MojElektromobil

Jedna vec sa Treku nemôže uprieť. Ak sa prejdete na jeho endure, všetky oči budú na vás. Tieto e-biky naozaj priťahujú pohľady. Bolo tomu tak pred týždňom, keď sme testovali karbónový model Rail 9.7 a bolo tomu tak aj teraz, keď sme vzali na skúšku jeho súrodenca s hliníkovým rámom s označením Rail 7.

Trek Rail 7

Oba modely sú na prvý pohľad veľmi podobné. Rozdiely v geometrii rámov sú len mikroskopické. Mnohé komponenty sú rovnaké a veľmi podobný je lak na oboch modeloch. Ak sa pozriete lepšie, uvidíte zvary hliníkového rámu a pri dotyku pocítite teplo toho karbónového. Špecifikáciu oboch celoodpružených e-bikov si môžete porovnať aj v eshope najsport.sk, ktorý nám oba stroje na testy zapožičal. 

Hliníkový rám je vo veľkosti bicykla M skoro o dva kilogramy ťažší a naozaj je to cítiť. Najmä vtedy, keď sme e-bike museli prenášať cez popadané stromy. Rozdiely sú aj v prenose pohonu na koleso. Na 9.7 nájdete prehadzovač a kazetu od firmy Sram, na sedmičke sú od Shimana. Rozdielnych výrobcov majú aj kľuky bicykla a teleskopická sedlovka, pričom jej rozsah na hliníkovom modeli je 130 mm, na karbónovom až 150 mm. Samozrejme, rozdiel je aj v cene. Karbónový Rail je v porovnaní s alumíniovým o takmer 30 percent drahší.  

Podobne ako na drahšej verzii Railu aj na sedmičke nájdete systém knock blok, ktorý zabraňuje, aby sa riadidlá pretočili. Zabráni tak poškodeniu rámu alebo vytrhnutiu bowdenov zo svojich miest. Rovnako tu nájdete aj RIB systém, teda veľmi jednoduchý spôsob manipulácie s batériou. Za pár sekúnd ju dostane z rámu, napríklad vtedy, ak ju chcete nabíjať mimo bicykla. Úplne prázdnu batériu nabije do plna za približne 4,5 hodiny.

Trek Rail 7

Oba e-biky sú určené na trail/enduro, no zvládnu aj náročné zjazdy. V skratke, ide hlavne o zábavu. Takéto testy by sme mohli robiť donekonečna, nikdy by nás to neomrzelo. Bajky treba zobrať do lesa, na hory, vypadnúť s kamošmi. Dobre sa vyblázniť, pokecať, a s čistou hlavou sa vrátiť domov. Aj teraz sme sa s nabitou 625 watthodinovou batériu vybrali do Malých Karpát, aby sme vyskúšali, či aj hliníkový Rail urobí taký dojem, ako jeho karbónový braček pred pár dňami. 

Po horách vás povodí osvedčený 250 wattový motor Bosch Perfomance CX. Predajca o ňom píše, že je to ako mať vlastný raketoplán. Záleží len na vás, ako ho využijete. Ak si chcete zamakať, zvoľte na počítači mód ECO, teda najmenšiu pomoc elektrického motora a ťažší prevod. Nie je to také šlapanie ako na klasickom bicykli, ale ani to nie je ľahšie. Vaše nohy to určite pocítia. Ak sa vám nechce dupať do pedálov, zvoľte ktorýchkoľvek z ďalších troch módov – TOUR, EMTB alebo TURBO a za chvíľu budete na hrebeni, stále svieži na ďalšie zážitky.

Vidlica RockShox Yari RC so zdvihom 160 mm vyhladí lesné cestičky. V kombinácii s 29 palcovými kolesami na 2,6 palcových plášťoch vás len tak niečo nerozhodí. Štvorpiestové brzdy od Shimana sú rovnaké aj oboch modeloch Railu. Zabudol som na ne upozorniť v predchádzajúcom teste. Môžete sa na ne spoľahnúť, ale naučte sa ich používať. Ak urobíte chybu, môže sa stať, že vás zložia k zemi ako Jackie Chan. 

