Na týždňový test sme dostali do redakcie výkonnejšiu verziu Elroqu. Ak by vás zaujímalo, ako na nás zapôsobila základná verzia s označením Škoda Elroq Essence 60, dočítate sa to v našom staršom teste. Aj preto sme boli veľmi zvedaví, kam sa tento model ešte dokáže posunúť v oblasti dojazdu, výkonu a celkového pôžitku z jazdy. Toto je test Škoda Elroq 85.
Test Škoda Elroq 85: Cena, výbava a konkurencia
Škodu Elroq nájdete vo verzii 85 celkovo v dvoch prevedeniach. Okrem toho si môžete vybrať aj Elroq 50 a Elroq 60. Najlacnejší Elroq 50 si viete kúpiť už od 33 810 €, pričom ponúka 52 kWh baterku a pohon zadnej nápravy. Verziu 60 kúpite už od 37 380 €, a to s väčšou, 59 kWh batériou. My sme testovali 85-ku, ktorej cena vo verzii Selection začína od 43 810 €, a drahšia Sportline je za 47 140 €. Obe ponúkajú rovnakú 77 kWh batériu a pohon zadnej nápravy.

Nami testovaný elektromobil bol v komunikačnej zelenej Timiano farbe, ktorá je za príplatok 644 €. K dispozícii máme na výber z 20″ a 21″ kolies, pričom tie väčšie sú za príplatok 803 €, no ako už vieme, z väčšími kolesami rastie aj spotreba. K dispozícii máte na výber ešte napríklad aj tepelné čerpadlo za 1 235 €, balík Advanced za 2 208 €, ktorý ponúka napríklad elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, Sound systém Canton, alebo aj bezkľúčový vstup.

Čo sa týka konkurencie, tak v tejto cenovej kategórii je veľmi zaujímavým modelom dobre predávaná Tesla Model 3 Highland. Tá vo verzii so zadným pohonom ponúka dojazd podľa WLTP 513 kilometrov, maximálnu rýchlosť 201 km/h, či zrýchlenie z 0 na 100 km/ už za 6,1 sekundy. Potom je tu aj taká Kia EV6 Long Range, ktorá si nedávno prešla faceliftom. Tá dostala batériu s využiteľnou kapacitou 77,4 kWh, dojazd 528 km podľa WLTP, či 325 koní výkonu. Za trošku menšie peniaze si viete kúpiť aj Hyundai Ioniq 5 Long Range, a to už od 39 990 €. Dostanete výkon 325 koní, 614 km dojazdu či nabitie za 18 minút.
Parametre
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 4 488 x 1 884 x 1 654 mm, rázvor 2 765 mm |
Svetlá výška | 186 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 919 - 2 256 kg |
Celková hmotnosť | 2 650 kg |
Maximálna hmotnosť prívesu | 750 kg nebrzdený, 1 000 kg brzdený |
Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,26 |
Maximálny výkon elektromotora | 210 kW, pohon zadnej nápravy (RWD) |
Krútiaci moment | 545 Nm |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 15,2 - 16,5 kWh / 100 km |
Kombinovaný dojazd (WLTP) | 532 - 581 km |
Maximálna rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 6,6 s |
Kapacita batérie | 82 kWh (77 kWh využiteľných) |
Maximálny výkon DC nabíjania | 175 kW |
Výkon palubnej AC nabíjačky | 11 kW |
Objem batožinového priestoru | 470 l / 1 580 l |
Test Škoda Elroq 85: Interiér a Exteriér
Interiér tohto elektromobilu na mňa pôsobí veľmi decentne, no za to dostatočne moderne. Pre fanúšikov tlačidiel je zachovaný zaujímavý pomer k digitálnym funkciám ovládateľným prostredníctvom stredového displeja. Pre mňa je toto dokonca akýsi zlatý stred a ideálny pomer, kde tie funkcie, ktoré má zmysel ovládať pomocou tlačidiel, toto ovládanie aj dostali.
Na druhú stranu už spomínaný displej prekvapí nejedného fanúšika kvalitných technológií. Na to aké kotrmelce sme zažívali na starších displejoch tohto typu, je tento veľmi intuitívny, prehľadný (čo sa týka nastavení a ikon) a zároveň pôsobí veľmi kvalitne. To sa už nedá veľmi povedať o displeji vodiča, ktorý je už tradične, ako pri ostatných elektromobiloch na platforme MEB, veľmi malý.
Nič to ale nemení na fakte, že ukazuje všetky potrebné informácie, a keď máte head-up displej, nie je potrebné sa naň často pozerať. Ukáže vám potrebné informácie o stave vozidla, o dojazde a úrovni nabitia batérie, výstrahe zníženia rýchlosti, či nastaveniach tempomatu alebo teplotu v okolí vozidla. Spomenul som aj head-up displej, ktorý je v tejto triede bezkonkurenčný.

