Do Európy má namierené ďalší prevádzkovateľ nabíjacej infraštruktúry pre elektrické autá. Americký start-up Volta Charging s expanziou začne v Nemecku, kde plánuje otvoriť svoje nové kancelárie.
Spoločnosť o tom Informuje priamo v tlačovej správe, avšak pre svoje plány nespomína žiaden časový horizont. Medzi poskytovateľmi nabíjacích staníc vystupuje do popredia svojim netradičných obchodným modelom.
Nabíjacie stanice ako reklamná plocha
Nabíjanie elektrických vozidiel je na jej staniciach dostupné bezplatne. Finančne to vyvažuje tým, že tieto miesta využíva ako priestor na zobrazovanie reklamy a marketingových odkazov.
V skratke to funguje tak, že nabíjacie prístroje sú vybavené obrazovkami, a práve tie využíva ako reklamnú plochu pre generovanie zisku. Z nabíjačiek si jednoducho spravila digitálne billboardy.
Okrem toho zohľadňuje aj lokality pre umiestnenie svojich staníc. Zvykne ich strategicky situovať do takých oblastí, kde ľudia trávia čas bez ohľadu na to, či nabíjajú elektromobil alebo nie. Príkladom je umiestnenie v blízkosti kaviarní, potravín, obchodov či lekární. Prakticky tým zvyšuje efektívnosť svojich reklamných plôch.
Súčasne ale dochádza k určitej symbióze s obchodnými prevádzkami, ktorým takpovediac dokáže priniesť nových zákazníkov z radu majiteľov elektrických áut. Kým sa im nabije batéria, tak si skočia nakúpiť. Nabíjacie stanice umiestnené v blízkosti obchodných stredísk či prevádzok rýchleho občerstvenia sú úplne bežnou vecou. Známy reťazec Lidl napríklad len nedávno ohlásil rozšírenie počtu svojich nabíjacích staníc a plány v oblasti nabíjania pre zákazníkov má aj Billa.
Rovnaký model aj v Európe
Spoločnosť Volta Charging má v Spojených štátoch aktuálne prevádzkovať 1954 nabíjacích bodov. Keď začínala v roku 2019, tak ich pod palcom ich mala 150. Volta Charging chce v Európe vybudovať rovnakú infraštruktúru ako je tá, ktorú už ponúka v Spojených štátoch. To pravdepodobne znamená, že plánuje využívať rovnaký reklamne orientovaný prístup.
Myslíte, že vďaka širokej konkurencii bude infraštruktúra nabíjacích staníc rásť rýchlejšie, alebo to len spôsobí zbytočný zmätok pre zákazníka, nakoľko bude nutné používať veľké množstvo aplikácií od rozličných prevádzkovateľov?