MojElektromobil

Vodíkový sen sa rozplynul. Nemecká verejná dopravná spoločnosť LVNG sa rozhodla skončiť s využívaním vodíkových vlakov. Ich  prevádzka sa ukázala byť príliš nákladnou a vodík tak čoskoro nahrania batériové elektrické vlaky. Téme sa venoval portál Interesting Engineering, ktorý pripomína, že nemecký vlakový prepravca prevádzkoval “prvú vodíkovú železničnú trať”.

S využívaním vodíkových vlakov mala na testovacej trase začať už v roku 2018 v rámci svojich plánov na znižovanie emisií z dopravy. Naplno sa do toho mala následne pustiť v auguste 2022 s flotilou 14-tich vlakov. Išlo už o komerčnú prevádzku.

Teraz prostredníctvom tlačovej správy informuje, že pri vyhodnocovaní ďalšieho postupu sa rozhodovalo medzi vodíkom a batériovými elektrickými vlakmi, a práve druhá možnosť dostala prednosť. LVNG uvádza, že časť súčasnej dízlovej flotily má v roku 2029 nahradiť 102 nových elektrických vlakov. Prevádzka vodíkových vlakov pritom má byť z dlhodobého hľadiska až o 80 % nákladnejšia v porovnaní s elektrickými vlakmi.

LVNG sa chce všetkých dízlových vlakov zbaviť do roku 2037. Okrem prevádzkových nákladov a emisnej otázky spomína, že modernejšie vlaky ponúkajú aj viac priestoru a celkovo väčšie pohodlie pre pasažierov. Spoločnosť bude využívať výhradne batériové elektrické vlaky.

Experiment s vodíkom pritom nebol vôbec lacnou záležitosťou. Podľa portálu QZ nenaplnený vodíkový sen spoločnosť stál približne 93 miliónov €. Súčasťou bola aj štátna podpora vo výške 8,4 milióna €, z čoho približne polovica slúžila na vodíkovú plniacu stanicu.

eFleet Day 2023 Truck&Bus: Odborná konferencia pre rozvoj zelenej flotily v kamiónovej a autobusovej doprave

Téme elektromobility v nákladnej doprave a preprave pasažierov sa budeme podrobne venovať aj na Slovensku počas odbornej konferencie eFleet Day 2023 Truck&Bus.

Počas programu konferencie sa bude pozornosť venovať aktuálnemu stavu elektromobility v nákladnej doprave a preprave osôb. Zistíte, ako je na tom elektrická nákladná doprava dnes a kam sa posunie už v najbližších rokoch. Všetky kľúčové informácie o konferencii nájdete priamo na oficiálnom webe.

Náš tip
Pepsi využíva elektrické kamióny. Ako sa osvedčili?
11. augusta 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+