Recenzia Teverun Blade Mini Pro: Ideálna mestská kolobežka za veľa peňazí

Teverun sa môže zdať ako neznáma značka, čo vlastne aj je. Nie každý ale vie, že ide o podznačku Dualtronu, jedného z najkvalitnejších výrobcov elektrických kolobežiek vôbec. Teverun má byť akousi vyššou strednou triedou a cenovo dostupnejšími alternatívami k Dualtronu, no so zachovaním špičkovej kvality prevedenia. Toto je recenzia kolobežky Teverun Blade Mini Pro.

Recenzia Teverun Blade Mini Pro: Cena

Tento model sa predáva v dvoch variantoch. Základný má jeden motor s výkonom 500 W a 48 V 10 Ah batériu. Teverun Blade Mini Pro, ktorý som testoval aj ja, má dva elektromotory (500 W + 500 W) a batériu 48 V 15,6 Ah. Čiže okrem vyššieho výkonu ponúka aj dlhší dojazd, no cena je približne o 400 eur vyššia. V slovenských e-shopoch stojí približne 1300 eur.

Teverun Blade Mini Pro | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Za túto cenu je možné nájsť podstatne výkonnejšie kolobežky s dlhším dojazdom, no väčšinou ide o čínske modely. Teverun je zárukou kvality a za kvalitu sa platí.

Konštrukcia

Zadný blatník je síce nastavený tak, aby bol jazdec suchý a nefŕkalo na neho, no to sa nedá povedať o pružení vzadu, kam sa voda dostane úplne v pohode. A to nie je úplne najšťastnejšie riešenie. Deck je vzhľadom na mestský typ kolobežky pomerne veľký a pohodlný, no stále nedosahuje pohodlie väčších kolobežiek.

Detail na pruženie | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Pri dlhšom státí som sa cítil trochu nepohodlne. Footrest na konci nášľapnej plochy je v poriadku, no mohol byť trochu dlhší. Na kategóriu menších mestských kolobežiek je tu prítomné aj veľmi dobré pruženie, avšak pri takto vysokej cene ani nič iné neočakávam. Toto nie je konkurencia lacným Xiaomi kolobežkám za 300 eur, aj keď aj tieto sú mestské. Toto je absolútne iná liga a cenovo prekonáva aj lepšie vybavené, väčšie a podstatne výkonnejšie modely čínskych značiek.

Footrest na zadnej časti | Zdroj: Miroslav Schwamberg

S hmotnosťou 29 kg ide o ľahšiu, no nie úplne ľahkú kolobežku. Môj výťah stojí na medziposchodí, takže tých pár schodov musím stále preniesť. Nízka hmotnosť je jedna vec, no pohodlie nosenia druhá. A tam to až také dobré nie je, keďže kolobežku nemám poriadne vzadu za čo chytiť. V rozloženom stave samozrejme, kvôli pár schodom ju skladať pravidelne nebudem.

Skladací mechanizmus | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Čo ale musím pochváliť, je mechanizmus skladania. Ten je prepracovaný, funkčný a hlavne pevný. Stačí odistiť poistku, zatiahnuť za žltú páčku a odistiť aj druhú poistku, ktorá je tam pre istotu. Takto rozložená kolobežka sa len tak sama od seba nezloží, čo by mohlo byť počas jazdy nebezpečné.

Zložená a zaistená kolobežka | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Po zložení je možné riadidlá pomocou háčiku pripevniť k zadnej časti a prenášať kolobežku jednou rukou. Háčik je k dispozícii aj v rozloženom stave, môžete si naň zavesiť napríklad nákupnú tašku a podobne. Chválim aj hrubšiu tyč vedúcu k riadidlám, v ktorej je svietiaci nápis Teverun Blade Mini.

Recenzia Teverun Blad Mini Pro: Displej a riadidlá

Displej, ktorý informuje o všetkých podstatných aspektoch jazdy, sa nachádza priamo pri akcelerátore. Ide o vlastný displej výrobcu, konkrétne model minimotors EY3. Je podsvietený a viditeľnosť je dobrá nielen v noci, ale aj na priamom slnečnom svetle. Vedľa neho sú tri tlačidlá, ďalšie dve tlačidlá sa nachádzajú priamo na riadidlách a nastavujete si nimi ECO alebo TURBO režim a pohon jedného, prípadne dvoch motorov.