Je veľký, ponúka prvky rozšírenej reality a takmer úplne nahrádza spomínaný malinký displej vodiča. Dá sa aj pekne nastaviť podľa toho, ako ste zvyknutí sedieť. Keď už sme pri sedení, to je dostatočne pohodlné, nájdeme tu aj elektrické nastavenie sedadiel vpredu s masážnou funkciou, vyhrievanie sedadiel vpredu aj vzadu, či dokonca trojstupňové vyhrievanie volantu. Naopak odvetrávanie predných sedadiel sa dostalo len do drahšieho Enyaqu, v Elroqu ho nenájdeme.
Počas testu som si vyskúšal aj diaľničnú cestu na Moravu, do Brna. Nie som veľmi náročný človek na nejaké extrémne pohodlie, takže by musel byť Elroq veľmi nepohodlný, aby som ho hodnotil negatívne. Ale to vôbec nebol. Nie je to samozrejme sedenie ako v autách za 100-tisíc eur, no nemal som ani raz pocit, že by sa mi nesedelo dobre. Nebýva štandardom, že by sa mi sedelo dobre vzadu za vyššou osobou, ale tu by som to dokázal prežiť aj pri dlhšej ceste (výška 194 cm).

Spomenúť môžem aj krásne červeno/oranžové pásy, ktoré v tomto interiéri Lodge vynikajú. Okrem toho vás ešte vnútri poteší aj audiosústava od firmy Canton, ktorú si ešte viete prispôsobiť aj pomocou zabudovaného ekvalizéra. Poslednú vec, ktorú spomeniem je odhlučnenie interiéru, ktoré je na dosť vysokej úrovni, aj keď napríklad na takú Teslu Model 3 Highland sa to ešte stále nechytá.
Exteriér je rovnaký, ako pri ostatných verziách, a ide v podstate o krátky model Enyaq. Teda minimálne ten nový Enyaq, ktorý už dostal prednú časť v novom dizajnovom jazyku Modern Solid a spredu ho nie je jednoduché rozoznať oproti Elroqu. Oproti predchádzajúcim modelom Škody prináša výraznú zmenu v dizajne prednej časti vozidla, ktorá vyniká robustným nárazníkom s tmavou chrómovou vložkou a dvoma pármi svetlometov.
Úzke horné svetlá plnia funkciu denných svetiel a smeroviek, zatiaľ čo spodné moduly zaisťujú stretávacie a diaľkové svetlá. Novinkou je aj svetelný pás, ktorý opticky spája svetlomety, ten sa však dostal len do First Edition a nájdeme ho vo verzii Elroq RS. Elroq je prvým modelom so značkou Škoda na volante a aerodynamickým tvarom karosérie (koeficient odporu vzduchu cx = 0,26), kde tieto aerodynamické prvky môžete vidieť už aj na prvý pohľad. Patrí k nim napríklad strešný spojler, či strešné „lišty“.
Jazda, výkon a rekuperácia
Ako som už spomínal, jazda je veľmi príjemná a nemám sa takmer na čo sťažovať. Drží výborne aj v zákrutách, zrýchlenie je veľmi dobre nastavené, a to tak, že vás hneď na začiatku nekopne a nemusíte si tak pri každom rozbiehaní udrieť hlavou o operadlo. Na čo je potreba si zvyknúť, je ovládanie adaptívneho tempomatu, ktoré sa nachádza na samostatnej páčke na ľavej strane za volantom. Je teda možné, že sa vám podarí zapnúť tempomat namiesto smerovky, prípadne aj naopak.
Nechýba tu udržiavanie sa v pruhoch, no na plynulú jazdu v strede pruhu zabudnite. Jediné čo môžete očakávať je to, že pri priblížení sa a následnom dotyku kolesa a jednej z čiar vášho pruhu vás auto vo väčšine prípadov jemne odrazí naspať. Ostatných asistentov si môžete nastaviť aj pomocou fyzického tlačidla „Assist“ pod displejom. Vozidlo ponúka celkový výkon 210 kW, čo je viac než dosť.

