Veľkých rodinných kombi s elektrickým pohonom je na trhu momentálne ako šafránu. Hoci si prvenstvo čo sa týka elektromobilu s karosériou kombi na slovenskom trhu uchmatlo MG, ide o vozidlo nižšej strednej triedy s limitovaným vnútorným priestorom. Stále tak bez svojho zástupcu zostala stredná a vyššia stredná trieda. Po uvedení kombi verzie modelu BMW i5 vypĺňa túto obrovskú medzeru Volkswagen. Test Volkswagen ID.7 Tourer prezradí, či spĺňa predpoklady na na priestranné rodinné vozidlo.
Volkswagen ID.7 Tourer môžete mať za 879€ mesačne. Ponuka platí pre podnikateľské subjekty.
Ako vidieť aj na našich cestách, predajný úspech SUV je fenomenálny. V roku 2023 dosiahol podiel predaja vozidiel s karosériou SUV až 52 % z celkového počtu registrácii nových vozidiel kategórie M1 na Slovensku. Nadpolovičný podiel na predaji nových vozidiel majú aj celosvetovo.
Hlavnou devízou týchto vozidiel je vyšší posed, čo je dôvodom záujmu starších zákazníkov, ktorým sa do nízkych áut už horšie nastupuje, ďalej viac priestoru v interiéri (čo však neplatí vždy), či najmä väčšiu prestíž, ktorú vozidlá kategórie SUV poskytujú. Zastavíme sa však práve pri priestore. Myslíte si, že v 5-metrovom kombi sa bude môcť niekto sťažovať na nedostatok priestoru?
Prvý koncept veľkého elektromobilu s karosériou kombi Volkswagen predstavil už na jeseň 2019, kedy bola predstavená dizajnová štúdia VW ID. SPACE VIZZION. Výrobca avizoval výrobu sériovej verzie od roku 2023, vtedy sme sa však dočkali uvedenia na trh liftbacku ID.7 a predstavenia maskovaných prototypov verzie kombi.
Test Volkswagen ID.7 Tourer: Karoséria a jazdné vlastnosti
Dizajn nového kombi neprekvapivo vychádza z liftbacku. Čo už prekvapí viac, že od východiskového liftbacku sa nové kombi nelíši dĺžkou, šírkou a dokonca ani výškou (4 961 x 1 862 x 1 536 mm). Kľúčovým prvkom je však odlišná línia strechy. Vďaka väčšej výške v zadnej časti tak disponuje väčším priestorom pre cestujúcich v druhom rade.
Karoséria modelu ID7 vôbec nemá nízku stavbu. Najmä z dôvodu relatívne vysokej baterky pri platforme MEB je vozidlo celkom vysoké a aj sa do neho celkom vysoko nastupuje.
Napriek tomu sa však podarilo konštruktérom dosiahnuť nízky koeficient odporu vzduchu Cx = 0,25. V porovnaní s aerodynamickým liftbackom ide o nárast o necelých desať percent.
Vo verzii Tourer (hoci Volkswagen obvykle nazýval kombi verzie označením Variant) sa predstavili podsvietené predné a zadné logo výrobcu v prípade voľby príplatkových IQ.Light LED Matrix svetlometov. Liftback ID.7 sa pri svojom uvedení na trh musel zaobísť bez neho, od nového modelového roku sa však objaví aj tam.
Takmer 3-metrový rázvor a dĺžka necelých 5 metrov majú hlavnú zásluhu na tom, že v pozdĺžnom smere je toto elektrické auto absolútne stabilné.
Typickou vlastnosťou elektromobilov sú aj minimálne bočné náklony karosérie vďaka nízkemu ťažisku. To má na svedomí akumulátor umiestnený v podlahe.
Nami testované vozidlo malo príplatkové progresívne riadenie a adaptívne tlmiče DCC. V prípade adaptívneho pruženia však na počudovanie ide o štandardné jednoventilové riešenie tlmičov, zatiaľ čo nová generácia VW Passat a Tiguan disponuje ešte pokročilejšími dvojventilovými adaptívnymi tlmičmi.