Akcelerátor a displej | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Kolobežka sa zapína tlačidlom power, no najskôr je potrebné odomknúť ju pomocou NFC tagu. Tie vám výrobca dá dva. Funguje to veľmi jednoducho, stačí ho priložiť k príslušnej čítačke a hotovo. Tá sa nachádza na ľavej strane a je neprehliadnuteľná.

Zamykanie a ovládanie svetiel | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Pod ňou sú ďalšie dôležité tlačidlá, ktoré ovládajú svetlá a smerovky. Keď už som pri svetlách, k nim výhrady nemám. Osvetlenie je postačujúce a smerovky fungujú výborne. Možno značka a názov modelu na tyči k riadidlám nemuseli tak svietiť, no nie je to úplná “kolotočarina,” ako môžeme vidieť v prípade iných modelov.

Brzdy by mohli byť hydraulické

Vzhľadom na cenovú kategóriu tejto kolobežky by som už očakával hydraulické brzdy, aspoň nejaké základné, lacnejšie. No to sa nekoná, máme tu klasické lanká. V konečnom dôsledku ale Teverun Blade Mini nebrzdí zle. K dispozícii je aj rekuperačná brzda, ktorá najviac zaberá pri vyšších rýchlostiach. So znižujúcou sa rýchlosťou je aj jej účinok slabší, do nuly dobrzďujem už len mechanickým brzdami. To to nie je nič nezvyčajné.

Mechanické kotúčové brzdy | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Recenzia Teverun Blad Mini Pro: Výkon a maximálna rýchlosť

Teverun Blade Mini Pro obsahuje dva elektromotory, každý s výkonom 500 W. Pre začiatočníka, prípadne pre niekoho, kto jazdil na najmenších a najlacnejších kolobežkách, je to stále dosť. K dispozícii je aj eko režim, ktorý zníži výkon a aj maximálnu rýchlosť na 25 km/h.

Zníženie výkonu je možné zabezpečiť aj tým, že budete jazdiť len s jedným motorom, akcelerácie budú výrazne vlažnejšie. Po mojich skúsenostiach s podstatne väčšími a výkonnejšími strojmi som z výkonu milo prekvapený.

Súvisiacie články
Motory sú uložené priamo v kolesách | Zdroj: Miroslav Schwamberg

2x 500 W neznie veľmi lákavo, no kolobežka je rýchla a pružná. Reálna maximálna rýchlosť je 50 km/h, pri miernom klesaní som sa dokázal dostať na 53 km/h. Majte ale na pamäti, že rýchla a zábavná jazda sa premietne do slabšieho dojazdu. Avšak na moje cesty do práce a z nej, ktoré mali približne 6 km každá, som si mohol dovoliť aj trochu zábavy a kolobežku som nešetril.

1000 W výkonu znamená, že zvládne aj celkom slušné stúpania. Do náročného terénu som s ňou nechodil, no párkrát ma prekvapila, čo všetko dokázala. Aj napriek tomu, že táto kolobežka je primárne určená do mesta, jej výkon a vzhľad nabádajú aj na vyskúšanie náročnejšieho terénu. Tam je limitovaná najmä malými 9″ kolesami, o nedostatok výkonu by som sa neobával.

Teverun Blade Mini Pro | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Rýchlosť je možné upravovať klasicky páčkou na pravej strane riadidiel pomocou ukazováku. Tento spôsob mi vyhovuje a som naň zvyknutý aj z iných kolobežiek. Ide o klasický controller, ktorým si vlastne len nastavujete požadovanú rýchlosť. Čím viac páčku zatlačíte, tým rýchlejšie pôjdete. Kolobežka na požadovanú rýchlosť akceleruje vždy maximálne.

Teverun Blade Mini Pro | Zdroj: Miroslav Schwamberg

V tomto mi napríklad viac vyhovovala moja Boyueda, ktorá má akcelerátor taký, že si ním priamo regulujem výkon. To znamená, že aj na maximálnom možnom výkonnostnom nastavení som stále vedel akcelerovať plynule bez toho, aby kolobežka “kopala.” Tu sa to nedá, no vzhľadom na podstatne nižší výkon to vlastne ani potrebné nie je. V každom prípade, kopnúť na začiatku rozhodne vie.

