Volkswagen sa pripravuje uviesť na trh svoje najmenšie a najdostupnejšie elektrické vozidlo ID.1. Cena by mala začínať približne na 17 000 € a na trhu by sa mohol objaviť v roku 2027. Téme sa venoval portál electrek.
ID.1 bude najmenším a najdostupnejším elektrickým vozidlom značky VW a v portfóliu vozidiel sa bude sa nachádzať pod ID.2all. Ten je doteraz najlacnejším predstaveným konceptom elektromobilu koncernu VW. Na európskom trhu by mal byť dostupný v roku 2025. Bude založený na novej platforme MEB a cena by mala byť do 25 000 eur.
ID.2all: elektromobil pre každého
ID.2all bude mať poháňanú prednú nápravu, výkon elektromotora 166 kW a dosahovať bude maximálnu rýchlosť 160 km/h. Najväčším prekvapením bude dojazd. Podľa metodiky WLTP má dosahovať až 450 km. Z výbavy stoja za zmienku moderné svetlomety IQ.LIGHT či jazdný asistent Travel Assist, ktorý štandardne vozidlo udržiava v jazdnom pruhu a disponuje aj tempomatom.
Nová ID.1 bude podobných rozmerov ako súčasný model Polo s konvenčným pohonom. Vďaka ikonickej verzii malého mestského vozidla chcú vo VW využiť tento koncept aj v budúcnosti v oblasti elektromobility. VW plánuje okrem ID.2all či ID.1 do troch rokov uviesť na trh spolu až 10 elektrických vozidiel.
Volkswagen ID.1 prevezme viaceré komponenty z ID.2all
Aký bude presný názov nového mestského elektromobilu zatiaľ známe nie, a nie je ani isté či sa využije pri názve rovnaký “vzorec” ako v prípade VW ID Golf / ID.2. Nízkonákladové elektrické vozidlo bude postavené na novej, zatiaľ neznámej platforme. Vyvíjať ju bude samozrejme koncern VW, pričom lídrom pri vývoji by mala byť Škoda.
VW ID.1 (alebo ID Polo) bude pravdepodobne niektoré komponenty zdieľať s konceptom ID.2all. Nový model by tak disponoval vpredu umiestneným motorom s výkonom 231 koní. Batéria, vzhľadom na nízku cenu bude dostupná pravdepodobne iba vo verzii s menšou kapacitou 38 kWh. Na bližšie špecifikácie si však budeme musieť ešte počkať.
Je možné predávať nízkonákladové elektromobily so ziskom?
Podľa slov predstaviteľov značky, nie je jednoduché predávať elektrické vozidlá za tak nízke ceny, za aké budú ID.2all alebo ID.1 ponúkané. Volkswagen má však niekoľko tímov pracujúcich na znižovaní nákladov. Okrem toho sa v rámci koncernu vyrábajú viaceré vozidlá vrátane značiek Škoda a Cupra a tento objem by mal v konečnom dôsledku pomôcť dosiahnuť zníženie predajných cien. Koncern by si tak udržal dostatočnú konkurecieschopnosť a dosahoval by stále dostatočný zisk.
Volkswagen je jedným z najväčších výrobcov automobilov na svete a je vybavený obrovskou sieťou výrobných závodov a iných zariadení na výrobu a montáž na vysokej úrovni. Spoločnosť to považuje za veľkú konkurenčnú výhodu, najmä čo sa týka výroby elektromobilov do budúcnosti.
Ako uviedol na záver jeden z predstaviteľov CEO značky, vyrobiť elektromobil ID.1 za tak nízku cenu môže byť v Európe náročné. Pravdepodobne tak nebude vyrábaný v Španielsku, ako ostatné modely na platforme MEB Entry.