MojElektromobil

Po celom svete sa momentálne rozširuje názor, že SUV nepatria do mesta. Dôvodov majú odporcovia hneď niekoľko, no medzi najčastejšie patrí najmä zaberanie veľkých priestorov, ťažšie parkovanie pri takýchto modeloch, či dokonca ich ekologický aspekt, keďže majú zvyčajne vyššiu spotrebu paliva a vypúšťajú viac splodín do ovzdušia.

Veľké mestá, kam samozrejme patrí aj Paríž, už s takýmito autami nejaký ten rok bojujú. Aj preto, najmä za našimi hranicami, môžeme vidieť, že v centrách väčších miest nájdeme prevažne skútre, motorky, či malé mestské automobily. Tentokrát ale portál Electrive informuje o tom, že v Paríži prichádzajú s novými typmi poplatkov.

Konkrétne ide o navýšenie poplatkov za parkovanie pre modely SUV. Nie však pre všetkých, ale len pre návštevníkov a ne-rezidentov. V centre tak po novom s takýmto automobilom zaplatíte namiesto 6 € až 18 €/hodinu, čo je trojnásobok. Navyše, ak chcete zaparkovať niekde na periférii mesta, zvýši sa vám poplatok zo 4 € na 12 €/hodinu.

Voľby neboli jednoznačné

Ide o výsledok verejných volieb, ktorých sa mohlo zúčastniť až viac ako 1,37 milióna obyvateľov s trvalým bydliskom v Paríži. Veľkej popularite sa toto hlasovanie netešilo, keď sa k urnám rozhodlo prísť len 5,7 % tých, ktorí na to mali oprávnenie. Výsledok taktiež nebol veľmi jednoznačný. Za zavedenie zvýšeného parkovania pre SUV bolo len 54,55 % opýtaných, čo je len tesne nad polovičnou hranicou.

KIA EV9
KIA EV9

Ak sa pýtate, ako sa bude zisťovať, že naozaj ide o SUV, tak veľmi jednoducho. Skenovanie ŠPZ systémovo napovie, o aké auto ide a akú má váhu. Do novej politiky totiž radíme ako SUV tie autá, ktoré majú viac ako 2 tony. Výnimku majú živnostníci a opatrovateľské služby, prípadne sanitky. Zákaz sa bohužiaľ týka aj elektromobilov, aj keď v ich prípade odpadá ekologický zámer, keďže nevypúšťajú žiadne emisie či iné plyny.

8. októbra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+