MojElektromobil

Renault je jedným z najvýznamnejších hráčov v automobilovom priemysle a inovácie či zelená mobilita mu nie sú vôbec cudzie. Automobilka sa zameriava nielen na elektromobilitu, ale čoraz viac presadzuje aj vodíkové technológie ako alternatívu k tradičným palivám. Vďaka ekologickým riešeniam, ako sú elektrické a vodíkové pohony, sa Renault snaží prispieť k znižovaniu emisií v automobilovej doprave a ponúknuť efektívne možnosti pre profesionálov aj bežných zákazníkov. S novým modelom Master H2-Tech, ktorý kombinuje výhody vodíkových palivových článkov s rýchlym tankovaním a dlhým dojazdom, potvrdzuje svoju víziu udržateľnej budúcnosti. O novinke informoval portál wardsauto.

Nový vodíkový Master H2-Tech

Portfólio úžitkových vozidiel francúzskej automobilky sa teraz rozrástlo o veľmi zaujímavý model. Variant s palivovými článkami sa chváli dojazdom až 700 kilometrov, a zároveň aj časom tankovania, ktorý je kratší ako 5 minút. Sériová výroba prototypu vozidla bude spustená už budúci rok a naživo ho bude možné vidieť už počas tohto týždňa na podujatí IAA Transportation v nemeckom Hannoveri.

Renault Master H2-Tech
Zdroj: Renault

Renault sa svojou novinkou adekvátne aj chváli. Hovorí o tom, že Master H2-Tech je jediným vozidlom v triede vyrobeným vo Francúzsku na špeciálnej “multienergetickej” platforme, na ktorej môže byť vyrobené nielen vodíkové, ale aj elektrické či spaľovacie auto. Všetky varianty karosérie sa vyrábajú na rovnakej montážnej linke v továrni Batilly neďaleko mesta Méty na severozápade krajiny. Vo Francúzsku sa vyrábajú tiež motory, prevodovky a batérie. Celkovo až 84 percent dodávateľov má sídlo vo Francúzsku.

Nemali by ste prehliadnuť:

vodikova dodavka Renault Master H2-Tech fuel cell
Prierez Renault Master H2-Tech | Zdroj: Renault

Vodíkové hnacie ústrojenstvo pochádza od spoločnosti Hyvia, čo je vlastne spoločný podnik Renaultu a Plug, ktorý sa venuje vodíkovej mobilite. Systém, ktorý obsahuje nový vodíkový Master, je možné prispôsobiť aj na použitie vo väčších osobných autách, ako napríklad MPV či SUV. Renault sa síce v rámci zelenej mobility zaoberá v prvom rade batériovými elektromobilmi, no vodíkový pohon je pre automobilku tiež veľmi zaujímavý.

K dispozícii aj elektrická verzia

Pokiaľ nemáte záujem o vodíkový pohon, Renault Master existuje aj vo verzii E-Tech ako batériový elektromobil. V najnovšej verzii je na výber medzi 40 kWh alebo 87 kWh akumulátorom, pričom jeho dojazd na jedno nabitie je buď 203 km alebo 460 km. Výkon elektromotora môže byť 96 alebo 105 kW.

K dispozícii je rýchle DC nabíjanie s maximálnym výkonom 130 kW, podľa automobilky sa dokáže za 30 minút dobiť na dojazd 252 kilometrov. Ako už býva dobrým zvykom, Renault nešetril na palubnej nabíjačke, ktorá má výkon až 22 kW. Viac o tomto vozidle nájdete v článku Renault Master E-Tech v novej generácii zdvojnásobuje dojazd. Poznáme cenu.

Interiér Renault Master | Zdroj: Renault

Dodávka roka

Nový Renault Master získal titul Van of the Year 2025 (Dodávka roka 2025), ktorý udeľuje porota súťaže International Van of The Year. Porota ocenila dizajn a novú platformu, taktiež aj variabilitu pohonov, keďže vozidlo je v ponuke ako spaľovák, batériový elektromobil a aj s vodíkovým pohonom. Master je piatou dodávkou automobilky Renault, ktorá získala toto ocenenie. Dopĺňa cenu Auto roka, ktoré vo februári získal elektrický Scenic E-Tech.

“Porotu zaujal úplne nový dizajn a vysoká úroveň inovácií a technológií, vyvinutých pre nový rad Master, ktorý sa vyznačuje pokročilou aerodynamikou, zvýšenou využiteľnosťou a vyššou efektivitou, priestorom bezpečnosťou a komfortom. Skutočnosť, že jeho nová modulárna platforma umožňuje použitie dieselového, elektrického aj vodíkového pohonu. Toto všetko sú vlastnosti, ktoré spĺňajú kritériá pre udelenie tejto ceny.”

Jarlath Sweeney, predseda poroty súťaže International Van of the Year

Náš tip
GreenWay od 1.10.2024 mení cenník. Nový mesačný program a zrušenie roamingu Roam like at home
23. septembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+