Teverun Blade Mini Pro: Reálny dojazd

Jedna z najdôležitejších informácií pri každej kolobežke. Vzhľadom na to, že toto je mestská kolobežka, dojazd je veľmi slušný. Akumulátor má 48 V a 15,6 Ah, čo dáva celkovú kapacitu 748,8 Wh. V eko režime pri rýchlosti 25 km/h som sa reálne dostal na dojazd okolo 40 km pri mojej hmotnosti približne 85 kg.

Lenže táto kolobežka dokáže jazdiť maximálnou rýchlosťou viac ako 50 km/h, takže neočakávam, že budete neustále jazdiť v eko režime. No a v tomto prípade dojazd klesá poriadne rýchlo. Je to daň za zábavu navyše. Na tých 20 – 25 km sa ale môžete spoľahnúť aj pri dynamickejšej jazde.

Teverun Blade Mini | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Pri testoch dojazdu ma trochu nepríjemne prekvapili informácie, ktoré mi ponúkal displej. Takmer na konci pri menšom stúpaní mi kolobežka už ukazovala bežne len 5-10 percent úrovne nabitia a displej už blikal z dôvodu, že mám málo energie. Všeobecne stačilo vypnúť osvetlenie a pribudlo minimálne 10 percent. Následne keď som kolobežku odparkoval, zistil som, že mám aj cez 30 % batérie. Tých 30 % by mi ale v stúpaní veľmi nepomohlo, pretože akonáhle klesne napätie pod hraničnú hodnotu, kolobežka sa vypne a je koniec. Prebudí sa až vtedy, keď do nej vložíte nabíjačku.

Samozrejme chápem, že pri záťaži percento nabitia automaticky klesne, pretože klesne aj napätie, no nečakal som až takéto veľké odchýlky.

Recenzia Teverun Blad Mini Pro: Tabuľka s parametrami

Veľkosť kolies9"
Výkon motora2x 500 W
Maximálna rýchlosť55 km/h (reálne 53 km/h pri hmotnosti jazdca 85 kg)
Displejminimotors EY3
Maximálny dojazd40 - 70 km
reálne 40 km v ECO režime (85 kg jazdec)
BrzdyMechanické
Elektronický zámokNFC
TlmičePružinové
Kapacita batérie48 V, 15,6 Ah, 748,8 Wh
Nosnosť120 kg
Čistá hmotnosť29 kg
Hmotnosť s balením36 kg
Cena1300 eur

Recenzia Teverun Blade Mini Pro: Záverečné hodnotenie

Teverun Blade Mini je skvelá mestská kolobežka, ktorá sa nezľakne ani terénu. Má kvalitnú konštrukciu, je dobre odpružená a ponúka dostatok výkonu nielen na pomalú jazdu, ale aj na zábavu. V rámci možností je aj kompaktná a hmotnosť 29 kg je veľmi príjemná.

Ak hľadáte kvalitnú mestskú kolobežku, tento model by ste rozhodne nemali prehliadnuť. Na druhú stranu, pokiaľ vyslovene hľadáte niečo na bežné krátke presuny, Teverun Blade Mini je na takýto spôsob používania veľká a najmä drahá. Tento základ zvládnu aj trikrát lacnejšie kolobežky, no neponúknu vám takýto komfort a dojazd bude tiež podstatne slabší.

Teverun Blade Mini | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Za 1300 eur ale na druhú stranu kúpite aj oveľa výkonnejšie a väčšie stroje, no tu sme v kategórii mestských kolobežiek a tej by sme sa mali držať. Tento model stavil v prvom rade na kvalitu značky Dualtron, kvalitné spracovanie a spoľahlivosť.

Medzi nedostatky môžem zaradiť najmä to, že pri prenášaní kolobežku nemám poriadne na zadnej strane za čo chytiť. Taktiež by sa v tejto cenovej kategórii zišli aj hydraulické brzdy namiesto tých mechanických. Konkurencia ich ponúka. V konečnom dôsledku ide o skvelú kolobežku, s ktorou si užijete kopec zábavy a v meste sa budete cítiť ako doma.

  • Kvalitná konštrukcia
  • Slušný výkon
  • Dobré pruženie
  • Ideálna mestská kolobežka
  • Jednoduché a pevné skladanie
  • Hmotnosť len 29 kg

  • Vysoká cena
  • Nepraktické držanie pri prenášaní
  • Len mechanické brzdy
Náš tip
Elektrická kolobežka: Neoddeliteľná súčasť mestskej mobility. Ktorú vybrať?
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.