Spoločnosť Toyota sa pripravuje na riešenie kritiky, ktorej čelila v súvislosti s pomalým prístupom k elektrifikácii. Prichádza s ambicióznym plánom pre svoju budúcu zostavu elektrických vozidiel. Cieľom japonskej automobilky je uviesť na trh elektromobily s dojazdom viac ako 965 kilometrov do roku 2026 a po roku 2028 ho rozšíriť na približne 1 450 km na jedno nabitie, informuje InsideEVs.
Podľa novo odhalených plánov Toyoty, majú prvý elektromobil novej generácie predstaviť v roku 2026 pod značkou Lexus s využitím lítium-iónovej batérie novej generácie. Tá má práve ponúkať dojazd viac ako 965 kilometrov. Spoločnosť má v úmysle do rokov 2026-2027 predstaviť bipolárnu lítium-železofosfátovú batériu, ktorá by mohla znížiť náklady o 40 % v porovnaní s predchádzajúcimi verziami. Okrem toho je v rokoch 2027-2028 naplánovaná výroba pokročilej bipolárnej lítium-železnej batérie s o 10 % väčším dojazdom.
Toyota odhaduje, že do roku 2030 vyrobí okolo 1,7 milióna elektromobilov na základe novovyvinutej architektúry, pričom od roku 2027 bude ťažiť z polovodičových batérií. Očakáva sa, že tieto polovodičové batérie zvýšia dojazd o 20 % v porovnaní s lítium-iónovými batériami novej generácie. Okrem toho pokročilá batéria, ktorá sa očakáva po roku 2028, by mohla zvýšiť dojazd až o 50 %. To by malo za následok viac ako 1 450 km jazdy bez emisií.
Spoločnosť tiež plánuje zjednodušiť a zrýchliť výrobu vozidiel pomocou technológií giga odlievania, podobne ako v prípade Giga Press od Tesly. Okrem toho má v úmysle vyvinúť ultra-aerodynamické konštrukcie s koeficientom aerodynamického odporu nižším ako 0,20. Stať sa tak má v priebehu nasledujúcich dvoch až troch rokov.
Nezanevrie však ani na spaľováky
Zatiaľ čo sa automobilka zaviazala výrazne rozšíriť svoj rad elektrických vozidiel a od roku 2025 vyrábať vozidlá s nulovými emisiami v Spojených štátoch, bude pokračovať vo vývoji a výrobe automobilov so spaľovacím motorom, ako aj vozidiel poháňaných vodíkom.
Vedúci predstavitelia Toyoty tento viacbodový plán predstavili v technickom centre Higashi-Fuji, čím zdôraznili odhodlanie spoločnosti stať sa svetovým lídrom v oblasti batérií. Toyota verí, že ponuka rôznych možností batérií kompatibilných s rôznymi modelmi je kľúčová, podobne ako variácie, ktoré v súčasnosti poskytuje pre motory. Keď sa automobilka zameriava na elektrifikovanejšiu budúcnosť, cieľom je hlavne upevniť svoju pozíciu lídra v oblasti technológií a výroby EV.