Test VW ID7 Tourer: Interiér a batožinový priestor
Interiér Volkswagenu ID. 7 sme si už podrobne rozobrali v teste karosárskej verzie liftback začiatkom tohto roka. Budeme sa teda venovať najmä odlišnostiam.
Už na prvý pohľad je zjavný rozdiel vo farbe čalúnenia. Hoci použité materiály zostali rovnaké, bledé čalúnenie podľa nás pristane interiéru viac. Nielen že ho presvetlí, ale aj vytvára pocit luxusnejšieho vozidla.
Ďalšou nespornou výhodou je, že sa v lete pri silnom slnečnom žiarení nerozpáli tak ako čierne. Napriek tomu, že obe testované autá disponovali ventilovanými prednými sedadlami, rozdiel hlavne pri prvom dotyku je citeľný. Na druhú stranu sa svetlé čalúnenie viditeľnejšie špiní v porovnaní s tmavým.
Presné sedadlá sme chválili už v liftbacku a hoci sú konštrukčne rovnaké, musíme ich pochváliť opäť. Za nás ide o jedny z najlepších sedadiel na trhu vôbec, a to aj v porovnaní s vozidlami s cenovkou vyše 100-, či 200 tisíc eur. Koniec koncov majú tieto skvelé sedadlá údajne pôvod v dcérskej automobilke Bentley.
Okrem dvoch nafukovacích vankúšikov bedrovej opierky sú tieto sedadlá vybavené aj 10 masážnymi vankúšikmi v operadle a ďalšími 2 v sedáku. Sedadlá sú elektricky nastaviteľné v 12 smeroch. Manuálne sa dá nastaviť aj dĺžka sedáku prostredníctvom vysúvateľnej časti pre oporu stehien.
Na priestor sa nemôžu sťažovať ani cestujúci vzadu. Oproti liftbacku tu nájdeme ešte viac miesta nad hlavami pasažierov. Rovnako je podlaha rovná, bez prítomnosti stredového tunelu.
V pozdĺžnom smere je miesta na rozdávanie aj v prípade, že za sebou sedia dve 190 cm vysoké osoby. Pri preprave detí či dospelých na zadných sedadlách jednoznačne nikto netrpí nedostatkom.
Volkswagen ID.7 bol pri uvedení na trh prvým modelom VW, ktorý umožňuje nastavenie predohrevu batérie pred nabíjaním automaticky (pri zadaní nabíjacej stanice do navigácie) a aj manuálne stlačením tlačidla na centrálnom displeji infotainmentu vozidla.
Aj ten však od nového modelového roku 2025 však prišiel s drobnými vylepšeniami. Infotainment dostal nový softvér MIB 5.0, ktorý okrem iného prináša napríklad funkciu Wellness. Tá kombinuje nastavenie ambientného osvetlenia kabíny s relaxujúcim či energizujúcim zvukovým podkladom a masážnymi funkciami sedadiel (v prípade, že sú nimi vybavené).
Nový infotainment prináša aj možnosť inštalácie aplikácii od tretích strán ako napríklad Youtube či Spotify priamo do palubného systému vozidla. Tým by sa mala zabezpečiť napríklad aj vyššia kvalita prehrávaného zvuku v porovnaní s pripojením cez Bluetooth.
Základný objem batožinového priestoru predstavuje rovnako ako pri liftbacku hodnotu 545 litrov, no vďaka možnosti sklopenia operadiel zadných sedadiel do kolmejšej polohy (prostredníctvom výklopného oka zámku operadla) je možné ho zväčšiť až na 605 litrov.
Najviac sa kombi líši objemom batožinového priestoru pri sklopení zadných sedadiel, vtedy narastie až na 1 714 litrov. V tomto prípade je “kufor” VW ID7 takmer dva metre dlhý.
Bohužiaľ ani tu však nenájdeme predný batožinový priestor (frunk), ako je už pri vozidlách na platforme Volkswagen MEB zvykom.
Volkswagen ID.7 Tourer môžete mať za 879€ mesačne. Ponuka platí pre podnikateľské subjekty.
