Na Slovensku bol spustený predaj avizovanej 5-miestnej verzie Volkswagen ID.3 s najväčšou batériou, a to spolu s najlacnejšou verziou s najmenšou batériou. Cena tejto verzie začína už pod 30 000 €.
Ešte v januári sme upozornili na to, že Volkswagen bude ponúkať aj päť miestnu verziu svojho elektromobilu Volkswagen ID.3 s najväčšou batériou a najvyšším dojazdom. Aktualizovaný februárový cenník už túto verziu obsahuje, a to hneď v dvoch rôznych stupňoch výbavy. Zároveň sa do ponuky dostala aj verzia s najnižším dojazdom, ktorá síce dostáva najnižšiu cenu, no vzhľadom na zvyšnú ponuku určite nepôjde o najatraktívnejší model.
Aktuálny cenník Volkswagen určite sťažuje pozíciu ostatným automobilkám, čo je len dobre. Konkurenčný boj postupne dostáva ceny nižšie a výsledky môžeme vidieť už teraz. Tentokrát sa v ponuke nachádzajú všetky tri modely Volkswagen ID.3. Teda ID.3 Pure so 45 kWh batériou, ID.3 Pro s 58 kWh batériou a ID.3 Pro S so 77 kWh batériou. Takto sú rozdelené v rámci cenníka, avšak každý model ponúka rôzne stupne výbavy, od ktorých sa líši aj cena.
Najnižšia verzia
Základnú verziu je možné kúpiť už pod 30 000 €. To znamená, že tu Volkswagen prichádza s priamym konkurentom pre Peugeot e-208 či e-2008, ktorých cena sa taktiež pohybuje okolo tejto hranice. Z pohľadu dojazdu sú na tom minimálne na papieri veľmi podobné, veľkosť batérie je v oboch prípadoch identická. Je však otázne, aké výsledky dokáže ponúknuť ID.3 Pure v reálnych podmienkach. Uvidíme, či sa dostaneme k testu aj tejto verzie.
Model | Batéria | Dojazd WLTP | Najnižšia cena | Najvyššia cena |
Volkswagen ID.3 Pure | 45 kWh | 316 – 352 kilometrov | 29 930 € | 36 310 € |
Volkswagen ID.3 Pro | 58 kWh | 385 – 427 kilometrov | 32 660 € | 44 460 € |
Volkswagen ID.3 Pro S | 77 kWh | 512 – 549 kilometrov | 38 040 € | 45 520 € |
Ak berieme do úvahy ceny z najnižšej kategórie, už za necelých 3 000 € sa viete dostať k verzii so stredným dojazdom. Tú sme minulý rok testovali a v mnohých parametroch sa nám páčila, avšak bojovali sme s nižšou efektivitou, respektíve vyššou spotrebou. Aj tejto problém by mal Volkswagen riešiť, nakoľko sľubuje optimalizovaný softvér s lepším dojazdom a rýchlejším nabíjaním. Či pôjde iba o softvérovú aktualizáciu alebo sa koncom roka dostanú do predaja ďalšie nové modely v tejto chvíli nevieme.
Spomínaná stredná verzia má najväčšie rozpätie cien, a to takmer 12 000 €. Tu si môžete vybrať aj z najväčšieho počtu výbav. Verzia Volkswagen ID.3 Pro s 58 kWh batériou môže byť konkurentom pre Nissan Leaf e+, kde ale ID.3 vyhráva s prehľadom. Elektromobil od Volkswagen je vybavený CCS portom, ponúka vyšší výkon nabíjania a termálny manažment batérie. Cenovo taktiež vychádza lepšie – ID.3 Pro začína na 32 660 €, Nissan Leaf e+ na 36 130 €.
Atraktívna cena
Posledná verzia Volkswagen ID.3 Pro S je teda konečne dostupná aj v 5-miestnej verzii. Prekvapivo táto možnosť neposúva cenu vyššie, práve naopak. Už za 38 040 € si môžete kúpiť elektromobil so 77 kWh batériou, dojazdom cez 500 kilometrov a nabíjaním s výkonom 125 kW. Táto verzia je vhodná pre tých, ktorým nezáleží na výbave, no chcú čo najvyšší dojazd. Oveľa atraktívnejšia je stredná verzia s príplatkom 5 000 €, za ktorý získate solídnu výbavu vrátane LED Matrix svetiel, príťažlivejší interiér či viacerých asistentov. Chýba tu však head-up displej, ktorý je iba v najdrahšej 4-miestnej verzii. Vo všetkých verziách chýba tepelné čerpadlo, to je možné priplatiť za 1250 €.
Volkswagen tu ponuku nastavil veľmi zaujímavo a možno mohli ponúknuť ešte jednu verziu s najväčšou batériou, ktorá by mohla byť rozšírená o spomínané Matrix svetlá či niektorých asistentov. To je totiž výbava, ktorú si nie je možné dodatočne priplatiť. Aj napriek tomu ale môže ísť o zaujímavú voľbu, najmä pre deklarovaný vysoký dojazd. Za podobnú cenu je možné kúpiť napríklad Hyundai Kona Electric s väčšou batériou ale v základnej výbave. Kona tu pravdepodobne bude víťazov v súboje efektivity, avšak Volkswagen ID.3 to môže kompenzovať rýchlym, až 125 kW nabíjaním.
Na druhú stranu Hyundai má v rukáve nový model Ioniq 5, ktorý má taktiež ponúknuť dojazd okolo 500 kilometrov, no taktiež extrémne rýchle nabíjanie výkonom 230 kW.