Tesla sa stala najhodnotnejšou značkou automobilového priemyslu pre rok 2023. V rebríčku agentúry Brand Finance prekonala svojich rivalov a z tretieho miesta sa prebojovala na samotný vrchol. Na tému upozornil portál InsideEVs.
Úspechy pritom nezaznamenala len v automobilovom sektore, ale aj v celkovom prehľade značiek. V rebríčku najhodnotnejších značiek bez ohľadu na oblasť podnikania sa Tesla nachádza na 9. mieste. Rebríčku typicky dominujú veľké technologické firmy ako Amazon, Apple, Google či Microsoft. Medziročne si Tesla polepšila výrazne – z 28. na 9. miesto.
V prípade automobilového segmentu sa Tesle medziročne podarilo prekonať silných rivalov Mercedes-Benz a Toyota. Agentúra Brand Finance hodnotu značky Tesla vyčíslila na 66,2 miliardy dolárov. Značka Mercedes-Benz umiestnená na druhom mieste má mať hodnotu 58,8 miliardy dolárov a tretia priečka patrí značke Toyota s hodnotou 52,5 miliárd dolárov.
Tesla si mala polepšiť aj vďaka svojej agresívnej obchodnej stratégii, ktorú nasadila v úvode roka 2023. Znížením cien svojich elektromobilov efektívne rozpútala cenovú vojnu, na ktorú väčšina konkurencie zjavne nebola schopná či ochotná reagovať. Elektromobily značky Tesla začali v predajoch obsadzovať popredné priečky.
Podľa Brand Finance ide o vôbec prvý prípad, kedy pozíciu najhodnotnejšej značky automobilového priemyslu získala spoločnosť, ktorá nevyrába žiadne autá so spaľovacími motormi. Hodnotenie uvádza, že sila značky ako takej rastie a zákazníci ju vnímajú v čoraz lepšom svetle, čo jej môže pomáhať v dosahovaní ďalších výsledkov. Generálny riaditeľ Elon Musk je veľmi aktívnym na sociálnych sieťach a jeho vyjadrenia sú pomerne ostro sledované, čo určite pomáha šíriť povedomie o značke Tesla.