Pohonné ústrojenstvo
S uvedením modelu Volkswagen ID 7 sa predstavil aj elektromotor APP550. Ten sa neskôr rozšíril aj do iných modelov. Maximálny výkon motora umiestneného vzadu je 210 kW (286 koní), na zadnú nápravu prenáša krútiaci moment 545 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je rovnako ako pri liftbacku obmedzená na 180 km/h.
Nedávno sme vyskúšali aj vrcholnú verziu Volkswagen ID.7 GTX, ktorá je na rozdiel od východiskového variantu vybavená pohonom 4×4. Systém pohonu všetkých kolies 4MOTION zároveň nielenže prispieva ku lepším jazdným vlastnostiam, variant GTX má vďaka aj vyššiu maximálnu ťažnú kapacitu brzdeného vleku o 400 kg (z 1 000 na 1 400 kg).
Zadný elektromotor APP550 s výkonom 210 kW (286 koní) je zhodný s východiskovou verzou, predné kolesá však poháňa asynchrónny motor s označením AKA150. Ten dosahuje maximálny výkon 80 kW (109 k), pri čom kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva je 250 kW (340 koní). Športová verzia GTX sa vždy spája s väčšou batériou, o ktorej si povieme v nasledujúcej sekcii.
Test Volkswagen ID.7 Tourer Pro: Batéria a nabíjanie
Od nového modelového roku 2025 sa pre základný model ID7 Pro zmenil dodávateľ akumulátorov. Nová batéria LG Gen1 Evo disponuje rovnakou hrubou kapacitou 82 kWh, resp. využiteľnou kapacitou 77 kWh. Výrobca sľubuje maximálny výkon DC nabíjania až 175 kW (nám sa v nabíjacej krivke podarilo namerať podstatne viac). Vo vozidle nájdeme aj palubnú AC nabíjačku s výkonom o 11 kW.
Nedávno sme vo Švédsku testovali aj novinku Volkswagen ID.7 Tourer Pro S s väčšou batériou s hrubou kapacitou 91 kWh, resp. využiteľnou kapacitou 86 kWh. Výrobca pri nej udáva pre DC nabíjanie maximálny výkon 200 kW.
Nová batéria by mala predĺžiť dojazd podľa normy WLTP zo 621 km (verzia Pro) až na približne 709 kilometrov pre liftback, resp. 690 km pre kombi (Tourer). Tieto parametre sme (rovnako ako rýchlosť nabíjania) zatiaľ pochopiteľne nemali možnosť overiť v praxi.
Rozdiel v hmotnosti oproti variantu Pro so 77-kilowatthodinovou baterkou akceptovateľných 60 kg, ktoré našťastie neubudli z užitočnej hmotnosti. Tá sa stále pohybuje približne v rozmedzí 530 až 536 kilogramov.
Nabíjacia krivka
Krivku sme sa pokúšali merať na typickej zastávke tranzitujúcich elektromobilistov – Budči neďaleko Zvolena. Napriek vozidlu vybitému na 7 % SoC sa nám ju však namerať nepodarilo, nakoľko jedna nabíjacia stanica po niekoľkých pokusoch o rozbehnutie po pár minútach plného výkonu klesla na 20 kW a po následnom pripojení na druhú nám nabíjací výkon klesol na cca. 90 kW z dôvodu prehriatia kábla (poskytovateľ ho krátko na to vymenil).
Prikladáme preto nabíjaciu z januára, kde sme ju merali na liftbacku Volkswagen ID.7 Pro na nabíjacej stanici iného poskytovateľa. V prípade verzie Tourer sme dokonca zaznamenali maximum nabíjacieho výkonu nad hranicou 190 kW (výrobca udáva 175 kW).
Automobilka sľubuje nabitie z 10 na 80 % stavu nabitia batérie (SoC) pod 28 minút. To sa nám v zime s predohriatou batériou potvrdilo.