Trek Rail 7

Po takmer štyroch hodinách intenzívneho jazdenia v kopcoch nám došla baterka. Zrazu akoby sme jazdili s defektom. Na rovine sa to dalo vydržať, ale do kopca to bola naozaj otrava. Pocitovo tomu určite pridá, že so šťavou sa šlapalo veľmi príjemne. Ako to riešiť? Náhradná batéria by mala okolo štyroch kilogramov a nabíjačka tiež nie je najmenšia. Nám by sa to nosiť so sebou nechcelo, radšej budeme lepšie plánovať.

Pedálovanie bez pohonu až domov z nás dostalo posledné zvyšky energie. Unavení, ale s dobrým pocitom, že aj tento e-bike zabaví a urobí vám deň. Rail 7 nesklamal, hoci sme sa často pýtali sami seba, či ho nebudeme hodnotiť príliš prísne, keď ho porovnávame s karbónovou verziou. Jazdí hravo, je s ním zábava a užijú si to hlavne tí, ktorí využijú všetko, čo tento e-bike ponúka. 

Autor: Matej Š.

Za zapožičanie ďakujeme e-shopu najsport.sk.

Trek Rail 7

Technické špecifikácie

Trek Rail 7
RámHliník Alpha Platinum, vyberateľná integrovaná batéria (RIB), kónická hlavová trubka, vnútorné vedenie laniek Control Freak, horčíkový kolískový spoj, ochrana Motor Armor, Mino Link, ABP, Boost148, 12mm pevná os, zdvih 150mm
VidlicaRockShox Yari RC, pružina Debonaire, tlmenie Motion Control RC, optimalizované pre e-MTB, kónický stĺpik, offset 42 mm, Boost110, Maxl Stealth 15 mm, zdvih 160 mm
TlmičRockShox Deluxe RL, 230 x 57,5 ​​mm
BrzdyShimano MT520 čtyřpístové hydraulické kotúčové
PrehadzovačkaShimano XT M8100, dlhé ramienko, prevodník max. 51 zubov
Predné kolesoBONTRAGER Line Comp 30, umožňujúce použitie bezdušových plášťov, 6 skrutiek, Boost110, 15mm pevná os
Zadné kolesoBONTRAGER Line Comp 30, umožňujúce použitie bezdušových plášťov, 6 skrutiek, orech Freehub Shimano MicroSpline, Boost148, 12mm pevná os
RadenieShimano SLX M7100, 12 rýchlostí
KazetaShimano SLX M7100, 10-51, 12 rýchlostí
MotorNOVÝ Bosch Performance Line CX, 250 W, 75 Nm, horčíková konštrukcia, max. Podpora šliapania do 25 km / h
BatériaBosch PowerTube 625
OvládačBosch Purion
KľukyE * thirteen E * spec Plus, 15 zubov, dĺžka 165 mm
PedáleVP-536, nylonová platforma
PlášteBONTRAGER XR5 Team Issue, umožňujúce použitie bezdušových plášťov, bočnice Inner Strength, aramidová pätka, 120 TPI, 29 x 2,60 palca
SedloBONTRAGER Arvada, oceľové lyžiny, šírka 138 mm
SedlovkaTranzX JD-YSP18, zdvih 130mm, vnútorné vedenie, 31,6 mm, dĺžka 425 mm
PredstavecBONTRAGER Rhythm Comp, 31,8 mm, Knock Block, 0 stupňov, dĺžka 50 mm
RiadidláBONTRAGER Rhythm Comp, zliatina, 31,8 mm, prehnutie 15 mm, šírka 780 mm
GripyBONTRAGER XR Trail Comp, nylonový zámok Lock-On
Hmotnosť bicyklaM - 23.65 kg
Zapožičalhttps://www.najsport.sk/
7. septembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+