USA zvažujú zákaz čínskeho softvéru v autách. Údajne predstavuje bezpečnostné riziko

Čínske elektromobily sa predávajú čoraz lepšie, a to nielen na domácom trhu. Dobre sa im darí aj v Európe a v USA. Európska únia na dovoz modelov vyrobených v Číne zaviedla špeciálne clá, ktoré siahajú až do výšky takmer 40 percent kúpnej ceny vozidla, avšak závisia od toho, ako automobilka s EÚ spolupracuje. Viac informácií o tejto téme nájdete v článku Špeciálne clá na čínske elektromobily vstupujú do platnosti v EÚ. Nastali menšie zmeny.

Nemali by ste prehliadnuť:

Špeciálne clá plánujú zaviesť aj Spojené štáty. Tie sa nemajú týkať len elektromobilov, ale aj solárnych zariadení, polovodičov či zdravotníckych potrieb. Prezident Joe Biden zdôrazňuje, že ide o spravodlivú konkurenciu a chce ukázať, že je pripravený chrániť výrobu v USA. Hlavným dôvodom je, že Čína predáva hliník a oceľ za umelo znížené ceny, čím znižuje výrobné náklady hotového výrobku.

Čínsky softvér v autách ako bezpečnostné riziko?

Portál Electrive teraz informoval o tom, že USA plánujú ďalší krok, a tým je zákaz čínskeho softvéru vo vozidlách. Očakáva sa totiž, že americké ministerstvo obchodu zavedie nové obmedzenie na softvér z Číny. Obáva sa, že jeho používanie môže predstavovať bezpečnostné riziko.

Xiaomi SU7 Ultra

Dnešné moderné vozidlá sú doslova smartfónmi na kolesách. Ich softvér je prepracovaný do najmenšieho detailu a infotainmenty ponúkajú čoraz viac funkcionalít. A tým sa zvyšuje aj bezpečnostná hrozba. USA sa obávajú práve softvéru, ktorý pochádza z Číny.

Súvisiacie články

“Auto je strašidelná vec. Vaše auto o vás veľa vie. Pravdepodobne dostane aktualizáciu softvéru, či už ide o spaľovacie alebo elektrické vozidlo. Moderné auto má v sebe veľa softvéru, vytvára obrázky, má systém pohonu. Je pripojené k vášmu telefónu, vie, komu voláte a vie, kam idete.”

Alan Estevez, námestník ministra obchodu pre priemysel a bezpečnosť

V súvislosti s týmto už bolo začaté aj vyšetrovanie, ktoré sa zameriava na niekoľko komponentov a softvér vozidla. Estevez zdôraznil, že by bolo ideálne, keby softvér pochádzal zo spojeneckej krajiny. Zahraničná vláda s prístupom k pripojeným vozidlám by mohla predstavovať vážne riziko z pohľadu bezpečnosti a ochrany osobných údajov občanov USA.

Náš tip
Počet verejných nabíjacích bodov na Slovensku rastie. Toto je aktuálne číslo
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.