Test Volkswagen ID 7 Tourer Pro: Spotreba a dojazd
Spotreba v kombinovanom cykle WLTP je pre toto konkrétne vozidlo výrobcom stanovená na 15,3 kWh / 100 km. Automobilka uvádza dojazd 575 kilometrov. Nám pri stave nabitia 100 % vozidlo ukazovalo dojazd 500 km.
Náš klasický test spotreby odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime vozidlo dosiahla spotreba Volkswagen ID.7 Tourer neuveriteľnú hodnotu 11,2 kWh / 100 km. Vonkajšia teplota sa pohybovala na 30 stupňoch Celzia, takže svoju porciu energie navyše si vyžadovala aj klimatizácia aj ventilované sedačky. Tempo jazdy bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd mohol pohybovať na úrovni takmer 700 kilometrov.
Porovnanie spotreby prímestský okruh 2024 - letné pneu | ||
---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Vonkajšia teplota |
Fiat 500e | 9,9 kWh / 100 km | 13 °C |
Peugeot E-2008 | 10,5 kWh / 100 km | 19 °C |
Škoda Enyaq 60 | 11,2 kWh / 100 km | 16 °C |
Volkswagen ID.7 Pro Tourer | 11,2 kWh / 100 km | 30 °C |
Mini Countryman SE ALL4 | 11,7 kWh / 100 km | 20 °C |
MG5 Electric | 11,8 kWh / 100 km | 17 °C |
Tesla Model 3 Performance | 12,8 kWh / 100 km | 24 °C |
Renault Scenic E-Tech Electric | 13,1 kWh / 100 km | 33 °C |
MG Cyberster AWD | 13,4 kWh / 100 km | 20 °C |
Porsche Taycan | 13,5 kWh / 100 km | 28 °C |
Audi Q6 e-tron quattro | 13,7 kWh / 100 km | 27 °C |
MG4 XPower | 14,1 kWh / 100 km | 10 °C |
Kia EV9 | 14,2 kWh / 100 km | 22 °C |
Peugeot 508 SW PSE | 14,3 kWh / 100 km | 16 °C |
Tesla Model S Plaid | 14,3 kWh / 100 km | 22 °C |
Porsche Macan 4 | 14,4 kWh / 100 km | 11 °C |
Ssangyong Torres EVX | 15,0 kWh / 100 km | 17 °C |
BMW i4 xDrive40 | 15,1 kWh / 100 km | 26 °C |
BMW i5 M60 xDrive Touring | 15,4 kWh / 100 km | 19 °C |
Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC All-Terrain | 15,7 kWh / 100 km | 28 °C |
Hyundai Ioniq 5 N | 15,9 kWh / 100 km | 31 °C |
BMW 330e xDrive | 16,9 kWh / 100 km | 21 °C |
BMW 550e xDrive | 19,6 kWh / 100 km | 17 °C |
Mercedes-Benz eSprinter 420 Long Pro | 21,0 kWh / 100 km | 19 °C |
S vozidlom sme najazdili len po diaľnici viac než 500 kilometrov, z dôvodu úsekov so zníženými rýchlosťami sme však museli ísť spotrebu merať na pokojnú diaľnicu D4. Cestu “tam a späť” s priemernou rýchlosťou 117 km/h (vrátane otočky) vozidlo zvládlo s výbornou spotrebou 19,2 kWh / 100 km. Vonkajšia teplota sa pohybovala okolo 25 stupňov Celzia. To znamená reálny diaľničný dojazd tesne cez 400 kilometrov.
