MojElektromobil

Na ďalší test sme dostali Volkswagen e-Golf Comfortline s výkonom rovných 100 kW (136 koní). Jeho základná cena je 36 900 eur, no my sme ho dostali v plnej výbave, ktorej predajná cena je 42 510 eur. Vo výbave nechýba veľký dotykový displej, vyhrievané sedadlá, vyhrievanie čelného skla, bezkľúčový prístup či tepelné čerpadlo na optimalizáciu dojazdu.

Dizajn elektromobilu je starý známy, je to predsa Golf. Farba nami testovaného modelu je šedá metalíza, ktorá mu podľa nás veľmi pristane. Na prednej maske nemôže chýbať informácia o tom, že sa jedná o elektromobil, detaily sú ladené do modrej farby, čo vyzerá veľmi dobre. Ako väčšina elektromobilov, aj tento Golf obsahuje aerodynamické disky, ktoré sa síce väčšine používateľov nepáčia, avšak dokážu celkom dobre znížiť aerodynamický odpor, čo v konečnom dôsledku vedie k nižšej spotrebe. Tá je v prípade elektromobilu obzvlášť dôležitá.

Dojazd 170 km a ECO režimy

Pri maximálnom nabití svieti na palubovke dojazd 170 kilometrov. Počas prvých testovacích jázd vidíme tento dojazd ako reálny, s ľahkou nohou by sme sa teoreticky vedeli dostať aj na 200 kilometrov. Nechýbajú tu ani dva ECO režimy, ktoré dokážu znížiť maximálny výkon elektromobilu a vypnúť niektoré menej dôležité elektronické súčasti, čo zabezpečí lepší dojazd. Zaujímavý je tachometer, na ktorom svieti najvyššie číslo 160. To je aj maximálna rýchlosť tohto modelu. Myslíme si, že na slovenských cestách bude viac, než dostatočná.

Prvé dojmy z auta sú veľmi dobré, jazdné vlastnosti sú štandardné “volkswagenovské”. Stihli sme už vyskúšať aj Android Auto a Apple CarPlay, tieto služby fungujú bez problémov. V našom Golfe sa nachádza aj SIM karta, takže máme neustály prístup k internetu, ktorý využijeme počas navigácie alebo v aplikácii Car-Net. O nej sa dočítate viac v našom teste, ktorý usilovne pripravuejme. Ak máte nejaké otázky, pýtajte sa v komentároch. Budeme sa snažiť na ne odpovedať či už priamo v komentároch alebo následne v teste.

Mohlo by vás zaujímať:

Náš tip
Volkswagen e-up je teraz takmer o 4000 € lacnejší

Náš tip
BMW a Volkswagen predávajú najviac elektrifikovaných vozidiel v západnej Európe

Náš tip
TEST Hyundai Kona Electric 64kWh: Dlhý dojazd za rozumnú cenu

23. januára 2019

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+