Včera sme priniesli informáciu, že v médiách koluje správa o tom, že Európska únia chystá zavedenie kvót pre predaj elektrifikovaných automobilov. Agentúra Reuters medzitým priniesla informáciu, že EÚ kvóty nechce. Namiesto nich sa vraj chystá automobilky motivovať k predajom e-áut tzv. uhlíkovými kreditmi.
Táto čerstvá infomácia pochádza podľa Reuters priamo od jej zdroja blízkeho EÚ. Tieto kredity budú môcť použiť automobilky k úhrade či kompenzácii emisných cieľov. Zdroj taktiež tvrdí, že EÚ zverejní tento návrh 8. novembra. Do platnosti by sa mal dostať po roku 2020 a bude sa týkať predaja osobných automobilov, ako aj dodávok. Toto opatrenie by malo pomôcť znížiť hodnotu emisie CO2 z roku 1990 minimálne o 40 %, a to do roku 2030.
Zdroj ďalej tvrdí, že v období rokov 2020 až 2030 bude cieľom zníženie emisií CO2 o 25 až 35 % v prípade osobných automobilov a 30 až 40 % v prípade dodávok. Presné čísla sú predmetom rokovaní euro-komisárov. V prípade zavedenia kreditov sa EÚ údajne nechala inšpirovať americkým štátom Kalifornia, kde táto forma znižovania emisií funguje už dlhé roky.
S kreditmi nebude možné obchodovať
Sankcie za prečerpanie uhlíkových kreditov po nesplnení emisných cieľov známe nie sú. Zdroj však tvrdí, že automobilky nebudú môcť s kreditom obchodovať, tak ako je to napríklad v Kalifornii. Tamojšia legislatíva umožňuje nakupovanie kreditov od automobiliek, ktoré ich majú nadbytok.
Nuž uvidíme, ktorá zo správ bude napokon pravdivá. Či tá, ktorá hovorí o 15 % kvótach od roku 2030, alebo tá o zavedení uhlíkových kreditov. To sa dozvieme možno už 8. novembra.
Zdroj: reuters.com