Porovnanie diaľničnej spotreby 2024 | ||||
---|---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Trasa | Vonkajšia teplota | Poznámka |
Porsche Taycan | 18,8 kWh / 100 km | Bratislava-Nitra a späť | 24-27 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Tesla Model 3 Performance | 18,8 kWh / 100 km | Bratislava-Nitra a späť | 24-31 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Fiat 500e | 18,9 kWh / 100 km | Bratislava-Dunajská Streda a späť | 17 °C | Tempomat 120 km/h |
BMW i4 xDrive40 | 19,2 kWh / 100 km | Bratislava-Nitra a späť | 25 °C | Tempomat 120 km/h |
Volkswagen ID.7 Pro Tourer | 19,2 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 25 °C | Tempomat 120 km/h |
Hyundai Ioniq 6 | 19,5 kWh / 100 km | Senec-Piešťany a späť | 7-11 °C | Limit 110 + 130 km/h |
BMW iX2 | 21,0 kWh / 100 km | Bratislava-Malacky a späť | 10-11 °C | Tempomat 120 km/h |
Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC | 21,0 kWh / 100 km | Bratislava-Malacky a späť | 10-11 °C | Tempomat 120 km/h |
MG Cyberster AWD | 21,1 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 7-8 °C | Tempomat 120 km/h |
Škoda Enyaq 60 | 21,1 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina | 14-17 °C | Tempomat 120 km/h |
Tesla Model S Plaid | 21,3 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 22 °C | Tempomat 120 km/h |
Škoda Enyaq 85 | 21,4 kWh / 100 km | Bratislava-Budapešť a späť | 7-13 °C | Tempomat 120 km/h |
Volkswagen ID.7 Pro | 21,5 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina a späť | 1,5-7 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Škoda Enyaq Coupé 85x | 21,5 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina a späť | 10-15 °C | Limit 110 + 130 km/h |
MG4 Electric Elegance | 21,6 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina | 7-8 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Porsche Macan 4 | 21,7 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 5-6 °C | Tempomat 120 km/h |
Volvo EX30 Single Motor Long Range | 21,9 kWh / 100 km | Bratislava-Malacky a späť | 14 °C | Tempomat 120 km/h |
Mini Countryman SE ALL4 | 22,0 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 22 °C | Tempomat 120 km/h |
Mercedes-Benz EQA 350 4MATIC | 22,4 kWh / 100 km | Kúty-Bratislava | 12 °C | Tempomat 120 km/h |
Hyundai Kona Electric | 22,7 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina | 17-19 °C | Limit 110 + 130 km/h |
BMW i5 M60 xDrive | 23,8 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina | 7-8 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Audi Q6 e-tron quattro | 23,8 kWh / 100 km | Bratislava-Piešťany a späť | 24-33 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Ssangyong Torres EVX | 24,1 kWh / 100 km | Diaľnica D4 | 20 °C | Tempomat 120 km/h |
Volkswagen ID. Buzz Pro | 24,2 kWh / 100 km | Bratislava-Malacky a späť | 16 °C | Tempomat 120 km/h |
Mercedes-Benz eSprinter 420 Long Pro | 28,0 kWh / 100 km | Piešťany-Senec | 17 °C | Tempomat 95 km/h (N2) |
Renault Kangoo EV45 | 29,1 kWh / 100 km | Bratislava-Piešťany a späť | 10-11 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Kia EV9 | 32,4 kWh / 100 km | Bratislava-Žilina | 1,5-7 °C | Limit 110 + 130 km/h |
Technické údaje Volkswagen ID.7 Tourer
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 4 961 x 1 862 x 1 534 mm, rázvor 2 971 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 260 kg |
Celková hmotnosť | 2 650 kg |
Maximálna hmotnosť prívesu | 750 kg nebrzdený, 1 200 kg brzdený (pri 8 % stúpaní) |
Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,25 |
Maximálny výkon elektromotora | 210 kW (286 k), pohon zadnej nápravy |
Najvyšší 30-minútový výkon elektromotora | 89 kW (121 k) |
Krútiaci moment | 545 Nm |
Kombinovaný dojazd (WLTP) | 575 km |
Maximálna rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 6,5 s |
Kapacita batérie | 82 kWh (77 kWh využiteľných) |
Maximálny výkon DC nabíjania | 175 kW |
Výkon palubnej AC nabíjačky | 11 kW |
Objem batožinového priestoru | 532 l / 1 714 l |
Cena testovaného vozidla | 62 570 € (59 570 € s bonusom) |
Test Volkswagen ID.7 Tourer: Cena a výbava
Základná cena Volkswagen ID.7 Tourer s bonusom 3.000 € štartuje na sume 52 290 eur s DPH. Ide teda o cenu len o 800 eur vyššiu v porovnaní s liftbackom.