Dokladuje to aj čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h, ktorý je 6,6 sekundy. O to sa postará aj vyšší krútiaci moment, ktorý dosahuje hodnoty 545 Nm. Poháňaná je len zadná náprava, tak ako pri všetkých aktuálne dostupných verziách s výnimkou vrcholnej RS s výkonom 340 koní a pohonom 4×4. To tiež znamená, že v adekvátnych podmienkach vie byť auto na ceste veľmi zábavné, no vďaka citlivému dávkovaniu krútiaceho momentu si poradí aj ľahšom v teréne. Zase však netreba preháňať, auto do extrémnych podmienok to určite nie je.
Čo sa týka rekuperácie, tak tú najintenzívnejšiu si viete zvoliť na voliči smeru jazdy zaradením režimu „B“. Je nastavená veľmi príjemne, pričom si jej intenzitu viete nastaviť na displeji. K dispozícii je aj režim adaptívnej rekuperácie, ktorý sa podobá na udržiavanie odstupu od vozidla, zároveň však pribrzďuje aj do kruhových objazdov, či zákrut. Čo však chýba, je úplné dobrzdenie do zastavenia (one pedal drive), čo si myslím, že by tu mohlo byť. Naopak nechýba Auto Hold, ktorý túto funkcionalitu mierne zastupuje. Ešte pre zaujímavosť, elektromobil dokáže ísť v tomto prípade maximálnou rýchlosťou 180 km/h. Neskúšal som, no hovoria to papiere.
Test Škoda Elroq 85: Spotreba a dojazd
Ako som už spomínal, diaľničná testovacia trasa bola z Bratislavy do Brna. Je to približne 130 kilometrov dlhá trasa, ktorú som tam aj späť prešiel na jednu baterku (bez potreby nabíjania po ceste) s jedným ďalším členom posádky. Celá cesta je po diaľnici, kde až na pár krátkych úsekoch je maximálna povolená rýchlosť 130 km/h. Nikam sme sa ale neponáhľali, a preto som na tempomate mal väčšinou času nastavenú hodnotu 120 km/h.

