Volkswagen ID.3 často verejne čelí kritike. Získal si povesť elektrického automobilu, ktorý nebol dôkladne vyvinutý a bol uvedený na trh s najlacnejšími materiálmi najmä v interiéri. Hlavným problémom tiež boli neustále komplikácie spojené s programovaním softvéru. VW preto sľúbil nápravu. Avšak veľká aktualizácia softvéru pre staršie modely ID na verziu 3.x, oznámená začiatkom roku 2022, bola dlho očakávaná. Nebola inštalovaná metódou OTA (over the air), ale musela byť inštalovaná manuálne od polovice roku 2023. Odvtedy boli zaznamenané určité vylepšenia. Test prináša ADAC.
Výkon a dojazd
Inžinieri z Technologického centra v Landsbergu, ktorí denne využívajú ID.3, veľmi dobre poznajú tento elektromobil z Wolfsburgu. Za dva a pol roka s ním prešli 100 000 km. V súkromnom vlastníctve by to však trvalo oveľa dlhšie. ID.3 primárne uviedli na trh ako elektrickú alternatívu k večnému bestselleru VW Golf. Predaj začal 7. mája 2021 za cenu 48 550 eur. Model pre päť osôb vtedy ešte neexistoval.
Tento typ je dlhý 4,26 metra, váži približne 1,9 tony, pričom ponúka výkon 150 kW (204 koní) a krútiaci moment 310 Nm. Jeho 77 kWh batéria dosahuje dojazd 525 km podľa normy WLTP. Toto vozidlo je prvé, ktoré bolo plne vyvinuté ako BEV (Battery Electric Vehicle). ID.3 je veľmi zábavné na jazdu. Výkonný zadný pohon a malý polomer otáčania sú veľkými plusmi. Navyše adaptívny tempomat, vynikajúce LED svetlá a priestranný interiér prispievajú k pohodlnej jazde.
Zhrnutie po 100 000 km
Napriek všetkým kritickým bodom je celkový záver po 100 000 km pozitívny. Inžinieri s automobilom vo všeobecnosti dobre vychádzali. ID.3 ponúka pohodlný priestor pre štyri osoby a dostatočne veľký batožinový priestor. V meste upúta živý pohon a menší polomer otáčania.
Zatiaľ čo bežné auto by po 100 000 km potrebovalo aspoň tri kontroly, ID.3 vyžaduje údržbu iba každé dva roky. Avšak náklady na údržbu neboli práve lacné. Za jednu návštevu mechanika nechali v priemere 500 €. Záležalo však aj na tom, kde boli tieto úkony vykonané, pretože jednotlivý mechanici majú iné sadzby za svoju prácu.
Približne po 55 000 kilometroch bolo počuť vzadu vpravo pri zmene zaťaženia pri posunovaní cvakanie, ktoré bolo spôsobené chybným hnacím hriadeľom. Problém nie je pre spoločnosť neznámy. Hnací hriadeľ bol v záruke opravený predajcom Volkswagen. Boli však potrebné dva pokusy o opravu.
Stav batérie po 100 000 km
Počas testu vytrvalosti bolo vozidlo viackrát podrobené nezávislým kontrolám stavu opotrebenia batérie. Po 100 000 kilometroch sa zdravie batérie nachádza na hranici 93 percent. Treba však brať do úvahy, že auto za krátky čas najazdilo naozaj veľa. Táto hodnota je vysoko nad 74 percentami, ktoré Volkswagen sľubuje cez 100 000 kilometrov v rámci záruky na nové auto.