MojElektromobil

Od septembra sa do predaja na Slovensku dostal očakávaný model ID.3 od automobilky Volkswagen, kedy sa nám aj prvýkrát odhalila cena. Išlo o špeciálnu edíciu 1ST, ktorá bola dostupná len v limitovanom počte. Od októbra sú v predaji všetky hlavné verzie, vrátane najvyššej s dojazdom cez 500 kilometrov.

Volkswagen ID.3 určite môžeme zaradiť medzi najočakávanejšie elektromobily tohto roka. Síce už mal jazdiť po cestách niekoľko mesiacov, po problémoch sa k prvým majiteľom dostáva až teraz. Postupne teda prichádzajú prvé oficiálne informácie o nabíjacej krivke či skúsenostiach, avšak o pár dní sa dostane aj k nám na plnohodnotný test. Prvú jazdu už máme za sebou a dojmy z nej sme vám priniesli ešte počas leta.

Náš tip
Volkswagen ID.3: Ďalší skvelý elektromobil, ktorý potrápi konkurenciu | TEST

Sedem dostupných verzií

Volkswagen už vopred avizoval, že limitovaná edícia s bonusom bude k dispozícii do konca septembra, respektíve do vypredania alokovaného počtu vozidiel. Október teda prirodzene priniesol nové cenníky, v ktorých sa už nachádzajú aj ďalšie verzie, a to vrátane najvyššej so 77 kWh batériou a WLTP dojazdom od 513 do 549 kilometrov.

Verzia s najmenšou batériou s kapacitou 45 kWh zatiaľ v ponuke nie je a viditeľne nejde o model, ktorý by bol pre Volkswagen prioritou. Je to pochopiteľné, nakoľko s prvým elektromobilom postaveným na platforme MEB už cielia na zákazníkov, ktorí chcú auto s väčším dojazdom a s využitím aj na dlhších trasách. Zároveň tým prinášajú ďalší model v konkurencii elektrických hatchbackov vhodných aj mimo mesta.

Model Výkon Dojazd
ID.3 Life 150 / 204 390 – 426 km
ID.3 Business 150 / 204 390 – 426 km
ID.3 Family 150 / 204 390 – 426 km
ID.3 Style 150 / 204 390 – 426 km
ID.3 Tech 150 / 204 390 – 426 km
ID.3 Max 150 / 204 390 – 426 km
ID.3 Tour 150 / 204 513 – 549 km

Celkovo aktuálna ponuka pozostáva zo siedmich modelov. Šesť zastupuje model so štandardnou batériou s kapacitou 58 kWh a jeden je vybavený spomínanou najväčšou batériou s kapacitou 77 kWh. Jednotlivé verzie so štandardnou batériou sa líšia iba vo výške výbavy, nakoľko dojazd a výkon motora je vo všetkých modeloch totožných.

Najvyššia ID.3 pod 50 tisíc

Základný model ID.3 Life s cenou 37 600 € prichádza iba s paketmi Infotainment paket a Comfort paket. Tie obsahujú 10 palcový displej infotainmentu, základnú konektivitu pre mobilné telefóny, bezdrôtové nabíjanie telefónu, multifunkčný 3-ramenný vyhrievaný kožený volant, automaticky stmievateľné vnútorné spätné zrkadlo, 2x USB-C nabíjacie konektory vzadu či vyhrievané predné sedadlá a vyhrievané ostrekovače čelného skla.

Kompletnú výbavu, vrátane vyšších paketov, nájdete v oficiálnom cenníku na webe automobilky Volkswagen.

Cena najvyššej verzie Volkswagen ID.3 Tour so 77 kWh batériou a dojazdom od 513 do 549 kilometrov podľa normy WLTP je 47 050 €. Síce aj cena základnej verzie je vysoko nad limity masového rozšírenia a dostupnosťou pre väčšinu obyvateľov Slovenska, pri porovnaní s konkurenciou ide o pomerne rozumne nastavenú cenu. Zatiaľ čo stále je tento variant dostupný iba ako štvormiestny, v druhom kvartáli 2021 bude možné objednať Volkswagen ID.3 Tour aj v päť miestnej verzii.

Model Cena
ID.3 Life 37 600 €
ID.3 Business 41 070 €
ID.3 Family 42 080 €
ID.3 Style 40 740 €
ID.3 Tech 43 760 €
ID.3 Max 45 980 €
ID.3 Tour 47 050 €

Porovnanie s konkurenciou

V súčasnosti je na trhu v tomto segmente dostupný iba malý počet elektromobilov. Na priamu komparáciu môžeme vybrať napríklad menší Peugeot e-208 či Opel Corsa-e. Obe autá sú vybavené 45 kWh batériou s WLTP dojazdom 330 kilometrov. Cena týchto vozidiel začína na sume 28 490 € s aktuálnym bonusom 1 500 €.

To je síce o približne 9 tisíc eur menej ako najlacnejší ID.3 Life, avšak Volkswagen ponúka o 60 až 100 kilometrov väčší WLTP dojazd. Z pohľadu dojazdu je na mieste porovnanie aj s Tesla Model 3, ktorý vo verzii Long Range a základnom prevedení bez príplatkovej výbavy stojí 49 080 €, avšak bez DPH.

3. októbra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+