Už sme si zvykli, že elektromobily viacrýchlostných stupňov jednoducho nepotrebujú. Aj napriek tomu sa viacero výrobcov snaží skombinovať elektromobil a viac rýchlostných stupňov. Insideevs informuje o riešení, ktoré si dala patentovať Toyota.
S prevodovkou aj bez
Je nutné uznať , že aktuálne sú v predaji len dva elektromobily, ktoré majú viac ako jeden základný prevodový stupeň. Ide o Porsche Taycan a Audi E-Tron GT. Na základe odhalených patentov automobilky Toyota sa však môžeme pravdepodobne tešiť aj na jej prírastok.
Podľa informácií, ktoré sa podarilo vyčítať z patentov, to vyzerá zatiaľ tak, že Toyota plánuje implementovať riešenie, ktoré získame, ak prestaviame auto so spaľovacím motorom na elektromobil. Všetko ostáva tak, ako tomu bolo pri spaľovacom riešení, a to vrátane prevodovky.
Vo väčšine prípadov sa takéto konverzie spaľovacích áut na elektromobily obmedzia na fungovanie prostredníctvom jedného z dostupných prevodových stupňov. Obvykle ide o tretí alebo štvrtý stupeň, čo závisí od konkrétneho motora a podmienok, za ktorých pracuje. V tomto prípade teda nemusíme používať spojku a ani radiť jednotlivé prevodové stupne.
Patent obsahujúci viac rýchlostných stupňov je už schválený
Patentové nákresy nám naznačujú, že pravdepodobne pôjde o tak trocha skľučujúce riešenie komplikované na pochopenie. Aj napriek tomu sa však zdá, že toto je jednoduchá verzia oproti tomu, čo Toyota skutočne chce urobiť.
Princíp fungovania tohto elektromobilu sa zakladá na novom špeciálnom ovládači. Ten bude meniť krútiaci moment elektromotora, aby využil viac prevodových stupňov tak, ako je to pri spaľovacom aute.
Je dokonca možné, že toto riešenie bude obsahovať skutočný spojkový pedál, ktorý vodič zatlačí, aby zmenil prevodový stupeň prostredníctvom pohybu fyzického riadiaceho prvku. Ich primárnou úlohou je reprodukovať pocit a zábavu z manuálnej prevodovky vo vozidle, ktoré ju v podstate ani nepotrebuje.
Podľa textu jedného z patentov sa ovládač elektrického auta dá nakonfigurovať. Jednou z možností nakonfigurovať ho tak, aby ovládal krútiaci moment motora pomocou model vozidla MT na základe prevádzkovej sily pedálu akcelerátora, sily pedálu pseudo-spojky. Poloha radenia pseudo-prevodovky sa použije na riadenie aktivátora reakčnej sily.
Snaha o vylepšenie toho, čo už funguje
V snahe o rozšírenie už existujúcej formulácie, ktorá znie, že takzvaná pseudoriadiaca páka sa bude dokonca pohybovať rovnako ako je tomu napríklad v modeli Mazda MX-5, kde každý pohyb akcelerátora spôsobí, že sa riadiaca páka hýbe a reaguje inak. Toto riešenie podporuje zábavu a charakter auta.
Toto riešenie nás vedie k presvedčeniu, že Toyota možno bude v dohľadnej dobe chcieť použiť tento pseudomanuál v budúcej športovej ponuke. Prezident spoločnosti Ajkio Toyoda je nadšenec a zanieteným vodičom. Bol to práve on, kto sa zaviazal, že pridá vzrušenie do modelovej rady Toyoty.