MojElektromobil

Toyota včera oficiálne potvrdila príchod najnovšej Toyota RAV4 plug-in hybrid na Slovenský trh. Cena pochopiteľne nie je mála, no automobilka prekvapuje veľmi zaujímavými hodnotami dojazdu v čisto elektrickom režime. Ten by mal v mestskom cykle atakovať 100 kilometrov.

Japonská Toyota patrí medzi automobilky, ktorá síce už dlhodobo elektrifikuje svoje modely, no možnosti nabíjania sa vyhýba ako sa len dá. Síce po cestách jazdí aj niekoľko plug-in hybridov Toyota, ich komunikácia pri hybridných modeloch ide najmä smerom „samodobíjania“. Teda bez nutnosti auto pripájať k elektrickej zásuvke alebo nabíjacej stanici. To je síce pohodlné, ale vytráca sa možnosť jazdiť kratšie vzdialenosti čisto v elektrickom režime. Situácia sa ale mení s plug-in hybridnou verziou Toyota RAV4, ktorá sa dostáva na slovenský trh.

Kombinácia výkonu a efektivity

Pri nabíjateľných autách so spaľovacím motorom je štandard štvorvalec. Platí to aj pre Toyota RAV4 PHEV, ktorý bude mať pod kapotou benzínový štvorvalec s objemom 2,5 litra. Ten samozrejme bude zastupovať najmä silu, no o výkon nebudete mať núdzu ani v čisto elektrickom režime. Toyota RAV4 je vybavená až trojicou elektromotorov, vďaka čomu je kombinovaný výkon celej sústavy 225 kW, respektíve 306 koní. Papierové hodnoty emisií sú iba 22g CO2 na kilometer, čo sa ale zdá v praxi ako len veľmi náročne dosiahnuteľná hodnota.

Síce dostať sa takto nízko bude asi náročnejšie, dosiahnuť rozumnú spotreby by pri poctivom nabíjaní nemal byť veľký problém. Toyota RAV4 je totiž vybavená batériou s kapacitou 18,1 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd pri kombinovanom WLTP cykle až 75 kilometrov. Mestský cyklus dokonca hovorí o 98 kilometroch, čo je už naozaj veľmi dobrá hodnota. Každopádne, pri pohľade na rozmery auta a kapacitu batérie sú takto vysoké hodnoty prekvapivé. Spotreba v elektrickom režime by sa preto mala pohybovať okolo 20 kWh / 100 kilometrov, čo je na plug-in hybrid taktiež dobré číslo. Napríklad v poslednom teste BMW X3 sa spotrebovala pohybovala nad 30 kWh / 100 km.

Hybrid s nízkou spotrebou

Automobilka sľubuje, že po vybití batérie sa auto správa ako plnohodnotný hybrid. To samozrejme nie je nič výnimočné, nakoľko aj iné plug-in hybridy rekuperujú pri jazde so spaľovacím motorom. Toyota si v tomto ohľade verí, nakoľko spotreba paliva by sa pri vybitých batériách nemala dostať výraznejšie cez 5 l / 100 km, čo je opäť skvelá hodnota.

Atraktívny bonus pre budúcich majiteľov tohto auta je wallbox s výkonom 22 kW a vlastným káblom zadarmo. Auto vďaka nemu budete môcť nabiť rovnako rýchlo ako na verejných nabíjacích staniciach. Palubná nabíjačka má výkon 6,6 kW, pričom nabíjací čas by mal byť 2,5 hodiny. To nám zároveň naznačuje využiteľnú kapacitu batérie, ktorá by mohla byť pod 16,2 kWh.

Cena Toyota RAV4 v plug-in hybridnej motorizácii začína na sume 49 990 €. Ak si budete chcieť priplatiť za najvyššiu verziu s lepším lakom karosérie a ďalšími vylepšeniami, zaplatíte 54 590 €. Štandardná hybridná verzia pritom začína už na 23 990 €. Rozdiel v cene je teda naozaj enormný.

15. januára 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+