TEST VW ID.Buzz: Rodinný elektromobil, za ktorým sa otočí každý

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Michal Lauko

Ak chcete vytŕčať z radu, Volkswagen ID.Buzz je elektromobil ktorý vyčarí úsmev. Elektrický nástupca multivanu “Bulli” sa veľmi vydaril a je to zážitok jazdiť na ňom, ale aj stretnúť ho na cestách. My sme sa s ním vybrali na rodinnú dovolenku do Talianska, aby sme takto v plne paráde absolvovali test VW ID.Buzz. 

Jazdiť na VW ID.Buzz je skutočne zážitok. Poteší vodiča, ktorý má skvelý výhľad z auta ako aj veľmi dobrý elektromobil pod pedálom. Poteší aj celú rodinu a spolucestujúcich, pretože majú ohromný priestor na sedenie. A poteší aj všetkých, ktorí toto auto stretnú na cestách a vyčarí im úsmev na tvári. Vlastná skúsenosť, stávalo sa mi to každý deň.

Volkswagen ID.Buzzs financovaním cez VOKLSWAGEN FINANCIAL SERVICES

S akontáciou od 10 % do 40 % a dĺžkou splácania od 48 do 60 mesiacov.

  • Mesačne za 801 € vrátane poistenia*
  • Základná verzia ID.BUZZ v cene 65 976 €
  • Posledná navýšená splátka: 34 011€
  • Testovaná verzia VW ID.BUZZ 82kWh v cene 79.500€ mesačne za 962€ vrátane poistenia*
  • Posledná navýšená splátka: 40 983 €

Cena VW ID.Buzz v základnej výbave začína od 64-tisíc eur

Začnime však prvými parametrami. VW ID.Buzz sa aktuálne predáva len v jednej verzii. Má kapacitu batérie 82 kWh a z toho je využiteľná veľkosť 77 kWh. Pohon zadnej nápravy má výkon 150 kW a 204 koní.

Volkswagen ID.Buzz

Základná cena začína na sume 64 152 eur a cena nami testovanej verzie v dvojitej farbe vyrástla na 78 876 eur. Vo výbave vozidla nechýba poťah sedadiel Pomelo Yellow a metalíza Candy/žltá pomelo. Pneumatiky sú obuté na 19 palcových diskoch. Za príplatok je k dispozícii aj možnosť získať elektrické ťažné zariadenie.  

DC nabíjanie je rýchlejšie, ako udáva výrobca

AC nabíjanie podporuje rýchlosť 11 kW a tak sa celé vozidlo dokáže nabiť z 10% na 80% za približne 6-7 hodín. Pri nabíjaní cez 230 V zásuvku sa vozidlo vie nabíjať rýchlosťou 2 kW a trvá to od 30-40 hodín podľa toho ako je vybitá batéria.

Nabíjací port

DC nabíjanie ide až do rýchlosti 170 kW a funguje skvele. Krivka nabíjania ponúka vysoké hodnoty aj pri dobití batérie nad 50%. Niekoľkokrát sa dokonca stalo, že sa elektromobil nabíjal až rýchlosťou 180 až 185 kW podľa informácií zobrazených na nabíjačke.

Test VW ID.Buzz ukázal reálny dojazd až do 400 km

Pri nabití vozidla na 80 % mi vozidlo ukazovalo dojazd 347 km. Toto je výborná hodnota, podľa oficiálnych údajov výrobcu vozidlo pri nabití naplno prejde 414 km a oficiálna priemerná spotreba elektrickej energie je 21 kWh/100 km.

Volkswagen ID.Buzz

Podarilo sa mi však namerať aj výrazne lepšie hodnoty. Či už po jazde v mesta, ale aj po diaľnici, kde som väčšinou jazdil maximálnou rýchlosťou 120 km/hod. Pri takom veľkom aute to je úplne v poriadku kompromis medzi rýchlou jazdou a pohodlnosťou aj na diaľnici. Maximálna rýchlosť vozidla je 145 km/hod.

