MojElektromobil

Toyota odkladá uvedenie svojich pripravovaných elektrických modelov na trh, čo výrazne prekvapilo fanúšikov značky. Hoci pôvodne plánovala predstaviť novú generáciu elektrických vozidiel v roku 2026, podľa najnovších správ si na ne budeme musieť počkať do polovice roka 2027. Tento posun má však zmysel. Automobilka totiž pracuje na nových technológiách, ktoré by mohli významne znížiť náklady a zrýchliť výrobu, informuje Electrek.

Na autosalóne v Japonsku minulý rok Toyota prezentovala nové koncepty Lexus LF-ZC a LF-ZL. Tieto modely sľubovali špičkovú efektivitu, dojazd cez 1 000 km (WLTP) a rýchle nabíjanie – z 10 % na 80 % za 20 minút. Nové technológie zahŕňajú aj použitie High-Performance batérií, ktoré majú priniesť vyššiu kapacitu a lepší výkon. Spoločnosť tiež plánuje zaviesť gigacasting, čo je revolučná výrobná metóda, ktorú popularizovala Tesla a dosť sa jej aj osvedčila.

Nemali by ste prehliadnuť:

Táto technológia okrem iného umožňuje aj rýchlejšiu a lacnejšiu výrobu komponentov. Aj keď tieto zmeny si vyžadujú viac času, môžu posunúť elektrické vozidlá Toyoty na úplne novú úroveň. Momentálne najznámejším elektrickým modelom Toyoty je bZ4X, ktorý ponúka dojazd do 516 km (WLTP). V porovnaní s konkurenciou, ako Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 či Tesla Model Y, však Toyota zaostáva nielen v dojazde, ale aj v dostupnosti modelov na trhu.

Toyota BZ3X na autosalóne
Toyota BZ3X na autosalóne | Zdroj: Electrek

Problémy hlásia viaceré automobilky

Posun plánov navyše prichádza v čase, keď aj ďalšie značky, ako Ford, Volkswagen či General Motors, odkladajú a prehodnocujú svoju elektrickú budúcnosť, najmä kvôli slabším ziskom. Toyota teraz očakáva, že v roku 2026 vyrobí približne 1 milión elektrických vozidiel, namiesto pôvodného cieľa 1,5 milióna. Táto zmena ukazuje, že elektrifikácia automobilového priemyslu je výzvou aj pre takéto uznávané automobilky.

9. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+