Nové autá by mali byť čoraz bezpečnejšie, vďaka modernejším konštrukciám a prísnym normám je dnes vyššia šanca, že z nehody odídete bez vážnych zranení. Avšak nie všetky vozidlá však spĺňajú tieto veľké očakávania. Dôkazom je čínsky elektromobil Neta V, ktorý v bezpečnostnom teste ASEAN NCAP získal zahanbujúcich nula hviezdičiek (z 5 možných), informuje InsideEVs.
Model Neta V je cenovo dostupný subkompaktný crossover, ktorý sa predáva najmä v krajinách juhovýchodnej Ázie akými sú Malajzia, Indonézia či Thajsko. Vozidlo s pohonom predných kolies ponúka dojazd do 400 km (podľa papierových údajov) a celkom základnú výbavu. V závislosti od trhu sa predáva za v prepočte 18 000 až 22 000 dolárov.
„Štýlové a inteligentné SUV pre mladých“
Napriek modernému prevedeniu však v bezpečnosti zlyháva na celej čiare. V kľúčovom teste čelného nárazu v rýchlosti 64 km/h získalo auto rovných 0 bodov. Figurína vodiča mala veľmi slabú ochranu hlavy, krku, hrudníka a dolných končatín, pričom sa výrazne deformovala karoséria, vrátane A stĺpika a volantu. Podľa testovacej organizácie má elektromobil slabú štruktúru a veľmi neefektívny záchytný systém.
Mohlo by vás zaujímať:
- Nissan Leaf sa zmenil na nepoznanie. Pozrite si fotky
- Pripravovaný elektromobil od Alfa Romeo vyzerá naozaj zaujímavo
- Lamborghini predstaví svoj prvý elektromobil: Ohromujúci výkon a futuristické technológie
Z celkového možného skóre 100 bodov získal model len 28,55, pričom v oblasti ochrany motocyklistov taktiež neuspel na plnej čiare. Auto štandardne ponúka len dva predné airbagy, ABS, stabilizačný systém a pripomienku nezapnutého pásu pre vodiča. Chýbajú rôzne iné pokročilé asistenčné systémy.
Neta V tak patrí medzi najmenej bezpečné nové vozidlá na trhu. Podobne ako Renault Zoe či ďalší čínsky elektromobil JAC E10x. Spotrebitelia by si preto mali dať pozor, a musia vedieť, že nízka cena môže znamenať aj vysoké bezpečnostné riziko, ako tomu býva aj v iných oblastiach.