Tesla len nedávno predstavila svoju vylepšenú verziu zákazníkmi obľúbeného Modelu 3, ktorá dostala prívlastok Highland. My sme si aj vďaka firme DriveTesla.sk, ktorá pomáha budúcim majiteľom kúpiť Teslu jednoducho a lacnejšie, mohli novinku vyskúšať na vlastnej koži a pozrieť sa na to, aké inovácie priniesla.
A že ich nebolo málo. Rozhodli sme sa preto okrem klasického testu priniesť vám aj takéto vizuálne premietnutie toho, čo sa oproti staršej verzii zmenilo. Toto je porovnanie Model 3 vs Model 3 Highland od Tesly.
Predná maska
Jednou z najvýraznejších zmien si prešla predná maska vozidla. Ako prvé si môžeme všimnúť, že nos vozidla je mierne nižšie ako u predchodcu. Aj to je jedným z dôvodov, prečo sa znížil celkový koeficient odporu vzduchu z 0,225 na 0,219 Cd. Okrem nosu sa zmenil aj tvar svetiel. Tie teraz pôsobia takým agresívnejším dojmom, no nie každému sa môže táto aktualizácia páčiť.
Model 3 vs Model 3 Highland: Batožinový priestor
Aj keď nejde o žiadne SUV, tak batožinový priestor Modelu 3 nepatrí k tým najmenším. Teraz sa však dokonca zväčšil. Namiesto 561 litrov má 594 litrov, čo znamená zväčšenie o takmer 6 %. Okrem zadného kufra však môžeme menšie zväčšenie spozorovať aj pri prednom kufri s názvom “frunk”.
Odhlučnenie interiéru a pohodlnejšie sedenie
Vo vnútri čaká majiteľa takéhoto vozidla naozaj hrobové ticho. Počas jazdy počujete asi len pneumatiky a ich trenie o vozovku, inak však nič. Pri testovaní sme skúšali aj klaksón, ktorý však pri zavretých oknách a plynulej jazde vo vnútri ani nepočujete. Zlepšila sa aj celková pohodlnosť sedadiel, ktoré práve boli často kritizované v staršej verzii. Teraz sú predné sedadlá okrem vyhrievania aj ventilované, čo poteší najmä v letných mesiacoch.
Model 3 vs Model 3 Highland: Pribudol ďalší displej
Z menšieho 8 palcového displeja sa môžu tešiť cestujúci sediaci vzadu. Ten okrem nastavenia klimatizácie, vyhrievania sedadiel či hlasitosti hudby dokáže prehrávať aj filmy z Disney+ či Netflixu alebo videá z YouTube. Používa sa naozaj dobre, len škoda, že pri spustení videí počas jazdy vpredu počujete len zvuk, no obraz sa neprenáša. Na jednej strane by to mohlo rušiť vodiča, no na druhej je to mierne otravné.
Zmizli páčky za volantom
Celé ovládanie sa tak prenieslo na volant a na stredový displej. Smerovky “hádžete” pomocou tlačidiel na ľavej strane volantu, čo nie je zo začiatku vôbec jednoduché. Po troch dňoch jazdenia som si však na to zvykol, avšak nie v kruhových objazdoch, kde som bol často nútený smerovky pri výjazde nepoužiť. Na opačnej strane volantu sa potom nachádza tlačidlo na spustenie stieračov spolu s vodou. Intenzitu stierania potom nastavíte priamo na displeji.
Na ňom sa tiež nachádza aj “zaradenie” rýchlosti, a to tak, že na jeho ľavej strane sa po stlačení brzdy objavia možnosti. Vy tak potiahnutím prsta nahor vyberiete “D”, prípadne potiahnutím nadol “R”. Možnosti “P” a “N” sa nachádzajú ako samostatné tlačidlá aktivovateľné dotykom. V prípade poškodenia displeja sa “riadiaca páka” nachádza aj nad hlavou pri vnútorných svetlách. Voľne ju však nevidíte, aktivuje sa až prvým dotykom do tejto oblasti.
Ambientné osvetlenie aj látkový dekor
Model 3 Highland dostala príjemné a prispôsobiteľné ambientné osvetlenie interiéru, ktoré sa tiahne spredu až dozadu. Obloženie v tvare dreva strieda nový látkový dizajn, ktorý určite hodnotím veľmi pozitívne. Zmeny sa dočkala aj audio sústava, ktorú teraz tvorí až 17 reproduktorov (predtým 14). Tie hrajú naozaj famózne a taktiež ponúkajú hneď niekoľko možností prispôsobenia.
Model 3 vs Model 3 Highland: Dojazd aj príjemnejšie zatváranie
O niečo väčší máme aj dojazd. Záleží tak od zvolenej verzie. Pri klasickej Standard Range sme sa dočkali jeho nárastu o 22 km na 513 km. Pri Long Range sa zvýšil o 27 kilometrov na 629 km. Tesla zapracovala aj na celkovom dojme z auta, pričom rozdiel je markantný. Kým pri staršej verzii buchnete dverami a počujete zvuk “plechov”, pri novej verzii počujete uzavretie oveľa jemnejšie. Viac noviniek a dojmov z vozidla vám už onedlho prinesieme v teste.
Ďalšie rozdiely medzi vozidlami
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom