Spoločnosť Sharp a automobilka Toyota dnes oznámili plán testovania “solárnych batérií” s cieľom potenciálneho znižovania CO2 emisií a predlžovania dojazdu elektrifikovaných vozidiel. Vybavené budú vysoko efektívnymi solárnymi panelmi od spoločnosti Sharp.
Na realizovanie tohto testovania spoločnosť Sharp upravila svoje solárne panely (účinnosť 34%, bežné solárne panely dosahujú účinnosť 22-24%). Toyota nainštalovala panely na strechu, kapotu, zadné dvere a ďalšie časti hybridného modelu Prius PHV.
Zvýšením účinnosti solárneho panelu a zväčšením jeho plochy na vozidle dokázala Toyota dosiahnuť výkon okolo 860 W, čo je približne 4,8-krát vyššie v porovnaní s komerčným modelom Prius PHV (vybaveným solárnym panelom).
Systém dokáže nabíjať akumulátor počas jazdy, čo by malo viesť k výraznému zlepšeniu elektrického dojazdu a tým aj spotreby vozidla.
Toyota plánuje uskutočniť testy v rôznych podmienkach a oblastiach v Japonsku. Získajú cenné údaje, ktoré potom použijú pri ďalšom vývoji solárneho nabíjacieho systému. Cieľom je vytvorenie nového trhu solárnych batérií v doprave, energetike a v oblasti ochrany životného prostredia.
Prius PHV demo vybavený solárnymi panelmi
Porovnanie výkonnosti komerčnej verzie Prius PHV a demo verzie Prius PHV:
- Účinnosť solárnych panelov: 22,5% vs. 34%+
- Výstupný výkon solárnych panelov: 180 W vs. 860 W
- Maximálne nabitie batérie zaparkovaného vozidla (za deň): 6,1 km vs. 44,5 km
- Napájanie iba pomocnej batérie (klimatizácia, infotainment, atď.) vs napájanie pohonnej batérie (až 56,3 km dojazdu)
Profil demo modelu Prius
Demo vozidlo je vybavené solárnou “fóliou” hrubou iba 0,03 mm. To umožňuje efektívne ju nainštalovať aj na zakrivené časti karosérie.
Komerčný Prius PHV dokáže nabíjať akumulátor len počas parkovania.
Panel solárnej batérie pozostávajúci z niekoľkých článkov (časť zadných dvier)