MojElektromobil

Turecký výrobca elektromobilov Togg predstavil na veľtrhu CES takmer sériový prototyp svojej limuzíny plánovanej na rok 2025. Sedan s označením T10F bude po SUV T10X druhým modelom Toggu a na trh sa dostane v troch verziách ako Standard Range RWD, Long Range RWD a Long Range AWD. Správu priniesol portál topspeed.sk

Verzie s pohonom zadných kolies (RWD) dostanú motor s výkonom 160 kW, zatiaľ čo variant s pohonom všetkých kolies a druhým motorom bude mať výkon 320 kW. Modely Standard Range budú mať kapacitu batérie 52,4 kWh, zatiaľ čo Long Range dostane akumulátor s kapacitou až 88,5 kWh.

TOGG T10F
TOGG T10F | Zdroj: TOGG

Písmeno F v označení modelu znamená „fastback“. Nejde preto o klasickú trojpriestorovú limuzínu s malým vekom batožinového priestoru ako v prípade modelu Tesla Model 3 alebo Mercedes EQE, ale o fastback, v ktorom sa aj zadné sklo vyklápa nahor a odhaľuje veľký otvor kufra – ako v prípade modelov Polestar 2, BMW i4 resp. VW ID.7.

Priebežné údaje o kapacite batérie a dojazde

Vďaka aerodynamickej karosérii je dojazd limuzíny podľa očakávania relatívne sľubný: s 52,4 kWh batériou by to malo byť až 350 kilometrov (T10X: 314 kilometrov). S väčšou batériou dokáže elektromobil prejsť na jedno nabitie až 600 kilometrov – v prípade sesterského SUV je to podľa WLTP do 523 kilometrov. Tieto údaje sú však stále predbežnými hodnotami pre prototyp, ktorý má blízko k sériovej výrobe. Ako bolo spomenuté vyššie, očakáva sa, že sériového modelu sa dočkáme do konca roka, pričom vyrábať by sa malo začať niekedy v roku 2025.

TOGG T10F
TOGG T10F | Zdroj: TOGG

T10F je pravdepodobne prvým modelom s vlastnou technológiou Toggu: SUV T10X malo maximálny výkon jednosmerného nabíjania 150 kW. Pri limuzíne by už mala prúdiť elektrina do batérie s maximálnym výkonom 180 kW na zodpovedajúcich rýchlonabíjacích staniciach. Kvôli nabíjaniu striedavým prúdom je z výroby nainštalovaná 11 kW, alebo voliteľne 22 kW nabíjačka.

Rozmery a objem batožinového priestoru

S dĺžkou 4,83 metra je Togg T10F zhruba na rovnakej úrovni ako Volkswagen, aj keď ID.7 je o niekoľko centimetrov dlhší. Vzhľadom na veľkosť vozidla je objem batožinového priestoru T10F na štandardnej úrovni 500 až 1 350 litrov. S objemom 532 až 1 600 litrov dokáže ID.7 naložiť podstatne viac, najmä ak sú operadlá zadných sedadiel sklopené.

V interiéri ponúka T10F 29-palcový dotykový displej, ktorý sa rozprestiera pred predným spolujazdcom. Vodič má k dispozícii aj vlastný 12,3-palcový prístrojový displej za volantom. V strede je nainštalovaný aj osempalcový dotykový displej na ovládanie klimatizácie. V porovnaní s T10X sa v interiéri objaví nový volant a tiež upravené sedadlá a obloženie dverí.

Ceny za T10F a presné uvedenie na trh v roku 2025 zatiaľ nie sú známe.

Náš tip
Aké elektromobily nás čakajú v roku 2024? 6. diel
22. januára 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+