Pri takto nastavenej rýchlosti mi ukazovalo priemernú spotrebu na úrovni 22,4 kWh/100 km, pri vonkajšej teplote 10,5 stupňa Celzia a ešte na zimných pneumatikách. Ak sa pozrieme na celý trip Bratislava – Brno, tak spotreba bola v priemere 21,8 kWh/100 km, pričom sme celkovo prešli 275 kilometrov. Skúsili sme aj 130 km/h pri 16-stupňoch, kde sa spotreba vyšplhala na 22,6 kWh/100 km. Rozhodujúcim faktorom je tak profil cesty, a tiež vonkajšia teplota.
Na testovacom prímestskom okruhu, kam vždy berieme takmer všetky testovačky, sa mu darilo o poznanie lepšie. Po prejdení trasy dlhšej ako 25 kilometrov sa priemerná spotreba zastavila na 13,6 kWh/100 km. Nižšie v tabuľke si tak môžete pozrieť, ako sa Elroqu darilo v porovnaní s ostatnými modelmi testovanými na obutých zimných pneumatikách. Zaradil sa tesne pred nedávno testovaný Elroq 60, no ten mal horšie vonkajšie podmienky. Aby sme nezabudli, čisto v meste sme sa pohybovali niekde na hodnotách 16,2 – 17,1 kWh/100 km.
Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - zimné pneu | |||
---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
Dacia Spring | 10,9 kWh / 100 km | 246 km | 4 °C |
Hyundai Inster Long Range | 12,4 kWh / 100 km | 370 km | 5 °C |
Mini Aceman E | 12,9 kWh / 100 km | 298 km | 4 °C |
Škoda Elroq 85 | 13,6 kWh / 100 km | 566 km | 17 °C |
Škoda Elroq 60 | 13,7 kWh / 100 km | 430 km | 9 °C |
Mini Aceman SE | 13,9 kWh / 100 km | 354 km | 3 °C |
Škoda Superb Combi PHEV | 14,0 kWh / 100 km | 141 km (plug-in hybrid) | 14 °C |
Ford Explorer MAX AWD | 14,1 kWh / 100 km | 560 km | 16 °C |
Cupra Born VZ | 16,5 kWh / 100 km | 478 km | 3 °C |
Porsche Macan Turbo | 17,7 kWh / 100 km | 537 km | 3 °C |
Renault Master E-Tech EV87 | 19,2 kWh / 100 km | 453 km | 17 °C |
Porsche Panamera Turbo S | 20,5 kWh / 100 km | 106 km (plug-in hybrid) | 13 °C |
BMW M5 | 21,6 kWh / 100 km | 86 km (plug-in hybrid) | 3 °C |
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV | 21,8 kWh / 100 km | 541 km | 3 °C |
Audi Q8 e-tron Edition Dakar | 22,8 kWh / 100 km | 465 km | 6 °C |
Mercedes-Benz EQV 300 | 22,9 kWh / 100 km | 393 km | 2 °C |
Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology | 26,4 kWh / 100 km | 439 km | 4 °C |
Audi SQ6 e-tron | 27,0 kWh / 100 km | 351 km | 3 °C |
Batéria a nabíjanie
V tomto prípade oproti spomínanému Elroq-u 60 sme mali k dispozícii kapacitne väčšiu batériu. Konkrétne išlo o lítium-iónovú baterku s kapacitou 82 kWh, pričom z toho 77 kWh je využiteľných. Batériu s týmito číslami môžeme poznať napríklad z modelov ako Škoda Enyaq 85, Audi Q4 e-tron, Cupra Tavascan, či Volkswagen ID.4 Pro. Papierovo zaujímavé je aj nabíjanie. No je to tak aj v skutočnosti? To sme si vyskúšali na vlastnej koži.

Pri pomalom AC nabíjaní je podporovaný maximálny nabíjací výkon 11 kW, pričom pri rýchlom DC nabíjaní by to malo byť až 175 kW. Toto sme si otestovali na 200 kW nabíjačke spoločnosti GreenWay v nákupnom centre Bory Mall. Prišiel som sem s batériou, ktorá mala 5 %, pričom som sa nabíjal do odporúčaných 80 %. Tejto hodnoty sa mi podarilo dosiahnuť za necelých 29 minút, pričom maximálny nabíjací výkon naozaj vystúpal na hodnotu 175 kW. Na AC nabíjačke by vám z 0 na 100 % trvalo nabiť približne tých 9 hodín.
Galéria
Test Škoda Elroq 85: Záverečné hodnotenie
Škodu Elroq 85 som si veľmi počas testovania obľúbil. Prináša naozaj asi všetko, čo by som od moderného auta v roku 2025 požadoval. Pre mňa je dôležitý rýchly a prehľadný infotainment, zaujímavé zrýchlenie, rozumný dojazd a pohodlie vo vnútri. Všetky tieto parametre novinka spĺňa, pričom niektoré z nich dokonca aj prekračuje.
Určite sa mi páči to, ako auto vyzerá, či už vnútri alebo vonku, no potešil ma najmä úložný priestor a niektoré Simply Clever prvky. Je to auto aj na jazdu na väčšie vzdialenosti, no oveľa dlhšie vám vydrží (percentá batérie) pri používaní v meste. Mrzí ma však, že sa sem nedostala funkcia šoférovania jedným pedálom, kde som musel používať brzdy viac, ako by som chcel. Celkovo som bol veľmi spokojný a veľmi rád vám ho odporučím. Minimálne by ste si ho mali vyskúšať aby ste videli, kam až to Škodovka v oblasti elektromobility posúva.