Namerané spotreby počas testu:

  • Martin – Bratislava: celkovo 245 km za 2:33 hod a priemerná spotreba 22.0 kWh/100 km pri priemernej rýchlosti 97 km/hod
  • Martin – Žilina: celkovo 32 kilometrov za 33 minút, priemerná spotreba 15,2 kWh/100 km a priemerná rýchlosť 58 km/hod
  • jazda po diaľnici: prešli sme 122 km za 1 hodinu a 5 minút a spotreba dosiahla 24,2 kWh/100 km pri priemernej rýchlosti 115 km/hod. Batéria klesla z 80% na 40% a zostáva dojazd ešte ďalších 136 km
  • jazda diaľnica a okresky: 133 km prešli za čas 1:35 s priemernou spotrebou 24,1 kWh/100 km a priemerná rýchlosť 85 km/hod. Batéria mala ešte 37% a ukazovala dojazd 129 km
  • spotreba v meste: 124 km okruh s priemernou spotrebou 18,3 kWh/100 km

Aplikácia poskytuje základný prehľad

Aplikácia poskytuje základné informácie o vozidle. Polovicu displeja zaberie informácia o aktuálnom možnom dojazde vozidla a interiérovej teplote. 

V menu nájdeme aj možnosti nastaviť Časy odjazdov, môžeme sledovať Stav vozidla ci vyhľadávať Servisného partnera. Je možné využiť aj niektoré funkcie, ako napríklad nastaviť hodnotu do akej kapacity sa má ID.Buzz nabíjať či ukončiť nabíjanie vozidla cez mobil. 

Chýbajú mi však ďalšie funkcie, ako napríklad odomknutie vozidla na diaľku, či možnosť nastaviť si otvorenie okien a naplánovať vychladenie vozidla na konkrétny čas.

Obrovský vnútorný priestor bez kompromisov

VW ID.Buzz ponúka vynikajúci vnútorný priestor. Či už je to pri jazde s piatimi dospelými pasažiermi na palube a plnohodnotným priestorom na batožinu. Alebo pre rodinu s tromi deťmi, kde jedno dieťa môže napríklad cestovať v predu a dospelý človek sa pohodlne usadí vzadu medzi ďalšie dve detské sedačky. 

Alebo aj vo verzii s 3 detskými sedačkami na zadných sedadlách. Neskutočne veľa miesta majú pasažieri vo všetkých spomínaných verziách, pre ktoré sa rozhodnú a ktoré sme počas testovania aj vyskúšali. 

Balenie na dovolenku – pre rodinu s 3 deťmi nerobíte žiadne kompromisy 🙂

Veľkosť zadného kufra ponúka až 1121 litrov. Po sklopení zadných sedadiel je to až dvojnásobne viac (až 2123 litrov). Predný kufor, tzv. frunk, ID.Buzz neponúka. Predná časť sa dá sklopiť pri doplnení kvapaliny do ostrekovačov. 

Dovolenka do Talianska s celou rodinou ako praktický test VW ID.Buzz 

Rodinná dovolenka na elektromobile nie je pre našu rodinu novinka. Tentokrát  sme cestovali až 600 km do talianskeho Eracle Mare, a tak prišla výzva – budeme stáť viac pretože treba nabíjať alebo zastavíme kvôli deťom, lebo nevydržia už viac vo vozidle. Poďme to zistiť.

Auto ma najnovší softvér vo verzii 3.2 a to prináša už aj niekoľko vylepšení. Napríklad plánovanie trasy aj so zastávkami na nabíjačke a informáciou o celkovom čase strávenom nabíjaním. Alebo možnosť nastaviť si, pri akej miere vybitia má elektromobil začať hľadať ďalšiu nabíjačku. 

Plánovanie trasy z Bratislavy do Talianska

Po zadaní cieľovej stanice – Eraclea Mare, nám navigácia vypočítala trasu aj s miestami na nabíjanie. Celkovo sme mali pred sebou 610 km, ktoré sme mali prejsť za 7 hodín a 41 minút. Vozidlo naplánovalo dve zastávky na nabíjanie v celkovej dĺžke 40 minút. Tiež nechýbala informácia, s koľkými % prídeme na danú nabíjačku. 

