Renomovaná japonská spoločnosť Toshiba pracuje na novej generácii batérie SCiB, ktorú zdokonaľuje už viac ako 10 rokov. Na získanie dojazdu 320 km postačí podľa spoločnosti len 6 minútové nabíjanie. Batéria má prísť na trh v roku 2019.
Za ultra-rýchlym nabíjaním novej generácie Li-Ion batérie SCiB stojí modifikovaná anóda, a to za pomoci oxidu titánu a nióbu. Vďaka týmto prvkom je možné nabíjať batériu ultra-rýchlo, a to aj v mrazivých podmienkach. Pri teplote mínus 10 stupňov Celzia trvá nabitie tejto batérie 10 minút. Pochváliť sa môže aj vysokou energetickou hustotou a nízkou degradáciou kapacity. Aktuálny prototyp (50Ah) si udrží 90 % pôvodnej kapacity aj po 5 000 nabíjacích cykloch.
3,5-násobne “výkonnejšia” ako bežná batéria
Z porovnávacej tabuľky spoločnosti Toshiba vyplýva, že pri 30 minútovom nabíjaní na bežnej rýchlonabíjačke získa elektromobil cca o 50 % vyšší dojazd, ako v prípade nabíjania štandardnej Li-Ion batérie na rovnakej nabíjačke. V prípade nabíjania prostredníctvom ultra-rýchlych nabíjacích staníc sa však tento rozdiel ešte mnohonásobne prehĺbi, a to z dôvodu, že bežná Li-Ion batéria nedokáže využiť úplný potenciál takejto nabíjačky. Počas 6 minút nabíjania bežnej Li-Ion batérie získate cca 90 km dojazd, kým v prípade SCiB batérie novej generácie je to spomínaných 320 km.
Vlastnosti SCiB batérie ju predurčujú podľa Toshiby pre použitie v automobiloch, vlakoch, výťahoch, elektrárňach a energetickej infraštruktúre. Batérie SCiB od Toshiby používa napríklad spoločnosť Proterra, ktorá vyrába elektrické autobusy. Nová generácia rýchlo-nabíjacej batérie sa má objaviť na trhu už v roku 2019.
Zdroj: tlačová správa, titulná fotografia: japanbullet.com