MojElektromobil

Najpresvedčivejšími počinmi pri hodnotení vozidiel sú špecializované odborné porovnávacie testy. Prvý, a triumfálny, absolvovala horúca novinka Hyundai IONIQ 5.

Odborný časopis Auto Zeitung postavil do porovnávacieho súperenia okrem IONIQ-u 5 ďalšie prémiové E-CUV, a to Audi Q4 e-tron a BMW iX3. Výborní spoločníci, no IONIQ 5 bol napriek tomu veľmi úspešný. Týchto mimoriadne zdatných súperov nechal za sebou v troch testovacích kategóriách: motor/prevodovka, dynamika jazdy a náklady/životné prostredie.

Impozantný vstup do elektromobility

IONIQ 5 teda otvára novú éru elektromobility tým najpresvedčivejším spôsobom. Nielen príťažlivým a nadčasovým dizajnom, ale aj technologickou vyzretosťou. Test zverejnený v Auto Zeitung 18/2021 predstavil vozidlo s veľkou akumulátorovou batériou, pohonom všetkých kolies, výkonom 225 kW (305 k), kombinovanou spotrebou energie 17,7 – 19,0 kWh/100 km a kombinovanými emisiami CO2 0 g/km. Prvé miesto mu zaručilo celkovo 3267 získaných bodov, čo bol náskok 80 bodov pred druhým v poradí.

A tu sú v skratke pocity odborníkov, ktorí vozidlá testovali: „Víťaz testu Hyundai IONIQ 5 so svojou inovatívnou koncepciou priestoru, polarizačnou optikou a dokonalým systémom infotainmentu spĺňa všetky požiadavky kladené na auto ďalšej E-generácie. Bezkonkurenčná je v tejto cenovej triede technológia ultrarýchleho nabíjania, rovnako ako osemročná záruka.“

Nový Hyundai IONIQ 5 dosiahol cenné víťazstvo aj vďaka presvedčivému správaniu, trakcii a brzdeniu, najlepšiemu zrýchleniu z 0 na 100 km / h za 5,2 s a možnosti ťahať príves s hmotnosťou až 1600 kg.

Jürgen Keller, obchodný riaditeľ spoločnosti Hyundai Motor Deutschland GmbH, povedal: „Od začiatku sme boli presvedčení, že s modelom IONIQ 5 úplne predefinujeme elektromobilitu. Jasný triumf v porovnávacom teste Auto Zeitung proti známym nemeckým konkurentom ukazuje, že sa nám podarilo vytvoriť vynikajúce vozidlo v každom ohľade. To sa prejavuje aj na predchádzajúcich objednávkach na viac ako 7700 kusov.“

Hyundai Ioniq 5
Zdroj: Redakcia

Hyundai IONIQ 5 je vzorom

Víťazná novinka využíva v rámci skupiny IONIQ prvýkrát novú konštrukciu Electric Global Modular Platform (E-GMP), vyvinutú spoločnosťou Hyundai Motor Group špeciálne pre akumulátorové elektrické vozidlá. Pre E-CUV sú k dispozícii dve kapacity akumulátorových batérií – 58 a 72,6 kWh – a pohon všetkých kolies alebo zadných kolies. V závislosti od konfigurácie dosahuje elektrické vozidlo systémový výkon až 225 kW/305 k (kombinovaná spotreba energie 16,7 až 19,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 sú 0 g/km). Dojazd podľa štandardu WLTP je veľmi príjemný – až 481 km.).

Vďaka 800-voltovej technológii možno obe verzie akumulátorovej batérie nabiť z 10 na 80 percent kapacity do 18 minút. IONIQ 5 má navyše funkciu nabíjania externého elektrického zariadenia, ako sú napríklad notebooky alebo e-kolobežky.

Slová pochvaly môžu zaznieť aj po zhodnotení technickej úrovne interiéru. Sú v ňom použité prírodné materiály, ktoré zdôrazňujú trvalo udržateľný charakter modelu. Flexibilne nastaviteľné predné sedadlá dostali príjemnú funkciu relax, vodič a spolujazdec sa môžu oprieť dozadu v ergonomicky optimálnom uhle a zaistiť si tak maximum pohodlia. Dômyselne prepracovaný je aj kokpit s 12,25-palcovou obrazovkou, nechýbajú ani vyspelý informačný a zábavný systém. Stredová konzola aj zadné sedadlá sa dajú posúvať a prispôsobiť tak individuálnym potrebám. Hyundai IONIQ 5 vykročil do sveta elektromobility správnou nohou, preto mu treba vzdať úctu pomyselným sňatím klobúka. Na Slovensku je záruka na vozidlo 5 rokov, bez obmedzenia absolvovaných kilometrov a na vysokonapäťový akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km podľa toho, čo nastane skôr.

Hyundai Ioniq 5
Zdroj: Redakcia
Náš tip
Ioniq 5: Nositeľ špičkových technológií
5. októbra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+