Prvé nabíjanie nás čakalo v Rakúsku na rychlonabíjačke Smatrics po 3 hodinách a 26 minútach, kde sme sa mali zdržať 32 minút nabíjaním. Ďalšiu zastávku systém naplánoval o 2 hodiny neskôr na Be Charge Eni na A4 diaľnici, kde sme mali stráviť len 8 minút. Keď sme vyrážali, ID.Buzz bol nabitý na 100% a ukazoval dojazd 364 kilometrov. 

Po pár minútach jazdy sa navigácia priebežne aktualizovala príjazd o 5 minút skôr podľa vývoja dopravy na cestách. Situáciu na plánovanej trase o prípadných zápchach a kolónach sleduje vozidlo priebežne a ponúka aj alternatívne trasy počas cesty. 

Prišli sme skôr, stačila len jedna zastávka na nabíjanie

Nabíjačka Smatrics sa nachádza pri McDonalde Judenburg a prišli sme tam po 3 hodinách a 2 minútach, prešli sme celkovo 265 km s priemernou spotrebou 23 kWh/100 km a priemerná rýchlosť ukazovala 88 km/hod. Podľa inštrukcií navigácie nám stačilo nabíjať len 20 minút a mohli sme pokračovať v ceste.

Bol čas obeda a tak sme sa zdržali dlhšie a dali sme si aj spoločný obed. Cez aplikáciu som prestavil limit dobitia na 100%, aby sa vozidlo nabíjalo pokiaľ to bude možné. Obmedzovať sme sa však nechceli. Po obede sme mali vozidlo nabité na 92% a vyrazili sme.

Prvá a nakoniec aj jediná zastávka na nabíjanie

Po prvej predĺženej zastávke nám ID.Buzz zobrazoval dojazd ďalších 300 km. Pri prestavení nastavené v navigácii na dojazd 10 km v cieľovej destinácii sa prepočet zmenil a vozidlo ukazovalo príchod so 4%. Vonku bolo 28 stupňov a v aute sme mali nastavenú klimatizáciu na 22 stupňov.

Nakoniec sme už ďalšiu zastávku na nabíjanie nepotrebovali. Do cieľa sme prešli zvyšných 331 kilometrov za 3 hodiny a 51 minút. Priemerná spotreba bola 18,7 kWh/100 km a priemerná rýchlosť 87 km/hodinu. Batéria mala 9% a ukazovala ešte dojazd 43 km.

Súvisiacie články

Skvelý výsledok. Aj pre VW ID.Buzz, ale musím hlavne pochváliť aj deti, ktoré takúto náročnú cestu zvládli bez potreby ďalšej prestávky.

Štatistika jazdy po príchode do hotela v Taliansku

Celkovo sme prešli 596 kilometrov s priemernou spotrebou 20,6 kWh/100 km. V aute sme strávili 6:56 minút a priemerná rýchlosť dosiahla 87 km/hod. V hoteli sme nabíjali cez 230V zásuvku postupne počas nášho týždňového pobytu na dovolenke.

Naspäť so 4 zastávkami. Lebo deti

Cestou späť sme vyrážali s vozidlom nabitým na 100% a dojazd ukazoval 350 km. Auto poučené z cesty sem cestu späť vyrátalo najprv len s jednou zastávkou. Po 309 km nás čakala nabíjačka Smatrics Wienerstrasse BP, kde sme mali stráviť 49 minút.

AC nabíjanie v rezorte bez wallboxu, využili sme klasickú 230V zásuvku.

Po 2 hodinách jazdy a kolóne, kde sme strávili viac ako pol hodinu prišla navigácia s novým prepočtom. Dve zastávky – celkovo na 43 minút. Prvá nabíjačka na 25 minút KELAG Sankt Veit Kalten a druhá 18 minútová zastávka na EVN Semmering Sudbahnhofe.

