MojElektromobil

Batérie testované laboratóriom Jeffa Dahna ukazujú, že vydržia 15 000 nabíjacích cyklov, alebo nájazd 3 500 000 kilometrov. Toto laboratórium dlhodobo vývíja batérie pre Teslu.

Zmluvné laboratórium Jeffa Dahna (Jeff Dahn Research Group) v Kanade pracuje pre Teslu už roky. V minulom roku predstavilo laboratórium batériový článok, ktorý vydrží 1,6 milióna kilometrov. Podľa portálu Electrek malo ísť o batériu pre produkty spoločnosti Tesla. Teraz laboratórium predstavilo nové Testy rýchto batérií.

Laboratórium vedca Jeffa Dahna, považovaného za priekopníka v technológií Li-ion batérií, tieto batérie testuje už 3 roky. Niektoré majú za sebou viac ako 10 000 cyklov. V najnovšej prezentácii hovorí, že batéria v elektromobile so stredným dojazdom (350 km) vydrží nájazd 3,5 milióna km.

Dahn ukázal aj výsledky testovania pri rôznom stave vybitia (stav nabitia pred opätovným nabíjaním). Ukázalo sa, že Li-ion batérie sa správajú výborne aj po 15 000 cykloch. Pri vybití o 25-50% testy ukazujú minimálnu alebo nulovú degradáciu.

Načo potrebujeme takto odolné batérie?

Jeff Dahn sa v prezentácii pýta, či vôbec potrebujeme batérie s odolnosťou omnoho vyššou ako samotné vozidlo. Elon Musk však už dlhšie hovorí, že Tesla potrebuje batérie so životnosťou 1 milión míľ pre účely služby Robotaxi.

Okrem toho má v pláne elektrifikovať aj nákladnú cestnú prepravu, sektor pickupov alebo produkty  Powerwall a Powerpack. Batérie môžu byť teoreticky použité aj v lodnej, leteckej doprave a v napájaní verejnej siete (V2G). Inžinier Tesly Drew Baglino na akcii Battery Day povedal, že elektromobily Tesla budú môcť v budúcnosti napájať aj sieť cez systém V2G.

“Tesla ide vpred rýchlosťou svetla. Zvyšujú svoju výrobu. Vedia, že budú potrebovať terawatthodinové batérie na skladovanie energie aj pre vozidlá. Je to neuveriteľne vzrušujúce obdobie.” povedal Jeff Dahn o akcii Battery Day.

 

20. októbra 2020
Zdroj: Jeff Dahn Research Group

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+