porovnanie diaľničnej spotreby 2024
VozidloSpotrebaTrasaVonkajšia teplotaPoznámka
Porsche Taycan18,8 kWh / 100 kmBratislava-Nitra a späť24-27 °CLimit 110 + 130 km/h
Tesla Model 3 Performance18,8 kWh / 100 kmBratislava-Nitra a späť24-31 °CLimit 110 + 130 km/h
Fiat 500e18,9 kWh / 100 kmBratislava-Dunajská Streda a späť17 °CTempomat 120 km/h
BMW i4 xDrive4019,2 kWh / 100 kmBratislava-Nitra a späť25 °CTempomat 120 km/h
Volkswagen ID.7 Pro Tourer19,2 kWh / 100 kmDiaľnica D425 °CTempomat 120 km/h
Hyundai Ioniq 619,5 kWh / 100 kmSenec-Piešťany a späť7-11 °CLimit 110 + 130 km/h
BMW iX221,0 kWh / 100 kmBratislava-Malacky a späť10-11 °CTempomat 120 km/h
Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC21,0 kWh / 100 kmBratislava-Malacky a späť10-11 °CTempomat 120 km/h
MG Cyberster AWD21,1 kWh / 100 kmDiaľnica D47-8 °CTempomat 120 km/h
Škoda Enyaq 6021,1 kWh / 100 kmBratislava-Žilina14-17 °CTempomat 120 km/h
Tesla Model S Plaid21,3 kWh / 100 kmDiaľnica D422 °CTempomat 120 km/h
Škoda Enyaq 8521,4 kWh / 100 kmBratislava-Budapešť a späť7-13 °CTempomat 120 km/h
Volkswagen ID.7 Pro21,5 kWh / 100 kmBratislava-Žilina a späť1,5-7 °CLimit 110 + 130 km/h
Škoda Enyaq Coupé 85x21,5 kWh / 100 kmBratislava-Žilina a späť10-15 °CLimit 110 + 130 km/h
MG4 Electric Elegance21,6 kWh / 100 kmBratislava-Žilina7-8 °CLimit 110 + 130 km/h
Porsche Macan 421,7 kWh / 100 kmDiaľnica D45-6 °CTempomat 120 km/h
Volvo EX30 Single Motor Long Range21,9 kWh / 100 kmBratislava-Malacky a späť14 °CTempomat 120 km/h
Mini Countryman SE ALL422,0 kWh / 100 kmDiaľnica D422 °CTempomat 120 km/h
Mercedes-Benz EQA 350 4MATIC22,4 kWh / 100 kmKúty-Bratislava12 °CTempomat 120 km/h
Hyundai Kona Electric22,7 kWh / 100 kmBratislava-Žilina17-19 °CLimit 110 + 130 km/h
BMW i5 M60 xDrive23,8 kWh / 100 kmBratislava-Žilina7-8 °CLimit 110 + 130 km/h
Audi Q6 e-tron quattro23,8 kWh / 100 kmBratislava-Piešťany a späť24-33 °CLimit 110 + 130 km/h
Ssangyong Torres EVX24,1 kWh / 100 kmDiaľnica D420 °CTempomat 120 km/h
Volkswagen ID. Buzz Pro24,2 kWh / 100 kmBratislava-Malacky a späť16 °CTempomat 120 km/h
Mercedes-Benz eSprinter 420 Long Pro28,0 kWh / 100 kmPiešťany-Senec17 °CTempomat 95 km/h (N2)
Renault Kangoo EV4529,1 kWh / 100 kmBratislava-Piešťany a späť10-11 °CLimit 110 + 130 km/h
Kia EV932,4 kWh / 100 kmBratislava-Žilina1,5-7 °CLimit 110 + 130 km/h

Tu treba dodať, že je veľký rozdiel medzi tempom 110 km/h a 130 km/h. Napovedá tomu aj maximálna rýchlosť 135 km/h, a teda pri sto tridsiatke sa vozidlo pohybuje už na limitoch podmienok, pre ktoré bolo optimalizované. Pri 110 km/h rýchlosti v optimálnych podmienkach je možné dosiahnuť spotrebu v rozmedzí  20 až 25 kWh / 100 km.

Technické údaje

Rozmery (dĺžka x šírka x výška)4 488 x 1 859 x 1 801 mm, rázvor 2 716 mm
Pohotovostná hmotnosť1 870 kg
Celková hmotnosť2 370 kg
Maximálna hmotnosť prívesu750 kg nebrzdený, 1 500 kg brzdený
Koeficient odporu vzduchu (cx)0,35
Maximálny výkon elektromotora90 kW (120 k), pohon zadnej nápravy
Najvyšší 30-minútový výkon elektromotora51 kW (68 k)
Krútiaci moment245 Nm
Udávaný dojazd (WLTP)285 km
Maximálna rýchlosť135 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h12,6 s
Kapacita batérie48 kWh (45 kWh využiteľných)
Výkon DC nabíjania80 kW
Výkon palubnej nabíjačky22 kW
Objem batožinového priestoru775 l / 2 800 l
Cena testovaného vozidla46 150 €

Test Renault Kangoo E-Tech Techno: Cena, výbava a konkurencia

Základná cena osobnej verzie Renault Kangoo EV45 štartuje na sume 38 900 eur s DPH. To je však cena za model s výlučnou možnosťou AC nabíjania výkonom 11 kW a základnou výbavou Equilibre. Za príplatok 1 200 eur zákazník dostane možnosť DC nabíjania a vyšší výkon nabíjania striedavým prúdom, 22 kW.

