XPeng Motors pokračuje vo svojej európskej expanzii. Zo vstupnej brány, ktorou sa stalo Nórsko, sa aktuálne dostáva aj do ďalších dvoch krajín, kde vyrastú predajne s elektromobilmi značky Xpeng.
Ako informuje portál Electrek, konkrétne pôjde o Holandsko a Švédsko, čo sa vzhľadom na tamojšiu popularitu elektrických vozidiel javí ako správna voľba. Čínska automobilka v rámci Európy kombinuje priamy predaj svojich modelov a využívanie zazmluvnených predajcov.
XPeng Motors patrí medzi prominentných čínskych výrobcov elektromobilov. V tomto segmente automobilka začínala v roku 2018 s elektrickým SUV Xpeng G3, ktorý o rok neskôr doplnil sedan Xpeng P7. Aktuálne sa aktívne venuje expanzii na ďalšie trhy. V rámci Európy plánuje postupne pokrývať čoraz viac krajín, najnovšie spomína aj dosiahnutie výrazného pokroku v Dánsku.
V roku 2021 značka celosvetovo predala 98 155 elektromobilov. Najviac sa darilo elektrickému sedanu Xpeng P7 s počtom 60 569 predaných kusov.
V Európe začal predaj elektrického sedanu Xpeng P7. Poznáme ceny
11.11.2021
O európsky trh majú záujem aj čínske značky, ktoré tu chcú predávať svoje elektromobily. A hoci v súvislosti s Čínou môžeme často počuť o cenovo dostupných elektrických modeloch, neplatí to úplne vždy. Spomenúť si môžeme napríklad na august 2021, kedy do Nórska dorazili prvé elektromobily BYD Tang s cenou pohybujúcou sa okolo hranice 59 000 €.
Od super lacného čínskeho elektromobilu typu Hong Guang MINI EV s cenovkou v rozmedzí 3400 až 4600 € sme teda boli poriadne ďaleko. Podobne to vyzeralo aj v prípade značky Xpeng a jej elektromobilu Xpeng G3.
Kým v Číne jeho cena fluktuuje medzi 17 000 až 23 000 €, európsky trh už nemá také šťastie. Cena tu totiž pri spustení predaja začínala na 33 000 €. Opäť je to omnoho viac, než sa pôvodne očakávalo.
Európska cena
Na Európsky trh aktuálne dorazil už aj ďalší model značky Xpeng, tentokrát elektrický sedan Xpeng P7. Európske ceny sú známe a znova sa opakuje veľmi podobný scenár ako pri predošlých spomínaných príkladoch. Téme sa venoval web CnEVPost.
Predajná cena v domovskej Číne je pri modely s pohonom zadnej nápravy stanovená na približne 35 600 €, a model s pohonom všetkých štyroch kolies sa predáva za cenu okolo 44 600 €. V Nórsku, kde európsky predaj začína, je to približne 44 700 € a 50 700€.
Nie je to až taký dramatický rozdiel, no rozhodne nejde o žiadne lacné čínske elektromobily, ako by niekto mohol inštinktívne čakať. K žiadnej masívnej expanzii lacných čínskych elektromobilov momentálne nedochádza.
Žiadna “lacná Čína”
Samotný Xpeng so svojim sedanom P7 po viacerých stránkach predstavuje skôr konkurenta pre Tesla Model 3, než pre ktorékoľvek iné elektrické auto. Vyššie spomínaný BYD Tang sa zase hrdo stavia proti takým zvučným menám ako je Audi e-tron či Mercedes-Benz EQC.
Xpeng P7 do Európy prichádza s 80 kWh batériou, dojazdom 470 až 520 km (WLTP), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,5, respektíve 6,9 sekundy. Vo výbave nechýba ani pokročilým asistenčný systém XPILOT 2.5.