Japonská automobilka vidí budúcnosť v automobiloch poháňaných vodíkom. Zdvojnásobila investície do vývoja takýchto vozidiel. Plánom je využívať túto technológiu v sériovej výrobe, dokonca aj v nákladných autách či autobusoch.
Cieľom je momentálne ďalšia generácia modelu Mirai, ktorá by mohla byť dostupná už v roku 2020. Ostatné automobilky hovoria o tom, že to je takmer nemožné, prinajmenšom nerentabilné. Toyota o tom samozrejme vie, takýto vývoj stojí nemalé peniaze a autá sú naozaj drahé, no to automobilku rozhodne neodrádza. Naopak. Verí, že takéto vozidlá budú v blízkej budúcnosti cenovo dostupnejšie a budú mať minimálne taký úspech, aký majú momentálne hybridy.
“Pri prechode z limitovanej do sériovej výroby znížime množstvo drahých materiálov, ktoré používame teraz. Systém urobíme výkonnejším” povedal Yoshikazu Tanaka, hlavný inžinier Mirai.
Toyota plánuje zvýšiť výkon vozidiel Mirai. Ďalšia generácia by mala ponúknuť zvýšený dojazd z pôvodných 500 na takmer 750 kilometrov. Do roku 2025 by mohli tieto vozidlá ponúknuť dojazd na úrovni až 1000 kilometrov.
Vývoj vodíkových automobilov nie je Toyote cudzí. Už od skorých 90-tych rokov pracuje na zdokonaľovaní tohto pohonu, pričom Mirai uzrel prvýkrát svetlo sveta v roku 2014. Problémom je vysoká kúpna cena, čo súvisí s vysokými nákladmi pri výrobe, ale ani možnosti dopĺňania paliva nie sú vôbec dobré.
Zdroj: digitaltrends.com