Lancia len nedávno predstavila úplne novú generáciu modelu Ypsilon, no už teraz prichádza s prvým vylepšením tejto elektrickej verzie. Ypsilon Electric má po novom v konfigurátore dojazd 425 kilometrov podľa cyklu WLTP, čo je zlepšenie o 22 kilometrov (zhruba 6 %) oproti predošlej verzii. Automobilka to dosiahla vďaka účinnejšej elektrickej sústave a vylepšenej chémií batérie typu NMC, ktorú začala používať v nových modeloch, informuje Electrive.
Priemerná spotreba sa pritom znížila na 14,3 kWh na 100 kilometrov. Cena modelu Ypsilon Electric zostáva nezmenená a začína na 34 900 eur. Konečná cena sa však môže líšiť v závislosti od krajiny, výkupného bonusu alebo štátnych dotácií. Lancia patrí do koncernu Stellantis a tak využíva rovnakú platformu ako sesterské modely Peugeot e-208 a Opel Corsa Electric, ktoré nedávno prešli podobnou aktualizáciou.

Aj tieto dva elektromobily teraz ponúkajú dojazd nad 425 kilometrov. Peugeot e-208 má podľa nových údajov dojazd 433 km a Opel Corsa Electric 428 km. Všetky tri vozidlá používajú batériu s celkovou kapacitou 54 kWh (51 kWh využiteľných) a ich nabíjací výkon cez DC nabíjačky zostáva na úrovni 100 kW. To nie je nič extra, no nabitie z 10 na 80 percent by tak malo trvať približne 30 minút.
Pridajú sa aj nové funkcie
Peugeot a Opel navyše zavádzajú funkciu V2L (vehicle-to-load), vďaka ktorej dokáže auto napájať externé zariadenia z batérie vozidla výkonom až 3,5 alebo 3,6 kW. Funkcia bude dostupná od mája 2025 a funguje do úrovne nabitia minimálne 30 percent. Potrebný adaptér bude možné kúpiť aj u predajcov týchto modelov.
Mohlo by vás zaujímať:
- Mazda EZ-60: Podlezie elektrické SUV atraktívnu cenovku sesterského sedanu?
- Elektrický Renault 5 prichádza na Slovensko v špeciálnej edícii Roland-Garros
- Obyvatelia v bratislavskej bytovke nemali najkrajšie ráno. V podzemnej garáži horel elektromobil
Peugeot navyše rozširuje výbavu o praktický plánovač ciest, ktorý automaticky navrhuje trasu s ohľadom na dojazd, aktuálnu úroveň batérie, cieľovú destináciu a dostupné nabíjacie miesta. Novinkou je aj možnosť nastaviť si limit AC nabíjania na 80 percent, čo pomáha predĺžiť životnosť batérie pri každodennom používaní. Nie je však zatiaľ isté, či tieto novinky dostanú aj existujúce vozidlá spätne.