Počet zastávok sa dá regulovať v nastavenia. Nastavenie zastávok pre nabíjanie ponúka tri možnosti – počet km pre zostávajúci dojazd do cieľa, zostatok km pre zostávajúci dojazd na trase a možnosť uprednostniť We Charge. Najnižšie je možné nastaviť hodnotu 10 km pre zostávajúci dojazd.

ID Buzz nastavenie zastávok počas navigácie | Foto: MCH

My sme nakoniec využili zastávky až štyri. Cesta späť bola pre deti náročnejšia a tak sme si robili zastávky častejšie. Stalo sa, že som musel vyhľadať nabíjačku skôr ako bolo nutné. To však navigácia tiež hravo zvládla a automaticky mi prepočítavala trasu. Niekedy sme zastavili len tak, bez potreby nabíjania.

Počas nabíjania v zahraničí sme využili roaming od ZSE Drive

Po prvom úseku sme tak prešli 207 km za 3 hodiny a 15 minút. Priemerná spotreba bola 22,7 kWh/100 km pri rýchlosti 66 km/hod. To bol najdlhší úsek čo sme prešli, väčšinou sme si dávali prestávku každé dve hodiny.

Počas jazdy v zahraničí som pri nabíjaní používal kartičku ZSE Drive. Ani pri jednom nabíjaní počas cesty sa mi nestalo to, že by kartička nefungovala a nevedel som spustiť nabíjanie. Aj vďaka širokej škále roamingových partnerov ZSE Drive sme tak nemuseli zbytočne hľadať iné nabíjačky ako nám ponúkla navigácia a stresovať sa počas cesty.

Cestovanie späť s viacerými zastávkami s oddychom pre deti

Cestou späť sme prešli celkovo 605 kilometrov so spotrebou 21,8 kWh/100 km a cesta trvala 7 hodín a 39 minút. Priemerná rýchlosť bola 80 km/hodinu. Domov sme prišli s batériou na úrovni 19% a dojazdom ešte 60 kilometrov.

Dovolenka elektrická

Po tejto skúsenosti môžem dovolenku elektrickým autom odporučiť každému, hlavne pre rodiny s deťmi. Ukázalo sa, že ak deti spolupracujú, ani elektromobil nie je prekážka. Iste, treba si cestu naplánovať, no pri ID.Buzz to není pre navigáciu žiadny problém. Ak už máte skúsenosti s elektrickým vozidlom, viete z neho dokonca dostať lepšie výsledky ako vozidlo naplánuje .

Volkswagen ID.Buzz

V ďalšej časti nášho testu s ID.Buzz sa bližšie pozrieme na technologické vychytávky a tiež na výbavu vozidla a možnosti, ktoré ponúka. Vyskúšame tiež parkovací asistent, ktorý by mal zaparkovať ID.Buzz bez problémov na miesta, ktoré má zapamätané v systéme.

VW ID. BUZZ s výhodným financovaním cez VOKLSWAGEN FINANCIAL SERVICES

S akontáciou od 10% do 40% a dĺžkou splácania od 48 do 60 mesiacov.

Typ financovania: 

VW NEXT  s 3 možnosti ukončenia financovania:

  • Auto vymeníte za nové
  • Doplatíte zvyšnú sumu jednorazovo alebo si ju prefinancujete
  • Auto môžete vrátiť

 Dĺžka splácania: 48 mesiacov

Akontácia: 30%

Ročný nájazd: 20 000 km

Spracovateľský poplatok: 0€

Značkové VW poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Mesačne za 801€ vrátane poistenia*

Základná verzia ID.BUZZ v cene 65 976€ 

Posledná navýšená splátka: 34 011€

Testovaná verzia VW ID.BUZZ 82kWh  v cene 79 500€ mesačne za 962€ vrátane poistenia*

Posledná navýšená splátka: 40 983€

*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od ceny vozidla a aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk  alebo u autorizovaných predajcov zn. VW Úžitkové vozidlá.

Náš tip
Prvá jazda s Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic. Čo nám prezradila?
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.