Renault Kangoo E-Tech Electric Techno EV45

Vyšší výbavový stupeň Techno začína na cenovke vyššej o 2 000 eur a obsahuje napríklad pozdĺžny strešný nosič, 17″ disky z ľahkých zliatin, vyhrievané predné sedadlá, automatickú dvojzónovú klimatizáciu (v prípade verzie s možnosťou DC nabíjania), alebo el. ovládanie okien v bočných posuvných dverách.

Cena testovaného vozidla po započítaní bonusu bola 46 150 eur s DPH. Príplatková výbava testovaného vozidla nad rámec sériovej výbavy Techno obsahovala napríklad paket Easy Pilot obsahujúci adaptívny tempomat s funkciou stop&go, digitálny prístrojový štít so 7″ farebným multifunkčným displejom a systém sledovania mŕtveho uhla, paket Easy Park Assist (parkovacie senzory a zadná parkovacia kamera), vyhrievaný volant a príplatkový lak modrá Sodalite za 650 €.

Citroen ë-Berlingo | Zdroj: Citroen

Čo sa týka konkurencie, modernizácie, ktorá priniesla kľúčové vylepšenia, sa nedávno dočkali aj úžitkové elektromobily Opel Combo Electric a Peugeot e-Rifter. Primárne išlo o pridanie tepelného čerpadla a predĺženie dojazdu. Ich koncernový súrodenec Citroen ë-Berlingo taktiež prešiel inováciou, ktorá mu predĺžila dojazd až na hodnotu 320 km.

Mercedes-Benz EQT 200 | Zdroj: Michal Lauko

Dvojičku k vozidlu Renault Kangoo predstavuje Nissan Townstar EV a taktiež aj Mercedes-Benz EQT, ktorý sme vo veľmi podobnej špecifikácii testovali minulú jeseň. Ten sa však pohybuje cenovo ešte o cca. 10 000 eur vyššie.

Galéria

Detail prednej časti
Detail prednej časti
Detail predného svetla
Bočné posuvné dvere
Batožinový priestor
Detail zadného svetla
Kokpit vodiča
Stredový tunel
Zásuvka Easy Life
Stropný úložný panel
Schránka za prístrojovým štítom
Držiak na telefón
Priestor na zadných sedadlách
Zadné bočné dvere
Napájacie konektory
Digitálny prístrojový štít
Výber rádiostaníc
Menu spotreby
Navigácia
Navigácia
Navigácia

Záverečné hodnotenie

Test Renault Kangoo E-Tech Electric v osobnej verzii ukázal, že ide o veľmi praktické a všestranné vozidlo pre väčšie rodiny či na prepravu menších nákladov okolo domu a záhrady. Niektoré prvky výbavy pôsobia moderným dojmom a na danú kategóriu vozidla sú až neobvyklé, iné však zaostávajú o niekoľko rokov vývoja, ako napríklad infotainment či samotné pohonné ústrojenstvo.

Malý akumulátor bez predohrevu spriahnutý s nie najmodernejším elektromotorom a zastavaný do vysokej karosérie výrazne obmedzujú jazdné výkony a dojazd vozidla, a teda aj jeho samotné použitie napríklad pri jazde po diaľnici. V kombinácii s vysokou cenou tak na slovenskom trhu asi nemožno od vozidla čakať veľký predajný úspech. To je však škoda, pretože základ je dobrý, jazdné vlastnosti ďaleko prekračujú hranice segmentu a pri zástavbe novšieho a lepšieho pohonného ústrojenstva by elektrickému Kangoo veľmi nebolo čo vyčítať.

Renault Kangoo E-Tech Electric Techno EV45

  • V testovanej konfigurácii veľmi elegantné vozidlo
  • Kvalitné a príjemné vyhotovenie interiéru
  • Praktický batožinový priestor aj vďaka variabilným zadným sedadlám
  • Prepracovaný digitálny prístrojový štít aj ovládanie klimatizácie
  • Množstvo dobre pracujúcich asistenčných systémov

  • Menej miesta pre nohy zadných pasažierov
  • Horšia grafika displeja infotainmentu
  • V praxi pomalé DC nabíjanie
  • Vyššia spotreba na diaľnici
  • Krátky dojazd

Náš tip
Premiéra prvého elektrického kombi od VW – Volkswagen ID.7 Tourer

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.