Mnohí z nás radi experimentujú s autami. Raz vyskúšame takú značku, inokedy zas inú. Niektorí ľudia sú ale verní jednej po cely život. V S&P Global Mobility sa rozhodli urobiť štúdiu. Zistili, že Tesla má najvyššiu mieru udržateľnosti zákazníkov v celom automobilovom priemysle. Pre ostatné značky to nie je zrovna dobrá správa. O celkových výsledkoch informuje portál Electrek.
Čo sú to automobiloví nomádi?
Jedná sa o ľuďoch, ktorí kúpia automobil od nejakej značky raz a už sa k nej nevrátia. Ich ďalšia kúpa bude smerovať na konkurenciu. Postupom rokov samozrejme pribúda počet výrobcov. V poslednej dobe sa ale časté menenie značky vozidla stalo obrovským trendom. Podľa nedávnych štúdií vieme zhodnotiť, že percento takýchto ľudí čoraz ďalej stúpa. Za rok 2022 sme zaznamenali zatiaľ najvyššie čísla, až 58 % kupcov zmenilo značku.
Výsledky prieskumu o spokojnosti zákazníkov
Z výsledkov sme zistili aj prekvapivého víťaza. Tesla sa umiestnila na prvom mieste, s najnižším počtom automobilových nomádov. Iba 39 % ľudí, čo si zakúpili Teslu, sa k značke už naspäť nikdy nevrátilo. Pre porovnanie, na druhom mieste sa nachádza Ford, ktorý je ale od elektromobilového giganta značne vzdialený. Tam je miera udržateľnosti len okolo 50 %. Je dôležité poznamenať, že tieto výsledky vychádzajú z faktu, že Tesla zatiaľ produkuje najviac elektricky poháňaných vozidiel.
Čo sa týka celkovej spokojnosti zákazníkov, opäť vyhrala Tesla. Z vyššie uvedeného grafu ďalej vieme vyčítať, že v tesnom závese sa umiestnil Mercedes-Benz a BMW, so skoro rovnakými číslami. Prekvapivo zle skončil Cadillac. U veľa ľudí pravdepodobne ide o jednu kúpu za život. Na úplnom konci rebríčka so značným prepadom sa nachádza Buick.
S trendom však Tesla neplánuje prestať. Od roku 2030 plánuje vyprodukovať až 20 miliónov vozidiel ročne, vďaka čomu by im počet zákazníkov mohol značne stúpnuť. A čo vy? Radi meníte značky automobilov, alebo ste verní jednej spoločnosti? Dajte nám vedieť v komentároch.