Akciový model ID.7 Tourer Limited s bonusom 3 000 € začína od 54 290 eur s DPH. Ten navyše obsahuje aj bohatú výbavu v hodnote 9 340 € nad rámec výbavy Pro, ako napríklad IQ. Light LED matrix svetlomety s tieňovaním premávky, elektrické piate dvere s bezdotykovým ovládaním, či Travel Assist (aktívne vedenie vozidla v jazdnom pruhu) a kamerový systém Area view 360°. Súčasťou balíka je aj automatická 3-zónová klimatizácia, vyhrievaný volant a čelné sklo, navigácia a bezdrôtové nabíjanie telefónu.
Cena testovaného vozidla VW ID7 Tourer po započítaní bonusov bola 59 570 eur s DPH. Príplatková výbava testovaného vozidla nad rámec sériovej výbavy ID.7 Limited obsahovala balíky:
- Technika a Dizajn Plus – Adaptívne pruženie DCC, Progresívne riadenie, Akustické bezpečnostné a zvukovo-izolujúce predné bočné sklá (dvojité sklá)
- Interiér Plus – Aktívna ventilácia predných sedadiel, Vyhrievané zadné sedadlá (krajné), Soundsystem Harman Kardon 12+1, 700 W
- Ťažné zariadenie elektricky výklopné
- 20“ disky z ľahkej zliatiny Montreal
Volkswagen ID.7 Tourer môžete mať za 879€ mesačne. Ponuka platí pre podnikateľské subjekty.
Konkurencia Volkswagenu ID 7 Kombi
Napriek tomu, že veľkých elektrických kombi na trhu veľa nie je, pri modeli BMW i5 Touring sme sa dočkali aj výkonnej verzie M60 s výkonom 600 koní. Tá však stojí takmer dvojnásobok oproti VW ID7 kombi. Redakčnému testu BMW i5 sme už podrobili karosársky variant sedan aj kombi.
Konkurencia mu rastie aj vo vnútri koncernu. Začiatkom leta sme sa zúčastnili predstavenia Audi A6 e-tron, ktoré bude k dispozícii v karosárskych variantoch liftback (Sportback) aj kombi (Avant). Vozidlo má síce podobné rozmery, stojí však na novej platforme PPE (premium platform electric), ktorú využíva aj Audi Q6 e-tron či nové Porsche Macan Electric.
V lete sme vyskúšali aj dieselový plug-in hybrid Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC All-Terrain, s ktorým sa nám počas vyše 2 800-kilometrovej cesty po Európe podarilo prejsť čisto na elektrický pohon viac než 1 500 kilometrov.
Galéria
Test Volkswagen ID.7 Tourer: Záverečné hodnotenie
Odpoveď na otázku je jasná. Dnešné SUV už častokrát neponúkajú ani vyššiu svetlú výšku a drvivá väčšina rodín nepotrebuje SUV s vysokou stavbou karosérie a spotrebou. Volkswagen ID.7 ponúka nadštandardný priestor vo všetkých smeroch a počas testu dosiahol priam rozprávkovo nízku spotrebu elektrickej energie.
Vozidlo ponúka neporovnateľne vyšší cestovný komfort najmä vďaka bezkonkurenčným predným sedadlám na pomery tejto cenovej kategórie. Hoci dizajn nemusí pasovať každému, pre nás ide o jeden z najlepších elektromobilov, ktorý sme kedy testovali. Tento elektromobil má navyše príjemnú cenovku a rozhodne ho odporúčame zaradiť do výberu rodinného vozidla, v niektorých ohľadoch totiž prekoná aj prémiovú konkurenciu.
✅ Klady
- Vysoký jazdný komfort
- Špičkovo spracovaný a priestranný interiér
- Vstup, tvar a objem batožinového priestoru
- Veľmi nízka spotreba elektrickej energie
❌ Zápory
- Absencia predného batožinového priestoru
- U vodiča iba dva spínače otvárania okien spoločné pre predné a zadné okná