Doplnené o informácie o športovom prevedení Toyota bZ4X GR Sport.
Toyota bZ4X: prvý elektromobil oficiálne, elektrické SUV má kapacitu 71,4 kWh
Toyota oficiálne predstavila elektromobil bZ4X. Prvý koncept ukázala ešte v apríli na autosalóne v Šanghaji z názvom Toyota bZ4X Concept. Ide o vôbec prvý model série bZ (Beyond Zero). Tento názov odkazuje na záväzok bezemisnej prevádzky a postupného dosiahnutia uhlíkovej neutrality.
Prezentovaný koncept vznikol v spolupráci s automobilkou Subaru. Toyota bZ4X Concept vychádza z modulárnej platformy e-TNGA určenej pre batériové elektrické autá.
Elektromobil Toyota bZ4X
Toyota bZ4X prichádza s jedinou batériou s kapacitou 71,4 kWh. K dispozícii bude verzia s pohonom prednej nápravy (FWD) s dojazdom 500 km (WLTP), štvorkolka (pohon 4×4 označovaný aj ako AWD) bude mať dojazd 460 km.
To najlepšie z dvoch stajní
Zástupcovia Toyoty uvádzajú, že novinka v sebe spája legendárnu kvalitu, trvanlivosť a dlhodobú spoľahlivosť, ktorou sa vyznačujú autá tejto značky. K tomu sa majú pripájať jazdné vlastnosti a pôžitok z jazdy typické pre Subaru. Výsledkom má byť jazda, ktorá je veľmi komfortná, no súčasne dynamická.
Interiér spája štandardné rozmiestnenie jednotlivých prvkov v kombinácii s moderným nádychom. Strednej časti dominuje dotyková obrazovka, ovládacie prvky a zapustený odkladací priestor.
Prvý zo sedmičky
Toyota v súvislosti s konceptom Toyota bZ4X prezrádza, že pôjde o prvý zo siedmich modelov rodiny bZ. Na trh ich chce celosvetovo dostať do roku 2025. Spolu bude potom ponúkať 15 batériových elektromobilov.
Dostupná bude aj športovo ladená Toyota bZ4X GR Sport
Toyota v polovici januára 2022 na tokijskom autosalóne (Tokyo Auto Salon) predstavila aj športovú verziu svojho elektrického SUV pod označením Toyota bZ4X GR Sport Concept. Do vienka dostáva upravený exteriér v matne tmavej farbe, pneumatiky väčších rozmerov, upravený podvozok a športovo ladené sedadlá.
V porovnaní s klasickou verziou Toyota bZ4X prekvapivo nedochádza k žiadnej úprave po technickej stránke. To znamená, že tu nájdeme rovnaký elektromotor s výkonom 160 kW a maximálnym krútiacim momentom 336 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto trvá približne 7,7 sekúnd.
To, či bude rovnaká aj batéria s kapacitou 71,4 kWh, podpora maximálneho nabíjacieho výkonu 150 kW a palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, zatiaľ nie je známe. V tomto prípade ale ide vlastne o ďalší stupeň výbavy, nie klasický športový model vyššej triedy. Novinka by sa do predaja v USA mala dostať počas roka 2022. Aká bude dostupnosť pre Európu zatiaľ nevieme.